Kokemuksia keskenmenosta? Miksi sairaala ei ala tyhjentämään?
Rv 9 nyt, alkoi tihkutella verta ja kipuilemaan, menin lääkäriin eivätkä löytäneet ultralla sykettä :( Lähettivät vain kotiin ilman mitään toimia. Nyt vain tässä odottelen mitä tapahtuu.
Sairaalassa eivät alkaneet tyhjentämään lääkkeillä tai kaapimaan, koska kuulemma ei voi olla ihan varmaa onko sintti kuollut ? _Kahden viikon_ päähän sain kontrolliajan !
Ihme toimintaa. Onhan näillä merkeillä aika varmaa että kuollut se on, miksi mun siis pitää olla olevani edelleen raskaana täällä ja odotella kouristavien kipujen kanssa niitä pahempia supistuksia ? :(
Taidan mennä ma yksityiselle ?
Kommentit (7)
ja toisekseen aina on parempi, jos keskenmeno käynnistyy itsestään. Kaavinta tehdään yleensä vain, jos kohtu ei tyhjene itsekseen. Ja tiedoksi, että lääkkeillä ne kouristukset vasta pahoja oat. Monesti luonnollinen keskenmeno on ähemmän kiulias ja keho toipuu siitä nopeammin.
laittaa kontrolliultra. Nimenomaan sen takia, että jos sikiö onkin ajateltua pienenmpi ja siksi syke ei näy. Kontrollissa näkee sitten onko kasvanut ja onko sykettä.
Ja jos on km, ja kerran kipuilua ja vertakin vähän, niin on aika tod. näköistä, että tulee itsekseen ulos.
Itse kävin rv10 ultrassa ja tapaus oli selvä, sikiö oli kuollut n. vkoa aikaisemmin. Jouduin kaavintaan.
Kyllä ne lääkärit näkee selvät tapaukset heti. Sun tapaus ei siis ole ihan selvä.
Mutta niinkuin itsekin sanoit, että ikävä kyllä merkit viittavat aika pahoin km, että ei kannata suuria toiveita elätellä.
Olen pahoillani puolestasi.
Kiitos valaisusta, ihmettelin suuresti miksi tyhjentäviä lääkkeitä ei annettu heti. Pitää nyt toivoa että keho alkaisi toimimaan pian itse ja kaikki tulemaan ulos.
Tuntuu pahalta ajatus sisälläni olevasta elottomasta ihmisen alusta, jota niin toivoin ja tässä ajassa jo siihen tavallaan kovin kiinnyin.
Masentaa. :(
Tiedän tuon kiintymisen, vaikka sitä oli raskaana vain muutaman viikon, niin ihmeesti siinä ehti tottua ajatukseen ja olla onnellinen. Itsekin ehdin innoissani jo kutoa vauvalle pienen nutun. Enpä sitten seuraavissa raskauksissa tasan kutonut mitään ennen kuin eka kolmannes oli takana. Toipumista sinulle!
2
Olen pahoillani puolestasi, itsekin olen saman kokenut (neljä keskenmenoa). Vain yhden kerran tarvittiin tyhjentävä lääkitys, muina kertoina kohtu on tyhjentynyt kauniisti itse. Olen myös itse tehnyt ihan apteekin raskaustestillä "jälkitarkastuksen" eli n. 1-2 viikkoa vuodon kokonaan loputtua katsoin ettei enää tule mitään viivaa, eli raskausmateriaalia ei ole kohdussa jäljellä.
Yhden kerran keskenmeno kävi ilmi vasta ultrassa, ja koska alkio oli ollut kuolleena jo kaksi viikkoa painostivat kovasti aloittamaan tyhjennuyksen heti... mitään oikeaa vaaraa odottamisestakaan ei olisi ollut (kyselin kunnes myönsivät tämän). Halusin odottaa viikonloppuun, sitten otin lääkkeet.
Oli todella surullista tietää, että oma kohtu on "hiljainen ruumishuone", ja suru siellä lepäävän vauvan puolesta oli suuri.
Nyt supistelee tosi kipeästi, ristiselkä ja jalkojen yläosatkin käy ihan tulessa kouristuksen aikana ja hengitys salpautuu.
Tarkoittanee että yrittää tyhjentyä itsestään.
syke ei sen takia näy. Onhan se aikamoisen varmaa, että on kesken mennyt, mutta noin alkuviikoilla ei voi olla sataprosenttisen varma. Siksi. Mulla oli sama juttu, menin kotiin ja kolmen päivän kuluttua alkoi vuoto. Jos ei olisi alkanut, kahden viikon päästä olisi kontrolliultrattu ja aloitettu tyhjennys.