Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta lahjaa?

Vierailija
03.12.2011 |

Meillä lapset saavat lahjoja oikeastaan vain meiltä vanhemmilta. Joskus isovanhemmilta ja kummeilta, mutta siihen ei voi luottaa.

Mikä on mielestänne kohtuullinen määrä lahjoja? Mitään ei olle vielä hankittu, mutta toiveita kuunneltu ja listaa tehty. Arvioisin että 10-15 lahjaa per lapsi. Kalliiksi tulee, mutta inhottaa jos lahjoja on liian vähän.

Onneksi ostin hullareilta kummilasten lahjat!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko teillä siis kokemusta siitä, että lapset on kovin pettyneitä, jos lahjoja on liian vähän?

Meillä ei ole ollut taloudellisista syistä syytä rajoittaa lasten lahjamääriä, enkä edes ole työntänyt mitään sukkia sun muita paketteihin, mutta kyllä meillä lapset ihan selvästi saivat LIIKAA lahjoja aiemmin. Eivät he jaksaneet niitä edes avata, saati niistä avatuista lahjoista innostua. Enkä mä näe mitään pointtia siinä, että piilotellaan niitä lahjoja sitten ja availlaan pitkin viikkoa - miksi?

Sen takia me itse ostetaan lapsille vain 3-5 lahjaa, ja toiset n.3- 5 lahjaa muksut saa muualta. Ja siinä se.

Kunhan ne lahjat on just niitä toivotuimpia, se on ainakin meillä tärkeintä, ei se että saa mahdollisimman paljon repiä krääsää paketeista.

Vierailija
2/7 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lahjaa riittää enemmän kuin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemmat ei osta kuin yhden. Ostamme jonkin tarpeellisen ison hyötylahjan. Pienempänä ei ostettu sitäkään, koska kuitenkin ostellaan kaikenlaista ympäri vuoden tarpeen mukaan. Eli tilanne ihan toisin päin. Lahjoja tullut lapsille jotain 20 kpl:een paikkeilla.

Vierailija
4/7 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri "tasoisia" paketteja, toiset isoja ja toiset pienempiä. Suvulta, kummeilta yms. tulee.

Jonkin verran yhteisiä, esim. pelejä.

Seitsemän on varmaan se yleisin määrä. Vanhemmat sitten tasaamme, jos joku saa esim. kaksilta kummeilta ja toinen yksiltä, että kaikki saavat saman verran. (Meillä näin oltava siksi, että paketteja ei kaikkia kaiveta heti esiin, vaan niitä löytyy parina kertana illan mittaan, kun totut ovat toimittaneet portaille taas säkillisen.)

Vierailija
5/7 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielipiteeni on, että 5 lahjaa riittää ihan hyvin, kunhan ainakin pari niistä on niitä toivelahjoja. Esim teinille pitäisi riittää parikin, kun lahjatoiveetkin on aika kalliita siinä vaiheessa.

Omalle 3 vuotiaalle en aio ostaa yhtään mitään tänäkään vuonna, tulee saamaan isovanhemmilta kummeilta ja sediltä yhteensä n.10 lahjaa, joista yhtäkään ei ole "toivottu", tilattu tai sovittu etukäteen, koska ei olla vielä opetettu tätä toivomiskonseptia ollenkaan ja leluja on oikeasti ihan kivasti kerääntynyt jo muutenkin... Paketeissa tulee varmaan olemaan osa vaatteita ja sen sellaista, mutta olen varma että lapsi on niistä kaikista iloinen. Mitään erityistä "isoa" lahjaa ei ole saamassa. Jos saisin itse päättää, niin saisi vain 5 lahjaa, mutta multa ei kysytä ;) Vähän kun kasvaa, niin alan huolehtia, että kuusen alta löytyy joku 1 "isompi"toivalahja.

Vierailija
6/7 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5 pakettia meillä, lapset saavat vanhemmilta ehkä pari pakettia. Liika on liikaa

Vierailija
7/7 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä reilusti alle 10 ja meidän ostamia 2-3. Onni ei ole tavarassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi