Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas yksi hyväksikäyttötuomio alennettu >:(

Vierailija
02.12.2011 |

Korkein oikeus (KKO) on tuominnut 1 vuoden ja 4 kuukautta ehdollista vankeutta isoisälle, joka kosketteli lapsenlapsensa rintoja ja sukuelintä vaatteiden päältä ja alta.

Koskettelua oli ainakin viidellä eri kerralla, kun tyttö oli 6-13-vuotias. Sitä tapahtui silloin, kun tyttö oli kyläilemässä isovanhempiensa luona.

Käräjä- ja hovioikeus katsoivat, että kyse oli törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Rangaistukseksi tuli 2 vuotta ja 2 kuukautta ehdotonta vankeutta.

KKO katsoi, ettei teko ollut kokonaisuutena arvostellen törkeä, eli isoisä syyllistyi tavalliseen lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön. KKO perusteli ratkaisuaan muun muassa sillä, että hyväksikäyttö pysyi koskettelun tasolla. Se myös arvioi, että kyse oli lähinnä satunnaisista teoista.

Yksi oikeusneuvoksista olisi tuominnut isoisälle törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä kaksi vuotta ehdollista vankeutta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011120214867120_uu.shtml

Voi aargh. Isoisä kosketellut lapsenlastaan, tuomittu törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Kuitenkin KKO katsonut, että teko ei ollut törkeä ja kyse onkin TAVALLISESTA lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä...

Joo, ymmärrän että niistä ihan oikeasti pahoista tapauksista (jotka eivät jää kosketteluun) pitää olla vielä kovemmat rangaistukset, mutta jotenkin tuollainen vähättely silti tökkii joka kerta.

Mulla itselläni ei ole mitään varsinaista kokemusta hyväksikäytöstä, muutama sukulaismies kuitenkin kosketellut hieman epäsopivalla tavalla (kyllä lapsi sen vaan aistii, vaikka suoraan niihin paikkoihin ei mennäkään) ja jo siitä on jäänyt mulle niin inhottavat mielikuvat. Jo sen pohjalta musta tuntuu niin pahalta tämmöiset jutut, kun tiedän, että noin pienestäkin huonosta vibasta jää paha olo.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pappani kosketteli minua joskus, lähinnä halatessaan (kotiin lähtiessäni) siveli vartaloani käsillään ja kehui kauniiksi. Kyllä ällötti, inhotti tosi paljon. Voin siis hyvin kuvitella, miten paljon pahemmalta rintojen ja sukuelinten koskettelu tuntuu. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla