Saako kaikki palkansaajat sen 150e kertaerän tammikuussa?
Kommentit (36)
meinaatko että se on jotenkin merkittävä juttu....?
jos siitä jää jopa 75 euroa käteen.
tällä alalla mistään 150 eurosta käteen tammikuussa.
Sun pitää katsoa oman liittosi sivuilta, mikä on teidän tilanne. Olen palkansaaja, ja meille ei tule mitään kertaerää.
ei sitä kukaan KÄTEEN saa. Verot siitä menee, ja lisäprosentilla yleensä vielä.
Siis oikeesti, pidättekö te tuota jotenkin merkittävänä asiana???
Niin siis ne saa jotka on mukana raamisopparissa ja on siinä vielä muitakin ehtoja. Ei auta jos on aloittanut työt esim nyt joulukuussa. On pitänyt olla töissä jo silloin kun siitä sovittiin. Jälkeenpäin aloittaneet ei saa vaikka olisivat töissä kun muille maksetaan.
Pieni summahan tuo on mutta kumma kyllä, mulle raha kelpaa.
Jos pitää mitättömänä, toki sen voi jättää ottamatta.
vain 1900e kuussa, niin minusta tuo 150e on kyllä todella suuri raha!
ja lisäksi tesseissä on sopimuskohtaisia eroja. Osa-aikaisille maksetaan suhteessa työaikaan, pitää tulla palkkaa joltain kuukaudelta (eli vapaalla olevat eivät saa) jne. jne.
Liitot tiedottaa näistä.
Eli jos aloittanut työt lokakuussa niin sen saa.
Vaihdan työpaikkaa vuodenvaihteessa.
Nykyinen työnantaja maksaisi, jos olisin siellä töissä tammikuussa. Tuleva työnantaja ei sitä minulle maksa, vaikka muille työntekijöilleen maksaakin; en ole ollut heillä sitä edellytettyä 3kk.
Oma valinta :)
"150 euron erillinen kertaerä maksetaan tammikuun 2012 palkanmaksun yhteydessä. Se tulee niille, joiden palvelussuhde on alkanut viimeistään 16.9.2011 ja jatkunut keskeytymättä vähintään 16.12.2011 saakka ja palvelussuhde samaan kuntaan tai kuntayhtymään on voimassa 10.1.2012. Osa-aikatyössä kertaerä on samassa suhteessa alempi kuin osa-aikatyötä tekevän työaika on täyttä työaikaa alempi. Kertaerää ei makseta niille, joille ei makseta palkkaa tammikuulta 2012."
http://www.jhl.fi/portal/fi/ajankohtaista/tiedotteet/?bid=1566
JHL:n sivuilta:
nyt sitten kopioidaan kaikkien liittojen faktat tähän ketjuun sataan kertaan. Hyvä hyvä.
Justjoo, stana muutenkin helvetin huono palkka, 1500e/kk, joten olisi todellakin tullut tarpeeseen!!
Olen niin helvetin kyrpiintynyt tähän työelämään, jatkuvaan pätkätyöläisyyteen yms että rupean kohta ihan oikeasti ns outsideriksi, irrottaudun yhh.kunnan ja byrokratian rattaista kokonaan, rupean ammatikseni työttömäksi tms.
HELVETTI!!!!!!!!!!!!
Justjoo, stana muutenkin helvetin huono palkka, 1500e/kk, joten olisi todellakin tullut tarpeeseen!!
Olen niin helvetin kyrpiintynyt tähän työelämään, jatkuvaan pätkätyöläisyyteen yms että rupean kohta ihan oikeasti ns outsideriksi, irrottaudun yhh.kunnan ja byrokratian rattaista kokonaan, rupean ammatikseni työttömäksi tms.
HELVETTI!!!!!!!!!!!!
nyt varsin on yhteiskunnan vika että olet ollut alle kolme kk duunissa.
sen 3kk tässä työssä.
Minä otan asiasta yhteyttä liittoon ja edunvalvontaan ja kysyn miten homma menee, tammikuussa muutenkin 1vkon palakton jakso joten todlelakin oliis tarpeen tuo kertaerä minullakin.
No, kohta se kamelin selkä katkeaa ja sitten....
Tammikuun palkanmaksu kun koittaa niin olen ollut
sen 3kk tässä työssä.
ei mahda riittää. Kuten ei sekään että kolme kuukautta täyttyy maaliskuussa, kesäkuussa tai syyskuussa.
150 euron kertakorvaus tammikkuusssa?Sorry, oon lähäri en osaa kirrrjottaaa
liittojenne nettisivuilta. Lukea varmaankin osaatte.
meinaatko että se on jotenkin merkittävä juttu....?
jos siitä jää jopa 75 euroa käteen.