Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko joku ehti kokeilla stevia-jaffaa? Kommentteja! ev

Vierailija
03.12.2011 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

makea maku säilyy suussa pidempään kuin esim aspartaamilimulla. Suuhun jää myös samalla karvas maku, mutta se saattoi myös johtua siitä, että limsa oli sitruunalimsaa. Väitän myös maistavani stevia-kasvin maun läpi juomasta. En tiedä, onko vain luuloa vai maistaisinko sen myös sokkotestissä.

Ei kuitenkaan hullumpaa. Kyllä tuota juo.

Vierailija
2/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ollut moisesta kuullutkaan. Minä ainakin ostan maistiin ja jos tykkään ostan lisää. Juon normaalisti sokerillista limsaa ja jos tuossa on vaan puolet sokerilimun kalorimäärästä eikä myrkkyjä niin ihan mulle suunnattu tuote.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistettu on.. ja toinen odottaa jääkaapissa. Tykkäsin kyllä! Ei ihan niin makeaa kuin normilimsat! Toki se sitrus teki siinä osansa, mut ostan varmasti toistekin.. :)

Vierailija
4/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä helvetin takia siinä on hedelmäsokeria??

Luin jostain, että maku ei olisi hyvä pelkällä stevialla. Onhan tuossa nyt kuitenkin puolet vähemmän energiaa kuin normaalissa jaffassa.

Stevia-kasvista peräisin olevaa keinomakeutusainetta ei saa käyttää elintarvikkeessa niin paljoa että juomasta tulisi "tarpeeksi" makea.

Itse en alkaisi kalorittomia makeita nauttimaan lainkaan: telkkaridokkarissa äsken lainattiin tutkimusta jossa todettiin että aivot erottavat keinomakean, ja että sitä nautittua tulee herkemmin haettua ne makeasta saamatta jääneet kaloritkin.

Muistan miten teinivuosina pullukkakaverini lempparijuoma oli PepsiMax. Itse en niihin litkuihin ole koskenut, ja tähän päivään olen säilynyt normaalipainoisena ilman sen kummempaa yrittämistä.

Vierailija
5/12 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useamman vuoden jo käyttänyt steviaa ja olen täysin hylännyt kaikki keinotekoiset makeutusaineet pois.

Stevia on siinämielessä hassua ainetta, että paljaaltaan käytettynä se on makeaa, mutta jos pistää ihan vähän sokeria mukaan, maku pehmenee huomattavasti ja stevia korostaa sokerin makua.

Eli jos esimerkiksi on hedelmäsokeria kaverina, on maku paljon paljon parempi.

Vierailija
6/12 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kyllä jatkossakin sokerijaffaa, jos yleensä limsaa juon.

Mieluummin ostan maustettuja kivennäisvesiä, joissa ei ole sokeria tai aspartaamia.

Vierailija
7/12 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon light-limsaa, koska siinä ei ole kaloreita. En ymmärrä stevian tarkoitusta, siinä kuitenkin paljon energiaa. Ei tosin niin paljon kuin sokerilimsassa.

Vierailija
8/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on hedelmäsokeria, mikä on minulle pieni pettymys karppaajana. Toisaalta parempihan se on kaikin puolin, että limut jäävät jatkossakin kauppaan.

Vierailija
9/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juo kaloreitani!

Vierailija
10/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaajat ja laihduttajat välttelevät juuri sokeria ja stevia sopisi makeuttajaksi myös aspartaamin välttelijöille. Miksi tässä maassa ei osata tehdä mitään oikein, stevian käyttökin on ihan pielessä!!!! Eihän sitä kannata laittaa limsaan, jos sitä perkeleen hedelmäsokeria laitetaan kanssa- karppaaja ei osta, laihduttaja tuskin ostaa ja tavallinen kansa ei ole kiinnostunut steviasta.

Vierailija
11/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä helvetin takia siinä on hedelmäsokeria??

Luin jostain, että maku ei olisi hyvä pelkällä stevialla. Onhan tuossa nyt kuitenkin puolet vähemmän energiaa kuin normaalissa jaffassa.

Vierailija
12/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka äänekkäästi julistavat voivansa syödä kaikkea vapaasti ilman paino-ongelmia toisin kuin säälittävät karppaajat, eivät osta. Joku voisi pian luulla karpiksi kaupassa.

Karppaajat eivät osta hiilarimäärän takia, laihduttajat eivät enrgiamäärän takia.

Välinpitämättömät juovat makusyistä normisokerista tai lightia ja vähät piittaavat, millä juoma on makeutettu. Voivat ostaa kokeeksi stevialimua, mutta hinnan täytyy olla sama kuin tavallisessa limsassa ja maun koukuttava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän