Kodinhoitohuoneen kaapit. Harmaat vai valkoiset, kummat ottaisit?
Meillä on menossa kodinhoitohuoneen remontti.
Lattialla antrasiitinharmaa laatta, ja valkoiset 25x40 laatat seinillä.
Nyt pohdin, että minkä väriset ovet laittaisin kodinhoitohuoneen kaappeihin.
Vaihtoehtoina valkoinen sileä ovi ja pähkinänvärinen taso.
Toinen vaihtoehto vaal.harmaa "vaakaviiluovi" tai miksi sitä nyt sanotaan ja harmaa taso.
Kumman sinä ottaisit?
Kommentit (10)
vaan sellanen yhdistelmä että valkoset ovet ja harmaa taso!!
Meillä ainakin kodinhoitohuoneessa on myös pyykinkuivaus. Nuo kiilto-ovet olisi ihan sameat. Ottaisin harmaat, koska ei ne mitään grafiitin harmaata ollut.
Lattia on betoninharmaata laattaa, seinät valkoiset. Taso on valkoinen rosterisin kulmalistoin. Välitila valkoista lasia. Olen tyytyväinen. Yksinkertaisen tyylikäs. Harkittiin myös harmaata tasoa, mutta näytti jotenkin halvalta (ja en ollut varma, että ovien harmaa sävy käy hyvin yhteen harmaan lattian kanssa).
Kannattaa panostaa materiaalien laatuun, niin ei näy sormenjäljet tms. ja ovat helpot puhdistaa.
Munkin piti kommentoida samaa kuin edellinen, eli että kiiltovalkoista en itse halunnut ottaa. Mattaovet ovat khh:ssa helpommat puhtaanapidon kannalta (ja varmasti myös kiilto-ovia ajattomampi vaihtoehto).
11
Tässä vielä vähän osviittaa millaisista harmaista ovista olisi kyse.
http://www.limosa.fi/mallikohteet/kodinhoitohuoneet
kuva valkoisista kaapeista, jonka tyyppiset olisivat se toinen vaihtoehto.
http://www.pastelli.fi/kuvia-pastellin-remontoimista-kohteista.html?fun…
Ap
alakaapit harmaat ja yläkaapit valkoiset. Taso on harmaa. Kivat ovat mielestäni edelleen näin 3 vuoden jälkeen.
Olen miettinyt, että onko kodinhoitohuone liian valkoinen, jos kaapitkin olisivat valkoiset? Toisaalta, kyse on vanhan talon normaalia matalammasta huoneesta (2,1 m) joten valkoinen avartaisi tilaa varmasti.
Valkoisissa kaapinovissa kyllä näkyy lika ehkä turhan herkästi...
Ap
Meillä on kodinhoitohuoneessa harmaat laattalattiat, tasot on jotain shampanjanväriä (viilu) ja kaapinovet on taivaansiniset eli ihan vaaleansiniset. Tykkään ite hirveästi siitä huoneesta, taivaansininen tekee huoneesta raikkaan, valoisan ja puhtaan näköisen.
up