amk vai yliopistoinsinööri?
Mieheni on insinööri (AMK) ja sanoi tutkinnon olevan paljon hyödyllisempi kuin yliopistokoulutus. Olen harkitsemassa yliopisto-opintoja. Ovatko jotkin muutkin tutkinnot parempia AMK-puolella? Insinöörityöt eivät minua kiinnosta.
Kommentit (9)
Diplomi-insinööri (tiedekorkeakoulusta valmistunut) tai sitä vielä ylempi tekniikan alan akateeminen tutkinto on valttia, työnantajat palkkaavat mielellään "tippainssejä" insinöörien sijasta.
Tee sinä vain niin kuin sunmies sanoo.
Miehen mielestä AMK-insinöörit voivat tehdä oikeita töitä ja yliopistoinsinöörit hoitavat lähinnä edustustehtäviä. Näitä edustustehtäviä ei kuulemma ole kuin osalle.
Minua voisi kiinnostaa historia tai naistutkimus. Ehkä myös voisin opiskella talouspomoksi.
eli kauppatieteitä ja siihen päälle joku harvinainen kieli sivuaineeksi, kiina, japani tai venäjä. Sillä ainekokoelmalla voit itse sanella palkkasi.
Miehen mielestä AMK-insinöörit voivat tehdä oikeita töitä ja yliopistoinsinöörit hoitavat lähinnä edustustehtäviä. Näitä edustustehtäviä ei kuulemma ole kuin osalle.
Minua voisi kiinnostaa historia tai naistutkimus. Ehkä myös voisin opiskella talouspomoksi.
"Mun mies sanoi..."
"...kuulemma..."
Minkä ikäinen sä olet?
Ota ihan selvää (muualta kuin keskustelupalstalta) eri alojen työllistymismahdollisuuksista ja pohdi mitä oikeasti haluat. Ja ota huomioon myös, että ihan joka alalle ei noin vain ryhdytä vaan pitää olla soveltuvuutta/sitkeyttä/erityistaitoja/älyä...
Nyt kyllä höpötät omias. Mies ainakin lähinnä pelailee tietokoneella ja piirtelee viivoja. Ei näytä kovin vaikealta.
eivät työllisty hyvin tällä hetkellä, alasta kiinni.Toisille aloille insinöörejä valmistuu huomattavasti enemmän kuin toisille.
tekeee ns. oikeita töitä, koska niiden taidot ei nykyisin enää riitä muuhun, koulutus niin luokatonta ja läpi pääsee avikkei mitään osaa. T. AMK-inssi.
jos haluat lääkäriksi, juristiksi tai diplomi-insinööriksi. Muilta aloilta mahdollisuus joutua pätkätöihin tai työttömäksi. AMK-koulutetut ainakin pääkaupunkiseudulla työllistyvät keskimäärin hyvin.