Ette kait vastaa jos lääkäri tai poliisi soittaa tuntemattomasta numerosta!!!
Järjestäkööt itselleen numeron, josta tietää, että se on lääkäri tai poliisi...
Lopettakaa niihin vastaaminen...
Kommentit (34)
soittelee poliisi useasti.hm. Ja siis jos näytöllä lukee 'tuntematon' tms, mistä mun pitäs tietää että onko siellä poliisi tai lääkäri?
voi soittaa tuntemattomalla jos puhelu tulee partioautossa.
Esim. jos joku on kuollut, paikalle tilataan ruumisauto ja ruumisauton kuljettajalle soitetaan tuntemattomalla. Jos kuljettaja ei vastaa ja myöhemmin huomaa tuntemattoman numeron soittaneen, soittaa hätäkeskukseen varmistaakseen onko kyseessä poliisikuljetus.
soittaa tuntemattomasta numerosta jos puhelu tulee partioautosta eli "tuntematon numero soittaa" tai "puhelu".
Esim. jos joku kuolee, soitetaan paikalle ruumisauto. Jos ruumisauton kuljettaja ei vastaa ja huomaa myöhemmin puhelun tulleen, hän voi soittaa hätäkeskukseen varmistaakseen tuliko puhelu partiolta ja onko kyseessä ns. poliisikuljetus.
numeroa riippuen alasta.
Itsellä on sellainen työ että pakko vastata, voi olla asiakaskin.
Jouduin menemään asemalle tunnistaa mitkä tekstit av-llä oli mun kirjoittamia ja mitkä eivät.
Kerran jouduin antamaan todistajalausunnon eräästä tämänhetken yritysjohtajasta. Eipä mulla mitään kivaa kerrottavaa tuosta ihmisestä ollut.
Kerran soittivat mulle kun oli yksistä ylinopeussakoista kyse ja olin niistä valittanut. Kyllä oli karmean vihainen poliisi.
Näköjään on tultu pidettyä yhteyttä poliisiin vilkkaasti viimeisen 10 vuoden aikana, vaikka luulin kuuluvani niihin, jotka eivät ikinä joutuisi poliisin kanssa tekemisiin. Mutta poliisi onkin jotain muuta nyt kuin mitä se oli ennen!
tuntemattomaan numeroon. Joku aikuinen voi soittaa etta esim. lapsellesi on tapahtunut jotain tai vastaavaa ja sina urpo et vastaa puhelimeen. Aina ei ole mahdollisuutta alkaa napyttelemaan tekstiviestia...on kiire saada heti vastaanottaja kiinni. Eika valttamatta soiteta kannykoista vaan lankapuhelimista mista ei tekstiviesteja voi laittaa. Kaikilla ei ole edes vastaajaa mihin voi viesti jattaa. Jos esim joku lehtimyyja soittaa niin mika vaiva on sano etta ei kiitos ja sulkea puhelin samantien.
Sain aikoinani lapsilta / nuorilta häirikköpuheluita ja tarjosivat m m seksipalveluja!
Enempää en teille kerro!
Koskee niitä puheluita, jotka tulevat tunnistamattomasta numerosta kuten myös niitä, joissa lukee "tuntematon numero".
tuntemattomaan numeroon. Joku aikuinen voi soittaa etta esim. lapsellesi on tapahtunut jotain tai vastaavaa ja sina urpo et vastaa puhelimeen. Aina ei ole mahdollisuutta alkaa napyttelemaan tekstiviestia...on kiire saada heti vastaanottaja kiinni. Eika valttamatta soiteta kannykoista vaan lankapuhelimista mista ei tekstiviesteja voi laittaa. Kaikilla ei ole edes vastaajaa mihin voi viesti jattaa. Jos esim joku lehtimyyja soittaa niin mika vaiva on sano etta ei kiitos ja sulkea puhelin samantien.
en hyväksy sitä. En halua jeesustella tai selittää tätä millään ismeillä.
Olen pienestä pitäen ottanut etäisyyttä puhelimiin. Minusta koko laite on kummoksuttava ja vastenmielisyyttä herättävä kapistus.
Etenkin kännyköiden yleistyttyä olen ottanut selvän kannan asiaa kohtaan.
Tekniikka ei sanele yksityisyyttäni. Niin itsekäs olen että vaikka oma äitini tai lapseni olisivat kuoleman hädässä ei rauhaani rikota. Teknologia ei määritä todellisuuttani. Jätän kännykän aina kotiin, kun lähden ulos. Jos kaipaan apua niin mieluummin kuolen sydänkohtaukseen, kun hälyytän apua. Tämä on päätös jossa pysyn.
Kerran jouduin hankkimaan apua sydänkohatuksen saaneelle. Pysäytin auton ja käskin soittamaan apua.
Minä en voi soittaa sillä kännykkäni on kotona. Näin se kuuluu ollakin.
""Poliisi soittaa 017-alkuisesta numerosta.""
Mulle ainakin soitti tuntemattomasta numerosta
onks nää niitä aloituksia, joiden tekijöitä pyydetään jo IS kesätoimittajiksi?
Marja Terttu Pasilan poliisiasemalta tuntemattomasta. En normaalisti vastaa tuntemattomaan (näytöllä luki tuntematon numero) mutta kun puhelin pirisi melkein viikon joka aamu puol 9 aikaan päätin vihdoin vastata :D
Ei todellakaan tarvita mitään tuntemattomia poliiseja tänne mitään puolustaan!!! Jotain räkänokkia! Kiitos vaan!
Ja sama koskee 112:sta! Ei jokainen voi vastaanottaa palvelua tuntemattomilta ihmisiltä!
Lääkärikin on nimellinen henkilääkäri joka on vastuussa tekemistään. Ne anonyymit lääkärit niputetaan VALELÄÄKÄREIKSI IHAN KERTALAAKISTA!
Tarkoitatko, että näytössä on vain teksti "tuntematon", johon ei voi soittaa takaisin, vai joku vieras numero?
Oikeasti "tuntematon" haluaa salata numeronsa niin ettei siihen voi soittaa takaisin. Aika outoa, jos poliisi soittaa sellaisesta numerosta, jos ei sitten soittanut yksityispuhelimestaan.
Vieras numero voi olla mikä tahansa, ja saattaa olla ainakin nokialaisissa sellainenkin, joka on tallennettu omiin tietoihin. Jostakin syystä näin käy mulla sellaisen nimen kohdalla, jolla on useampi eri numero - ei näy nimeä yhdessäkään.