Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta on jotenkin hassua, että aikuiset naiset (ystävät!) sopivat yhdessä

Vierailija
03.12.2011 |

että milloin aletaan yrittämään raskautta. Yritetään siis ajoittaa raskaus alkamaan samaan aikaan kaverin kanssa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut uskoa korviani kun kuulin yhden kaveriporukan sopineen tällaista. Siinä porukassa taisi ainakin 4-5 naista saada lapsen kolmen kuukauden sisällä.

On kyllä homma jäänyt niin ala-astetasolle. Kaikki pitää tehdä yhdessä, lapsetkin :D

Vierailija
2/15 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on mahtavaa, kun on sitten samassa tialnteessa olevia äitikavereita!

Monestihan juttu menee niin, että kun yksi kertoo raskaudestaan, niin muutkin alkaa kilvan lisääntymään sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan teini-meininkiä. Eikä se oikeastaan ole edes hassua vaan vähän säälittävää. Kasvakaa aikuisiksi.

Vierailija
4/15 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis ollut tosi kivaa jos joku kaveri olisi ollut samaan aikaan äitiyslomalla kuin minä, ja olisi samanikäiset lapset.

Noh sai niitä kavereita vauvan kautta lisääkin, mutta näin ne vanhat kaverisuhteet sitten väljähtyi kun aikaa ei riitä kaikelle, lapsettomille kavereille, lapsillisille kavereille, sukulaisille ja ennenkaikkea ITSELLE ja omalle perheelle... :/

Vierailija
5/15 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on mahtavaa, kun on sitten samassa tialnteessa olevia äitikavereita! Monestihan juttu menee niin, että kun yksi kertoo raskaudestaan, niin muutkin alkaa kilvan lisääntymään sen jälkeen.

eikä niin, että se sopii tyttökavereiden aikatauluun.

Vierailija
6/15 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnittelivat raskautumista samaan aikaan, jotta voisivat mammalomailla yhdessä. Ja niinhän he sitten kertoivat uutisen n. 5 vkon välein olevista l.ajoistaan. Vkolla 11 toinen sai keskenmenon. Ja uuden raskauden myötä lapsille tulikin vastoin suunnitelmia yli vuoden ikäero.

Vierailija
7/15 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en lähtisi tuohon. Kun ikinä ei ole sanottu että tärppää, eikä se että raskaus etenee loppuun asti ja lapsi syntyy.. Voin kuvitella miten pahalta tuntuisi (siis vielä entistä pahemmalta) jos toinen saisi heti vauvan ja toisella ei tärppäis/menis kesken tms. Vaikka sainkin lapsen heti ekasta kierrosta kun alettiin yrittämään ja kaikki meni hienosti. Vaan kun noissa asioissa ikinä ei oo varmaa..

Vierailija
8/15 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole (ehka onneksi?) tuollaisesta aikaisemmin kuullutkaan, onkohan mulla fiksumpia kavereita vai mita?

Vierailija
9/15 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoistaan kun tulin raskaaksi. Oli aivan ihanaa kun oli parhaat ystävät jakamassa kokemuksiaan ja tunteitaan rinnalla. :)

Ei oltu suunniteltu tietoisesti, niin vaan pääsi käymään. Vauvakuume on tarttuvaa sorttia.

Mitä pahaa siinä on, että suunnittelee asioita ystävien kanssa? Kotiin jääminen työelämästä voi olla aika rankaa jos ei ole vertaistukea ja seuraa tarjolla. Mukavaa kun on kavereita joiden kanssa voi viettää aikaa lasten hoidon rinnalla.

Vierailija
10/15 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun toinen ystävä alkoi heti kun kuuli että mä yritän ;) näin se tarttuu ;)

Vierailija
11/15 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tuollaisesta kuullutkaan. Mutta ei kukaan aikuinen tee päätöstä lapsen hankinnasta sillä perusteella, että "kun kaverikin". Lähinnä tuo kai on vain molemminpuolista tsemppaamista, eikä niin vakavalla naamalla tarkoitettua. Jos ystävät sattuvat olemaan samassa elämäntilanteessa samaan aikaan, saattaa olla kiva heittää läppää tyyliin "koitetaan ajoittaa meidän molempien vauvat juhannukseen ja mennään sit yhdessä mammalomalla baby kinoon". Sen on kai tarkoitus kannustaa vauvan yrittämisessä, ei muuta.

Itse yritän nyt toista lasta, ja ihan sattumalta moni ystävä on nyt raskaana, yksi yrittää saada esikoista. Ollaan yli kolmekymppisiä, joten ei kai ole kovin yllättävää, jos monella on sama juttu meneillään nyt.

Vierailija
12/15 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans veikkaan, että kyseessä on ihan sellainen vauvakuumeinen hössötys ja hehkutus. Että oispa ihanaa olla yhdessä äitiyslomalla ja tehdä sitten yhdessä sitä ja tätä. Ja tottahan toki se ois!

Mulla on ollut supermukavat 2 viimeistä äitiyslomaa ystävien kanssa. Ja monta ihanaa ystävää. Taitaa erakot vastarannan kiistket siellä maukua?

Vierailija
13/15 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla raskaana samaan aikaan kuin kaverit.

Nyt sain lapset 10-15v nuorempana kuin kaverit, jotka odottivat 30-35-vuotiaaksi ensimmäistä raskauttaan. Minä sain lapset 20-24-vuotiaana.

Olin kyllä totaalisen yksin vauvajuttuineni. Ja nyt lasten teinijuttujen kanssa, kun muilla on vauva..

Vierailija
14/15 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten koulumenestyksellä, ja vertailee ainakin salaa mielessään jatkuvasti oppiiko oma Irmeli jonkun asian aiemmin kuin tuo kaverin Kaaleppi :)

Lapselliselta kuulostaa, ei voi mitään :)

Vierailija
15/15 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanatonta kilpailua ja vertailua, en tykkää. Ja syyllistyn siihen itsekin koko ajan, vaistomaisesti vertaan...

T. N30+ jonka ystäväpiiri on vasta nyt alkanut lisääntymään urakalla

ja sitten koulumenestyksellä, ja vertailee ainakin salaa mielessään jatkuvasti oppiiko oma Irmeli jonkun asian aiemmin kuin tuo kaverin Kaaleppi :)

Lapselliselta kuulostaa, ei voi mitään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan