Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetystee ja kumariini

01.12.2011 |

Täällä kaksosten imettäjänä mietin kaikkia keinoja lisätä maidontuotantoa, koska joka pisara tarvitaan. Siksi aloin miettiä myös imetysteen käyttöä.

Vaikuttavana aineenahan noissa on sarviapila, joka sisältää runsaasti kumariinia (2g/kg tms).

Kumariini on maksatoksinen ja karsinogeeninen aine, jota suositellaan välttämään erityisesti raskaana (keskenmenoriski), imettäessä ja lapsilla. Samaa ainetta löytyy myös kanelista (jota ei siksi suositella päivittäiseen käyttöön.

Onko kukaan muu törmännyt tähän seikkaan ja onko siitä ehkä tietoa jossain? Google ei ollut erityisen avulias.

Jos mammatee on vaaratonta niin mielelläni sitä käyttäisin, mutta mitä sanoo raati? Onkohan sarviapilasta sittenkin varmempi pidättäytyä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hörpin sitä imetysaikana, fenkolin pitäs maidontuotannon lisäämisen lisäksi auttaa vatsavaihoivin, sekä omiin, että rintamaidon kautta vauvan massuun. Toki fenkolistakin löytyy googlettamalla "tietoa" liikakäytön haittavaikutuksista.

Vierailija
2/2 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 - havaitsitko itse tuloksia fenkolista? Mä elän siinä uskossa et sarviapila olis melkeinpä ainoita jotka oikeasti vaikuttaa. Ja jos jokin vaikuttaa, siinä on yleensä kääntöpuoli joten alkoi heti epäilyttää ja sit löytyikin toi kumariini...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi