Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän vauva käynyt esittäytymässä unessa

Vierailija
03.12.2011 |

ennen kuin tiesitte olevanne raskaana? Viime yönä näin unta, että olin vihdoin raskaana. Muistan että vauvalla oli ihanan isot vaaleansiniset silmät :)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viimeyönä unen jossa astelinhalvimman lentomatkan toivossa jonnekin päämäärään ikivanhan punaisen venäläisen lentokoneen sisälle, käytössä ei ollut turvavöitä vain sormet sai jonnekin katosta roikkuvaan naruun tueksi. Oikeassa kainalossani oli pieni nuken kokoinen vauva ja vieressäni tuttuni joka oli lapsuudessa leikkiäitini. Lentokoneen kuljettaja oli outo ja olin huolissani pysyykö lentokone ilmassa ja neuvoin kuljettajaa väistelemään puitä ja vuoria. Olen salaa toivonut että tulisin raskaaksi ja saisin vielä tytön. Miesystäväni kanssa emme käytäehkäisyä. MITÄHÄN UNI TARKOITTAA?

Vierailija
2/40 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen on isänsä näköinen poika (siis ihan peilikuva). Tiesin hänestä jo raskaustestin tehdessä, että poika tulee ja ostin vaaleansinista koko raskausajan. Poikatunne oli niin vahva, että sen vaan tiesi. Ja poika tuli :)

Keskimmäistä kun aloin odottamaan näin unta, että meille tulee tummatukkainen poika. Siis tosi tummatukkainen ja ihokin ruskeahko. Ihmettelin, koska meillä miehen kanssa "maantienväriset" hiukset ja ihan vaalea iho eli ollaan niin suomalaisen näköisiä kuin vaan voi olla. Pari päivää myöhemmin äitini sanoi (ei siis tiennyt unestani, mutta tiesi, että olen raskaana) että näki unta, että meille syntyy hämmästyttävän tummatukkainen lapsi, mutta sukupuolta ei nähnyt unessa.

Meidän toinen lapsi on tosiaan tosi tummatukkainen poika :) Ja ihokin on ruskeahko. Mies jo virnuili, että kuka sen isä on :) Mutta kyllä se on miehenni :) Nyt kun lapsi on isompi on helppo nähdä, että hän on aivan edesmenneen isoäitini näköinen, jolla oli luonnostaan musta tukka. Eli kakkonen tosiaan ilmoitti jopa ulkonäkönsä unessa.

Kolmatta kun aloin odottamaan sanoin, että on se hyvä kun isoveljien vaatteet on tallessa niin saadaan tuolle kuopuspojallein suoraan vaatteet vaatehuoneesta :) Sukulaiset nauroi, että voihan sieltä tyttö tulla. Mutta mä sanoin, että poika se on. Ja poika tuli :)

Olen sanonut miehelle puolileikilläni, että kai me se neljäs poikakin tehdään. Mulla on siis varma tunne että nelonen on myös poika, jos vielä lapsia tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näin unta, että olin juna-asemalla vastassa pientä (n. 2-3v.)matkalaista, jolla oli iso matkalaukku mukana. Sukupuolta en saanut selville, muistan että hänellä oli tumma tukka ja ruskeat, suuret silmät. Otin onnellisena hänet vastaan ja halasin.

Samana vuonna sain tytön, joka oli aivan kuin tuon unen lapsi. Enkä saanut tietää raskausaikana hänen sukupuoltaan ultrassa, oli niin ujo tyttö :-)

Minä ajattelen, että nämä lapset ovat meidän "taivaslapsia", he ovat valinneet meidät jo tuonpuoleisessa vanhemmikseen ja tulevat etukäteen tervehtimään meitä unessa. 

