Onko Hohto oikeasti pelottava elokuva? ev
Kommentit (47)
Ei Jack Torrance alunperinkään ollut mikään puhdas pulmunen
Kirjassakin viitattiin muutamaan otteeseen Jackin alkoholismiin ja pienen poikansa pahoinpitelyyn.
Ei tietenkään ollut, mutta oli inhimillinen ihminen, joka kärsi sairaudestaan, siis alkoholismista, josta oli toipumassa. Leffassa Jack Nicholson oli varsin saatanallisen oloinen jo heti alkumetreillä, eivätkä jatkon tapahtumat tule kenellekään yllätyksenä. Kirjassa en osannut odottaa, että juuri isä sekoaisi. Se, mitä täällä pidettiin symbolitasona, oli minusta usein aika räikeää alleviivailua.Mutta tiedän toki, että Kubrickia kuuluu palvoa. ;)
Ahdistaa jo heti alusta lähtien "Red room, red room..."
En ymmärrä miten hohkataan sen pelottavuudella ja hirveydellä.
Ei ole pelottava ollenkaan. Ihan hyvä leffa, muttei missään nimessä pelottava.
Mutta kyllä nämä uudemmat ovat paljon pelottavampia!
Yksi pelottavimmista ikinä. Todella hyvä kauhuleffa, suosittelen.
Eli tottakai se on pelottava. Tosin ehkä eri tavalla kuin nykykauhuleffat. Riippuu, mistä tykkää ja mihin on tottunut.
paras elokuva mikä tehty Kingin kirjoista
Eli tottakai se on pelottava. Tosin ehkä eri tavalla kuin nykykauhuleffat. Riippuu, mistä tykkää ja mihin on tottunut.
Jack Nicholson tekee loistavan roolisuorituksen mielenterveytensä menettävänä perheenisänä.
Hitto kun haluisin taas kattoo, mut en uskalla, kun mies on yövuorossa.
Kirjassa kivasta ja normaalista perheenisästä muuttui eristetyssä hotellissa hullu sekopää. Minusta tuo oli koko kirjan keskeisin jännitetekijä, jonka Kubrick käytännössä sivuutti kuvakikkailujensa varjoon. Leffassa Jack Nicholson oli sekopään oloinen jo heti alusta. Kukaan normaali ei olisi majoittautunut hänen kanssaan yksinäiseen hotelliin. Eli enemmän typerä kuin pelottava.
että se käsittelee nimenomaan ihmismielen koukeroita, kieroutuneita perhesuhteita, eikä jotain tv-ruudusta esiin ryömiviä kummituksia! :D
Toki se on subjektiivista mikä ketäkin pelottaa, mutta minusta se on kammottava. Ja tietenkin sekin vaikuttaa, että katsooko myös symbolitasoa (kuten esim. minä) vai vain pintaa.
Huu kauhea, en uskalla ajatella sitä enempää!
piti katsoa seuraavana aamuna loput.
Kirjassa kivasta ja normaalista perheenisästä muuttui eristetyssä hotellissa hullu sekopää. Minusta tuo oli koko kirjan keskeisin jännitetekijä, jonka Kubrick käytännössä sivuutti kuvakikkailujensa varjoon. Leffassa Jack Nicholson oli sekopään oloinen jo heti alusta. Kukaan normaali ei olisi majoittautunut hänen kanssaan yksinäiseen hotelliin. Eli enemmän typerä kuin pelottava.
Leikkaamattoman vai amerikanversion?
Toki se on subjektiivista mikä ketäkin pelottaa, mutta minusta se on kammottava. Ja tietenkin sekin vaikuttaa, että katsooko myös symbolitasoa (kuten esim. minä) vai vain pintaa.
Huu kauhea, en uskalla ajatella sitä enempää!
Eikö kyse ole myös perheen sisäisestä dynamiikasta, pelosta jne? Eikö tavallinen perhe toimi juurikin noin? Tehdään ratkaisuja hyväksynnän tarpeesta tai pelosta tms? Eli perhe lähti mukaan, vaikka aavistikin pahaa (katsopas alku tarkkaan: poikahan oireilee jo!!).
Mutta mun mielestä todella ahdistava. Ja puhun siitä alkuperäisestä Nicholsonin tähdittämästä. Uusintaversio oli aika nössö ja siitä puuttui "se jokin".
Kuka tietää, mikä versio tänään tulee?
Oon 11W ja vitosella ja oon kattonut Hohto elokuvan äidin kanssa.(Oon kattonu useita k15 kauhu leffoi)Musta Se on hyvä leffa mut ei pelottava.Jos multa kysytään se on vähän outo.Esim. se nainen kylpyammessa joka kuristi sitä poikaa varmaan esittää et ois mätää ihossa musta se näyttää enemmän tallotulta parsakaalilta joka on sekoitettu maitoon.(EI PAHAL)Jos et tykkää kauhu leffoista tai jotain semmosta en suosittele mut jos sä katot usein nii suosittelen.Mun mieleen oli ja Kun tuntematon soittaa on musta pelottavampi kun Hohto leffa.