PIdätkö itseäsi tiedostavana ihmisenä? Mistä asioista olet ns. tietoinen?
Ärsyttääkö muiden ihmisten tollous näiden asioiden suhteen?
Kommentit (12)
Olen tietoinen omasta tietämättömyydestäni.
Lähinnä hämmentynyt. :) Esimerkiksi omien kulutustottumuksien ympäristövaikutusten tiedostaminen on jo ihan kansalaistaito, mut en mä vaan aina hahmota niitä. Onko muka parempi ostaa jotain intiaanisokeria, kuin suomalaista sokeria? Mikä on niiden ympäristövaikutusten todellinen ero? Onko aina parasta ostaa luomua? jne.
Minulla ei myöskään psyyke kestä liikaa tietoisuutta maailman epäkohdista. Ei mun tarvitse ihan yksityiskohtia myöten tietää, miten mitäkin eläintä kidutetaan ruuaksi missäkin päin maailmaa, tai mitä epäkohtia joku viljelijäperhe jossain joutuu kohtaamaan. Ei se paranna mun elämänlaatua, mut lisää ahdistusta.
Mun kapasiteetti ei riitä pohtimaan liian syvällisiä...
the truth is out there. Kaikkialla on salaliitto ja sen osoittaa just se, ettei siitä voi puhua tulematta leimatuksi hulluksi foliohattuilijaksi.
siihen, että asioilla, kuten työttömyys tai jopa omat elämän tavoitteet on yhteiskunnallinen ulottuvuus. Eli mikä tahansa asia voidaan ymmärtää myös yhteiskunnan vaikutuspiirissä olevaksi sen lisäksi, että se on yksilölle olemassa vain hänen omana kokemuksenaan.
En pidä koko sanasta. Tiedostava ihminen pitää mun mielestä itseään mahtavana tyyppinä 20-30 -vuotiaana mutta sen jälkeen hänestä tulee kyyninen. Tiedostavuuteen liittyys siis mielestäni myös idealismia, ehkä huonoimmillaan besserwisserismiä.
osin johtunee siitä, että olen työni ja opiskelujen takia hyvin perillä esim. ympäristöasioista ja siskon kautta ihmisoikeusasioista. Monilla on näistä asioista ihan olemattomat ja/tai väärät tiedot, ja niiden perusteella sitten lauotaan "totuuksia", se ärsyttää.
Myönnän tietysti etten itsekään tiedä kaikkea kaikesta, mutta yritän olla esittämättä omia mielipiteitä minään absoluuttisina totuuksina.
asioistani.
Tällä palstalla huomaa, että yllättävän moni ei ole.
Vrt. kysymykset tyyliin Olenko raskaana, Rakastaako mieheni minua ja Voinko päästää mieheni firman pikkujouluihin.
Eikä niinkään ärsytä, mutta hämmästyttää.
Mainitsevat jonkun salaliiton, mutta se on niin salainen, että ei voi edes mainita ketä siihen kuuluu ja mikä sen idea yms on.
Kertokaa nyt tyhmälle tämä salaliittoteoria niin siihenkin voisi ottaa kantaa!
Täälläkö blogissa niitä salaliittoteorioita vilisee, vaikka kirjoittaja ei tiedä mitään mistään salaliitosta:
abortti.blogspot.com
Ja suosin kestovaippoja, jottei meidän lapsi tuota maatumattomia vaippoja. Yritin vaipaittomuuttakin, mutta olin liian laiska. Ostan mielummin käytettyjä vaatteita kuin kaupasta uusia vaatteita joiden väriaineiden myrkyistä ei tiedä.
En usko, että se työttömyys tulee olemaan se mörkö!
Kaikki irtisanotaan kun putsataan pois epämääräiset ja rikolliset porukat firmoista ja organisaatioista.
Sitten pikaisesti otetaan töihin kunnollisiksi osoittautuneet suomalaiset, jotka luovat sitten suomalaisille kaikkea tarpeellista suomalaista. Osta suomalaista suosi kotimaista! Työllistetään ja vedetään pois yksinäisyydestä kaikki kunnon suomalaiset ja annetaan kaikille maamme olosuhteissa sitten mahdollinen kunnon palkka eikä voitto enää mene ulkopuolisille riistäjille ja sijoittajille. Voi olla, että monesta maasta tulee jotenkin sulkeutuneempi. Kuka nyt omaa valtakuntaansa ihan koko maailmalle tulee jakamaan. Siitä ylimääräisestä hyvästä käydään sitten kauppaa ja saadaan maksu kultaharkoilla ja muilla luonnonvaroilla - mikään roskaraha ei enää tulekaan kelpaamaan maksuksi!
Suomessa suomalaiset tuottavat kaiken tarpeellisen suomalaisille ja omin voimin. Muistakaa, että kunnon työn teossa kädet likaantuu! Varataan saippuaa, soppaa ja kunnon sanaa - kuten Pelastusarmeija - kaikille!
Jolla on velkaa saa "suuremman" ja raskaamman - ehkä jopa jättitaakan kantaakseen ja takaisinmaksu on hirveä homma ja vaikeaa. Moni katuu, että osti yhtään mitään velaksi kun on nyt sitten ihan kusessa! Siinä oli sitten se, että meistä tuli koulutuksella varakkaita ja me ollaan nyt sitten Suomen yläluokkaa. Se todellinen yläluokka on jossain ihan muualla! Todetaan, että nämähän olivat vain nousukkaita!
Asunnon myynti kovalla hinnalla käy hankalaksi. Tarjolla on paljon kämppiä. Se jolla on rahaa saattaa saada kämpän ihan pilkkahinnalla, jos joku toinen on ihan järkyttävässä tilanteessa.
Ihmiset pakkaavat kamansa ja ottavat viimeiset roponsa ja yrittävät "kadota" jonnekin ulkomaille, jossa erehtyvät luulemaan selviävänsä paremmin. Aurinkorannoille saattaa tulla ylivelkaantuneiden suomalaisten pakolaisleiri ja nuo pakolaiset piilottelevat identiteettiään, ehkä jopa tuhoavat henkilötietonsa (päästäkseen veloistaan eroon). Kotosuomessa nähdään tyhjilleen jätettyjä kämppiä, joista ihmiset ovat vain haihtuneet. Tullaanko näitä autiotaloja ryöstämään? Muuttaako niihin joku toinen? Miten käy - se nähdään!
Suomen "White Trash" vielä nousee ja niistä tulee ehkä ne "True Finns". Vähään tottuneella ei tule olemaan ongelmia kriisien keskellä eikä pudotus tule korkealta. Lippu korkealle koko kriisin ajaksi!
kun en itsekkään kaikkitietävä ole.
Kiusallisen tietoinen olen välillä vallan motiiveista. Esim. järjestelmällisestä luonnonvarojen siirrosta yksityisille omistajille; pohjavesi, kaivokset ja mitähän vielä. Tiedän esimerkiksi mitä pohjaveden haltuunotto on tehnyt muissa maissa ihmisten oikeuksille. Hinnat nousee pilviin ja suuryritys pumppaa vedet omaan tehtaaseensa.
Samoten tämä järjestelmällinen euroopan alasajo. Joka on varmasti ulkoa ohjailtu.
Oma asiansa vielä usa:n ja naton demokratisointipuhat, itsenäisissä (ja öljyisissä) valtioissa..