Vierailija
4/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta lapsestani vasta kun jo tiesin olevani raskaana. Koko alku raskauden olin siinä uskossa että meille tulisi poika mutta sitten näin unta ihanasta pienestä tummatukkaisesta tytöstä. Unessa tuijotin vauvaa ja kannoin häntä ympäriinsä. Unen jälkee olin sata varma että tyttö tulee ja muutaman viikon päästä ultrassa sanottiinkin että tyttöhän se. Ja kun tyttö syntyi hän näytti niin tutulta. Katselin häntä ja ajattelin että olen nähnyt hänet ennenkin, hän on varmaan vieraillut unissani useastikin en vaan muista niitä unia.

Vierailija
5/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:23"]

Minäkin näin unta, että olin juna-asemalla vastassa pientä (n. 2-3v.)matkalaista, jolla oli iso matkalaukku mukana. Sukupuolta en saanut selville, muistan että hänellä oli tumma tukka ja ruskeat, suuret silmät. Otin onnellisena hänet vastaan ja halasin.

Samana vuonna sain tytön, joka oli aivan kuin tuon unen lapsi. Enkä saanut tietää raskausaikana hänen sukupuoltaan ultrassa, oli niin ujo tyttö :-)

Minä ajattelen, että nämä lapset ovat meidän "taivaslapsia", he ovat valinneet meidät jo tuonpuoleisessa vanhemmikseen ja tulevat etukäteen tervehtimään meitä unessa. 

[/quote]

Aivan ihana tarina, samoin kuin monet muutkin tässä ketjussa! Minä myös uskon että tässä maailmassa mikään ei tapahdu sattumanvaraisesti vaan kaikella on tarkoituksensa. Uskon myös uudelleensyntymiseen. Sielu ei koskaan katoa vaan odottaa aikaansa edellisen elämän loputtua :)

Vierailija
6/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini heräsi eräänä yönä hieman ennen kuin sai tietää odottavansa minua (olen esikoinen), ja näki ovensuussa ihmishahmon, joka oli pukeutunut harmaaseen kaapuun. Sillä oli sylissään nyytti, ja vaikka se ei sanonut mitään, äiti ymmärsi että se oli tullut tuomaan nyytin hänelle.

Äiti on aina sanonut että hahmo oli ehkä enkeli... Todennäköisesti oli unta, mutta ajatus että enkeli toi minut on aika hauska :') Hahmo ei ollut mitenkään selvästi hyvä/paha, vaan sellainen täysin neutraali ja vähän ehkä "virallisen" oloinen. Äiti onkin tästä kokemuksesta johtuen ajatellut enkelien olevan Jumalan "virkamiehiä" :D

Vierailija
7/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihania tarinoita! <3

Vierailija
8/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin pari kuukautta sitten unessa ystävän lapsen. Siis lapsen, jota ei vielä kamalasti ole edes haaveissa, sillä ystävä on parikymppinen sinkkumies. Lapsi oli about nelivuotias tyttö, joka ihanan iloisena hyppelehtien juoksi isän syliin, kun isä tuli sisään. Tytöllä oli täysin isältä peritty tukka, vain pidempi, olkapäille ulottuva. En ole ikinä nähnyt pikkutytöllä sellaista tukkaa: ihan julmetun paksu, jäykkä, kihara ja harmaanruskea. Mutta isällä tosiaan on sellainen.
.
Se näky oli tavattoman lämmin ja onnellinen. Ja minä olin helpottunut siitä, että isä oli onnistunut luomaan lapselleen sen iloisen ja onnellisen ilmapiirin, missä tyttö oli kuin kedolla lentelevä perhonen.

Vierailija
9/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kohdalla näin unen, jossa synnytin. Pelästyin kun se oli jotenkin niin oikean tuntuinen uni. Eli kävi esittäytymässä tavallaan :D

Vierailija
10/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen poikamme syntymää hoidin usean vuoden ajan unissa poikavauvaa. Hän sanoi nimensä unissa useaan kertaan. Yritin joskus keksiä hänelle muuta nimeä, ja hän aina korjasi nimen: "minä olen...". Kun tulin raskaaksi olikin selvää, että lapsi oli poika. Nimeä emme uskaltaneet muuttaa, koska poikaa oli kutsuttu pitkään tällä nimellä, ja hän oli sen unessa kertonut. Itselläni on sellainen olo, että olisin tehnyt vääryyttä lapselle, jos olisin toisen nimen hänelle laittanut. Nimi on kyllä kaunis, mutta sen verran yleinen, että itse olisin luultavasti valinnut jonkin harvinaisemman nimen. Jälkeenpäin näin unta, jossa vauvamme oli helpottunut, koska sai pitää nimensä.

Vierailija
11/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania tarinoita!

Vierailija
12/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen unessani hoitanut jo monta vuotta tyttölasta. Aloin näkemään näitä unia kun viimeisin raskauteni keskeytyi. En ole varma onko tämä tyttö tuo keskeytynyt vai onko meille ehkä vielä joskus tulossa tyttö. Tosin unessa usein tuntuu, että lapsi annetaan minulle yllättäen ja ajattelen, että kai minä voin häntä rakastaa vaikken tiedäkään onko se minun.

Vierailija
13/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ensimmäisen kerran ylä-aste ikäisenä unen pienestä pojasta joka söi tietynlaiselta lautaselta puuroa tietynlaisella lusikalla. Tämä uni toistui harvakseltaan mutta oli aina sama. 

n.18 vuotiaana löysin tämmöisen lautasen. Se ei ole mikään perus iittala tai vastaava. Löysin sen ulkomailta. Minun oli pakko ostaa se ja sanoin reissussa olevalle ystävälleni että ostan tämän tulevalle pojalleni. En seurustellut eikä minulla ollut vauvakuumetta. 

Vuosia myöhemmin tapasin miehen, aloimme seurustelemaan ja sain pojan. Poika sai syntymäpäivälahjaksi ateriasetin ja siinä oli se tietynlainen lusikka! Olin kertonut monille tästä unestani mutta en ollut koskaan kertonut minkälainen lusikka unessa oli.

Meillä on suunnitelmissa tehdä lisää lapsia mutta ei ihan lähi vuosina. Heti pojan syntymän jälkeen aloin nähdä unta kahdesta pienestä tytöstä. Heillä on tummat punertavat hiukset heti syntyessään. Saa nähdä saadaanko kaksotytöt joskus. 

Vierailija
14/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En ollut tuolloin vielä raskaana. Vauva oli todella kaunis tyttövauva ja kaikki ihastelivat sitä. Tulin melko pian tuon unen jälkeen raskaaksi, mutta raskaus jouduttiin keskeyttämään sairastumiseni vuoksi. Se oli traumaattisin kokemus elämässäni. Vauva oli terve ja hyvin kehittynyt ja ilman sairastumistani olisi erittäin epätodennäköisesti mennyt kesken. Tuon surun (suren ja tunnen yhä syyllisyyttä) jälkeen en voi koskaan hankkiutua raskaaksi. Jouduin tappamaan oman toivotun esikoiseni. Sairauteni on psyykkisellä puolella, joka uusiutuisi todennäköisesti myös seuraavassa raskaudessa. Vaatii lääkehoidon, joka on sikiölle haitallista. Jos olisin tiennyt tästä, en olisi ikinä hankkiutunut raskaaksi. Anteeksi avautuminen, mutta piti saada johonkin purkaa tämä :'(

Vierailija
15/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ennen kun alettiin yrittämään vauvaa, näin unta, että saimme tyttövauvan, joka näytti aivan isältään. 
Raskaana ollessa näin unta tyttövauvasta, joka näytti ihan muumien esi-isältä - oli sellainen karvakasa :D 

Ensimmäinen kävi siis ilmeisesti toteen, sillä meille syntyi tyttövauva, joka on kuin isänsä kopio. 

