Katja Noponen - Vuoden nuori johtaja! Mikä juttu? Työllistämisenne?
TV1 tänään 1.12.2011 äsken.
Mikä ihmeen Katja Noponen? Yritin googlettaa tätä Bond-tyttöä, mutta mitään hänen omaa ei löytynyt, muuta kuin nimi, vaikka olin jo jossain sivulla 10. Mitä hän muka tekee kun pystyy työllistämään ihmiset, joita kukaan muu eivätkä he itse, pysty työllistämään?
Yrityksestäkään ei ole juuri mitään - sana sosiaalipedagogiikka ja sanat yksilö- ja ryhmävalmennusta jossain mainittuna = ????
16.11. löytyi joku linkki JM TIETO OY ja Instrum Justitia Oy yhteydessä.
Löytyi Turun akateemiset rekrytointipalvelut, joku Tipoolin jäsenet - Devoi Oy, Matkailuverkko, elämänhallintakonsultti, projectsecratry@kirkkopalvelvelut, duunitori.fi, www.kuntoutusportti.fi,kuntoutussäätiö, urheilukanava - reilu peli,jobcontactor, www.mol.fi "oma polku"...
Voimistelua pienestä pitäen = ???
Ihan hakemalla sai hakea näitäkin sanoja... Mitä tämä mimmi muka tekee työllistääkseen teidät kaikki arvon akateemiset av-mammat, jotka olette muka niin kyvyttömiä, että ette itse pysty itseänne työllistämään? Ja itse taidan kuulua samoihin porukoihin kanssanne, vaikka olenkin kyllä onnistunut luomaan joillekin ystävilleni ihan uran, mutta en itselleni kerrassaan yhtään mitään... Tekis mieli sanoa, että VOI V....!
Kommentit (34)
Olen itse akateeminen nuori nainen, vähän työkokemusta, mutta mitään henkistä rajoitetta ei ole, eikä fyysistäkään. Älä yleistä asiakastyyppejä, minä työllistyin heidän outplacementin avulla uuteen työhön kun entinen lähti alta muihin maihin.
Tai sitten siellä toimitaan vastoin TE-toimistojen kanssa tehtyjä sopimuksia. Valtio on maksajana ja tietyille henkilöryhmille on palvelut ostettu. Jos ne ottaa sinne muita, pitänee ottaa yhteyttä valvovaan ELY-keskukseen.
asiakkaat saavat valmentajilta apua eli tarkoitus on työllistää niitä, jotka eivät itse siihen kykene. Noponen saa jokaisesta työllistyneestä, opiskelevasta jne. huomattavan summan rahaa. Jos se raha annettaisiin TE-toimistoille, voitaisiin siellä tehdä sama asia, mutta ideana on syytää valtion rahaa yksityiselle yritykselle.
Aika harva työnantaja haluaa oppisopimukseen ihmisen, joka ei kykene itse työpaikkaa kysymään.
mikä käy kyllä ilmi heidän nettisivuiltaankin. Rahalla saa palvelua siis, tosin nämä itse maksavat tuskin haluavatkaan mihinkään heikosti työllistyvien TE-keskuksen maksamien asiakkaiden koulutuksiin. Heille räätälöidään ihan omat jutut.
Kannattaa tutustua ensin perustietoihin. Minun outplacementin maksoi työnantajani siinä ei ole ELY-keskuksella tai työvoimatoimistolla mitään sanomista. Minä tykkäsin tosi paljon palvelusta, eikä minun puolestani soitettu mihinkään, mutta sen nyt vielä sanon, että heiltä löytyi sellaisia työpaikkoja mitä ei ollut julkisesti jaossa ja sellaiseen työllistyin. Miksi siis valittaisin.
tuota ns. epäsuhtaa, että 1,7 miljoonaa ollut liikevaihto ja kymmeniä henkiä töissä. Eli per henki ei tule kovin suurta summaa. Eli taitavat maksaa työntekijöille tosi vähän.... Olen joskus nähnyt heidän hakuilmoituksen heille töihin ja siinä vaaditaan valtavasti, mutta palkkataso on "sosiaalialan palkkatoive" - eli vähän ovat valmiita maksamaan. Tai korjatkaa, jos olen väärässä.
