VINKKI TOIMEENTULOTUKEA saaville!
Älkää nyt helevetissä menkö ilmoittamaan sukulaisilta ja vanhemmilta saamianne rahallisia avutuksia sossuun! Mä esimerkiksi saa vanhemmilta jatkuvasti rahaa käteisenä mut en mä siitä mihinkään ilmoita. Kun vanhemmat antaa sen käteisenä, sossu ei koskaan tule tietämään siitä mitään.
Kommentit (17)
raha kädestä käteen ja homma pyörii. Mut voithan nro kolmonen alkaa vaikka täyspäiväiseksi kyttääjäksi, kyttäät sossunelättejä 24/7, niin sinunkin elämälläsi on merkitystä.
En halua tehdä töitä hiki päässä avustaakseni kaltaisianne.
Kiitos.
Ihan kuten mikä tahansa muukin rikos. Ihan tiedoksi.
eihän niit kannata ilmottaa, vaan onx kivaa ottaa niilt rahaa vastaan? olla toisten elätettävänä ja säälittävänä olla koura auki odottamassa toisten rahoja? Mee töihin! itseinho ois mulla ainakin melko korkeella jos joutus kerjää sukulaisilta tai sossun luukulta..
Kyseessä on petos, joka on rikos. En halua tehdä töitä hiki päässä avustaakseni kaltaisianne.
Mahtaakohan sossu edes voida huomioida sellaisia tuloja, joista sillä ei ole mitään tositteita? Ja sekin on vähän tulkinnanvaraista, onko tuollaisten summien kertomatta jättäminen edes rikos tai petos, koska lain mukaan pieniä tai satunnaisia summia ei edes tarvitse huomioida.
Esimerkkejä:
Saan syntymäpäivälahjaksi isältä 50 euroa tilille. Toimeentulotuessa se katsotaan tuloksi, joten se pienentää saamaani tukea.
Sähkölasku, tv-lupalasku ja lasten(3) koulukuvalaskut tulevat samassa kuussa. Isäni laittaa rahaa lasten kuviin, taas tilille. Summa vähennetään toimeentulotuesta. (Viime vuonna kuvia ei otettu lainkaan, ja nytkin vain osa ja ne annetaan joululahjaksi isovanhemmille).
Erään kuukauden aikana lainasin vanhemmiltani 200 euroa. Summa tuli tilille,ni ja se otettiin huomioon toimeentulolaskelmassa, eli se vähensi tukea. Kun myöhemmin maksoin rahan takaisin vanhemmilleni, maksettua summaa ei hyväksytty menoina.
Nämä esimerkit lähinnä niille, joiden mielestä käteisellä "kikkailu" on petosta. Olen oppinut läksyni ja opetin hämmentyneille "vanhan kansan" vanhemmilleni, miten pitää toimia. Toimeentulotukinormi on jäänyt kauas tavallisen vähävaraisen perheen todellisuudesta.
ja herrojen rötösten rinnalla. Lukekaa vaikka Parviasen blogista paljastuksia. Ja olen oikein mielelläni rikollinen ja otan rahaa sukulaisilta, myyn kirppiksellä ja muualla, enkä ilmoita sossuun.
Esimerkkejä:
lasten(3) koulukuvalaskut tulevat samassa kuussa. Isäni laittaa rahaa lasten kuviin, taas tilille. Summa vähennetään toimeentulotuesta.
Jos isäsi olisi maksanut koulukuvalaskut itse, olisi tämä ollut täysin laillista (täysi-ikäistä lastaan saa elättää ihan lakien mukaan), eikä se olisi vaikuttanut toimeentulotukeesi mitenkään.
Vuosikausia sinniteltiin omillamme, mielestämme vanhempieni tehtävä ei ollut maksella laskujamme, lainan ottokin teki tiukkaa. Kiitos tuesta työnhakuun, palkkaatko minut?
En tajua tosta laskuhommaasta mitään, mutta siis miksi et ole töissä? Mikä koulutuksesi on? Millä paikkakunnalla asut?
mulla on sukulaiset laittanut summia tilille aina, riippuen kuukaudesta, mutta noin 50-150e. Eikä sossu ole koskaan ottanut niitä huomioon tuloina vaikka ne siellä tiliotteessa näkyy. Mun sossun tädit taitaa olla oikeassa ammatissa kun osaava oikeasti auttaa eivätkä vaan kaivele persettään ja valita jokasesta eurosta.
ja vetää lonkkaa ja tekee lisää lapsia joita sitten terapoidaan yhteiskunnan kustannuksella kun ap:lla ei ole koskaan ollutkaan edellytyksiä kasvattaa veronmaksajia, eihän hän ole sitä itsekään.
En tajua tosta laskuhommaasta mitään, mutta siis miksi et ole töissä? Mikä koulutuksesi on? Millä paikkakunnalla asut?
eihän niit kannata ilmottaa, vaan onx kivaa ottaa niilt rahaa vastaan? olla toisten elätettävänä ja säälittävänä olla koura auki odottamassa toisten rahoja? Mee töihin! itseinho ois mulla ainakin melko korkeella jos joutus kerjää sukulaisilta tai sossun luukulta..
ja hoidella lapsiaan ja ylipäätään käyttää aikansa mihin lystää kuin olla työnantajan orjana ja juosta tukka putkella pomon käskyjen mukaan sikahuonolla palkalla! Ja kotona olosta vielä maksetaan todella hyvin. Mieluummin siis loisiminen kotona.
ja hoidella lapsiaan ja ylipäätään käyttää aikansa mihin lystää kuin olla työnantajan orjana ja juosta tukka putkella pomon käskyjen mukaan sikahuonolla palkalla! Ja kotona olosta vielä maksetaan todella hyvin. Mieluummin siis loisiminen kotona.
siis miksi et ole töissä? Mikä koulutuksesi on? Millä paikkakunnalla asut?
Sitten kun joku kysyy tätä niin johan jää vastaamatta...
En halua tehdä töitä hiki päässä avustaakseni kaltaisianne.