Vierailija
16/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:17"]

Kyllä. En ollut tuolloin vielä raskaana. Vauva oli todella kaunis tyttövauva ja kaikki ihastelivat sitä. Tulin melko pian tuon unen jälkeen raskaaksi, mutta raskaus jouduttiin keskeyttämään sairastumiseni vuoksi. Se oli traumaattisin kokemus elämässäni. Vauva oli terve ja hyvin kehittynyt ja ilman sairastumistani olisi erittäin epätodennäköisesti mennyt kesken. Tuon surun (suren ja tunnen yhä syyllisyyttä) jälkeen en voi koskaan hankkiutua raskaaksi. Jouduin tappamaan oman toivotun esikoiseni. Sairauteni on psyykkisellä puolella, joka uusiutuisi todennäköisesti myös seuraavassa raskaudessa. Vaatii lääkehoidon, joka on sikiölle haitallista. Jos olisin tiennyt tästä, en olisi ikinä hankkiutunut raskaaksi. Anteeksi avautuminen, mutta piti saada johonkin purkaa tämä :'(

[/quote]

Huhhuh :(

Vierailija
17/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania tarinoita! Mulla on jäänyt muistiin vain yksi vauva-uni esikoista odottaessani. Ei tiedetty kumpi on tulossa, rakenneultrassa ei haluttu kysyä, mutta sitten myöhemmin se alkoi vähän kaduttaa että ei kysytty. Unessa olin ultrassa ja kysyin kumpi tulee niin lääkäri sanoi mulle että sori mutta nyt ei näe kun sillä on vaipat :D5

Vierailija
18/40 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen raskauteni aivan alussa (ennenkuin tiesin olevani raskaana) sain vauvan, joka näytti aivan nukelta. Pitelin sitä sylissäni ja imetin, se tuntui kummalta. Asuimme jonkinlaisessa aitassa, joka oli keskellä loppumatonta kukkaniittyä. Mies oli jossain kaukana siellä niityllä, tiesin sen vaikken nähnyt. Vauvan nimi oli Kerttu.

Jännää tuossa unessa oli se, että raskaus meni kesken. Minulla on sisko, joka kuoli syntyessään. Siskon nimi oli Kerttu. Ehkä jotenkin aavistin, ettei raskaus jatku loppuun saakka.

Esikoista odottaessa näin ovulaation aikaan unen, jossa olin lääkärissä. Vastaanotto oli lapsuudenkotini yläkerran vessa, jossa lääkäri asetti ikäänkuin röntgenkuvan vastan vessanlamppua. Siinä näkyi renkaana munasolu ja siittiöitä ympärillä. Lääkäri sanoi "onneksi olkoon, nyt on tosiaan hedelmöitys todistetusti tapahtunut, nyt vain jännätään kiinnittyykö se."

Näin myös unia esikoisesta, mutta niihin liittyi jotenkin tunnistamatonta keskenmenon pelkoa. Esimerkiksi ystäväni esitteli minulle jossain unessa kaavioita siitä miten raskauden tulisi edetä, moittien miksen tee niinkuin minun kuuluu.

Esikoista yritettiin pitkään, ja nämä unet olivat poikkeuksellisia. Näen paljon unia, mutta harvoin mitään tuontapaista.

Vierailija
19/40 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, esikoinen oli jo olemassa kun näin unta että hän leikki pienen tytön kanssa. Ei ole pitkä aika kun se tilanne tuli, samat vaatteet, leikki. tilanne ja paikka. Täydellinen deja vu!

Heti sen unen jälkeen tiesin että saamme tytön eikä ole edes iso ikäero. Ja näinhän kävi. Tyyyö näyttää ihan samalla kuin siinä unessa.

Vierailija
20/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime yönä unta että hoidin ihanaa vauvaa. Se kylpi vannassa jne. Tosin olen jo lähes 50 v, mutta mitä sitten! Uni piristää päivääni kun oli niin ihanan positiivinen. Oma lapsi on jo koululainen.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi