Sain 10kk eropaketin firmasta, tietääkö kukaan meneekö siitä
marginaalivero? Miten voisin kikkailla verotuksen kanssa että olisi mahdollisimman pieni!? Kiitos jos joku tietäisi...
Kommentit (8)
verottajan sivuilta voit tilata uuden verokortin, tulee ihan muutamassa päivässä, palvelu toimii tosi hyvin. Ja kuten edellinen sanoi, niin arvioit mitä koko vuoden tulosi tulee olemaan ja valitset sen vuosiprosentin, et kk-prosenttia. Palvelu toimii verkkopankkitunnuksilla.
Tietty jos saat paketin ja aloitat samantien seuraavassa paikassa, niin sitten ei kikkailuista ole juuri apua.
Marginaalivero menisi nyt, mutta lopullinen verotus tietenkin tasaa sen. Mutta jos saat nyt osan ja ensi vuonna osan, niin tulot eivät ole yhdelle vuodelle niin isot. Ja varsinkaan silloin, jos sinulla ei ole uuttaa työpaikkaa heti tiedossa.
Ota ensin yhteys yrityksesi HR-asiantuntijaan ja sen jälkeen verotoimistoon.
Saat oikeat tiedot.
Auttaa paljon jos on ollut vaikka hoitovapaalla tai työtön.
Pitää olla työnantajalta lausuma, että "on korvausta koko työssäoloajalta" tai jotain sinne päin. Kysy verotoimistosta tai liittosi lakimieheltä tarkemmin.
puolella? Sitten on vähän hankalaa, itse otan rahat vasta tammikuussa ja olen laskenut ensivuoden verotuksen siten että tuo paketti + n 10kk palkka ja sen mukaan lasketaan vuoden veroprossa. Näin maksimoin sen mitä käteen jää. Poissa töistä olen max sen 2kk vuoden alussa
aplla menee varmaan se lisäprossa ja jälkikäteen voi yrittää sovitella verottajan kanssa.
uudelleen koko vuoden tulot..pidätystavaksi ehdottomasti se valinta, jossa raja on vuosikohtainen..