Yritysryppääseen kuuluu minusta useita yrityksiä. Luin myös jostain että firma on kasvanut tänä vuonna paljon.
Kannattaa tutustua ensin perustietoihin. Minun outplacementin maksoi työnantajani siinä ei ole ELY-keskuksella tai työvoimatoimistolla mitään sanomista. Minä tykkäsin tosi paljon palvelusta, eikä minun puolestani soitettu mihinkään, mutta sen nyt vielä sanon, että heiltä löytyi sellaisia työpaikkoja mitä ei ollut julkisesti jaossa ja sellaiseen työllistyin. Miksi siis valittaisin.
Kyllä niitä on yritysten irtisanomisten yhteydessä maksettu myös TE-toimistojen rahoilla, sillä työnantaja ottaa mielellään apupaketin, jossa tuo palvelu on mukana. Verovaroin tuettuna.
Kai tiesit, että suurin osa työpaikoista on ns. piilotyöpaikkoja, joita ei ole julkisesti haussa.
Olen joskus nähnyt heidän hakuilmoituksen heille töihin ja siinä vaaditaan valtavasti, mutta palkkataso on "sosiaalialan palkkatoive" - eli vähän ovat valmiita maksamaan. Tai korjatkaa, jos olen väärässä.
Hain sinne kerran töihin, silloin ainakin oli ihan normaali alalle oleva palkka, samansuuruinen kuin muillakin samalla alalla. En saanu kyllä paikkaa. :(
[/quote]
Kyllä niitä on yritysten irtisanomisten yhteydessä maksettu myös TE-toimistojen rahoilla, sillä työnantaja ottaa mielellään apupaketin, jossa tuo palvelu on mukana. Verovaroin tuettuna.
Kai tiesit, että suurin osa työpaikoista on ns. piilotyöpaikkoja, joita ei ole julkisesti haussa.
[/quote]
Olin itse hr:ssä mukana prosessissa ja ei käytetty Te-toimiston pakettia. Tiedän myös piilotyöpaikojen olemassa olosta, en vain tiennyt paikoista missä niitä olisi minulle. Tykkäsin tosi paljon palvelusta, ette saa mulle huonoa kokemusta enää vaikka yrittäisittekin. :)
mutta juttu kaatui palkkatoiveeseen - toivoin saavani vähintään saman verran kuin silloin sain työkkäristä (siis palkkaa, ei mitään tukia) ja voin teille kaikille paljastaa, ettei ole työkkärin palkatkaan edes lähellä suomalaisten keskipalkkaa.
Ja koskapa olen aiemmin työskennellyt vastaavassa työhallinnolle palveluita tuottavassa yrityksessä, tiedän, että firman palveluistaan saamilla rahoilla voisi ihan kepeästi maksaa ihan reiluakin palkkaa :p
No, eipä vuoden naisyrittäjäksi kai reiluuden perusteella pääsekään, vaan sen, mitä viivan alle jää...
eipä asiakkaat lopu vähään aikaan, pikemminkin niitä tulee koko ajan lisää.
Yrityksen työntekijät tekevät varmasti hyvää ja tärkeää työtä, mutta työpaikkana en ko. yritystä suosittele, en kenellekään. Palkkataso on todellla onneton!
Palkkataso ja työnkuva
Minäkin olin työhaastttelussa kyseisessä firmassa. Olisivat ottaneet kyllä töihin, vaan en lähtenyt tuollaisella palkkatasolla. Vastaavanlaisesta työstä saa kyllä aivan erilaista palkkaa muista yksityisistä yrityksissä. Työkkärin palkkoihin ei tämän firman toimintaa voi verrata: toimiala ja työnkuva erilainen. Ja kyse ei ole mistään hyväntekeväisyydestä tai julksiesta sektorista, vaan yritys on voittoa tavoitteleva yritys aivan kuten muutkin yksityisen sektorin toimijat. Kuuluisi mielestäni näkyä myös työntekijöiden palkassa.
Eihän siitä haittaakaan olis jos niin kävis :)