En ymmärrä omia rahoja avioliitossa
Enkä missään nimessä hyväksyisi sellaista, jos mieheni niitä ehdottaisi.
Meillä on huimat tuloerot, oma bruttoni on noin 33t€/vuosi ja miehellä 100t€/vuosi, tosin netot sitten lähempänä toisiaan. Olemme sopineet tietoisesti, että mies tekee paljon töitä ja minä teen kevyttä päivätyötä, työaika 7-15, eikä minulla ole muita työvelvotteita.
Toki saisin paremman palkan, jos tekisin myös ylitöitä, päivystystöitä ja viikonlopputöitä. Olemme todenneet ettei perhe toimi jos molemmat vanhemmat antavat kaikkensa työelämälle. Perhe kärsii jo nyt miehen sitoutumista työhönsä.
Olisi täysin kohtuutonta, jos mieheni alkaisi ehdotella erillisiä rahoja. Mieheni kuitenkin arvostaa niitä uhrauksia, jotka olen tehnyt perheen vuoksi, eikä ole koskaan edes vihjannut omien rahojen suuntaan. Pikemminkin huokaillut ettei tulisi mitään jos perheessä molemmat tekisivät älyttömästi töitä.
Kommentit (5)
sama alotus joka toinen viikko.
Joo, meillä on omat rahat. Eikä se mitenkään osoita miehen arvostuksen puutetta ainakaan, sillä hän maksaa kaikki ruokamenot ja käy ihan itse ne sapuskat yleensä hakemassakin, maksaa kaikki laskut, on ostanut autot ja huolehtii niiden ylläpidon, maksaa mulle kuukausirahaa 250 euroa että voin panostaa niillä itseenikin. Mun tililtä menee laina 700 e, ja teen lyhennettyä työaikaa lasten takia. Muut rahat jää mulle siis ihan omaan käyttöön, mitä tilistä jää... paitsi että yleensä maksan oman puhelinlaskun ja bensat, koska mun autoa mies ei yleensä käytä lainkaan.
Niin ja joo, miehellä on paremmat tulot, muttei se poista sitä seikkaa, että hän laistaisi kotihommista. Hoitaa lapsien syöttöjä, nukuttamiset joka ilta ja aamupuurot myös aamuisin, että saan nukkua aamulla vähän kauemmin. Ja ajatella, kaikki tuo, vaikka on eri tilit!! Apua!
joilla ei ole kuin tavalliset menot.
Meillä on mies yrittäjänä ja liikuttelee isoja rahasummia, välillä joutuu maksamaan isoja koneiden korjauslaskuja. Olisi tosi hankala minulle, jos joutuisin kyselemään voinko vaihtaa auton, riittääkö rahat sitten muihin menoihin. Mulla on sijoitusasuntoja ja nytkin teetin vuokra-asuntooni kylppäriremontin, helpompi makssa menot omalta tililtä kuin yhteiseltä.
En itsekään ymmärrä näitä pareja, jotka laskee joka pennin ja puolittaa kaikki menot. Varsinkin jos heillä on jo lapsiakin.
Yhteisiä tilejä ei tarvita, koska luonnollisesti maksamme molemmat perheen menoja, laskematta mitään puoliksi.
Kuitenkaan en haluaisi miehen pennilleen tutkivan yhteisestä tiliotteesta, mihin olen rahani käyttänyt. Hänelle riittää, kun ehdotan, että hän maksaa pari ylimääräistä laskua että minä en joudu oman tilini kanssa tiukoille.
Miehellä isomma tulot, mutta hoitaa myös monia isoja menoja sieltä mitään puhumatta (auto, talon kunnossapito, perheen tietokoneet ja tulostimet jne).
tavallaan silti yhteiset rahat. Siis laskut maksetaan sen tililtä jolla rahaa on. Tällä hetkellä tulot on suht samat, mutta vähän aikaa sitten miehellä selvästi paremmat.
Minusta on ihan kiva, etät minulla on vähän "omaa rahaa". Se tuntuu jotenkin vapaalta, vaikka en minä sitä hassaakaan.
mun mies alkais jotai tollasta edes ehdottelemaan ni loppuis kyl lyhyee, sanoisin et jää sit sinä vauvan kanssa kotiin niin minä menen töihin! isommat palkkatulot minulla on silloin kun olen työelämässä ja maksan kyllä laskut mielellläni
tavallaan silti yhteiset rahat. Siis laskut maksetaan sen tililtä jolla rahaa on. Tällä hetkellä tulot on suht samat, mutta vähän aikaa sitten miehellä selvästi paremmat.
Minusta on ihan kiva, etät minulla on vähän "omaa rahaa". Se tuntuu jotenkin vapaalta, vaikka en minä sitä hassaakaan.