Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö täältä ujoja ja arkoja aikuisia? Miten pärjäätte arjessa?

Vierailija
29.11.2011 |

Näin tänään kaupassa yhden ala- ja yläasteen aikaisen luokkakaverin, hän oli kouluaikana ihan mahdottoman arka, ei puhunut vapaaehtoisesti kellekään ja jos hänelle varovastikin jotain sanoi hän punastui ja hermostui samantien. Erityisesti miesopettajia myös jännitti. Tänään näin hänet kaupassa yli kymmenen vuoden jälkeen ja aivan lukossa oli edelleen kun maksoi lapsensa kanssa ostoksia (ei siis huomannut minua) kädet täristen ja naama punaisena sai ostoksensa maksettua. Jotenkin hölmönä olen aina ajatellut että ne lapsuuden arkuus helpottaa ajan myötä, minkälaista arki on kun jännittää kauheasti?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole enää läheskään yhtä ujo kuin yläasteella. Enkä samanlainen mitä kuvailit. Mutta kuitenkin niin ujo että siitä huomautellaan joka päivä töissä. :( se on todella rasittavaa ja ahdistavaa kun tuntemattomat kyselee että "miksi olet noin kamalan arka" ja "puhu kovempaa". Vittu, ihankuin en olisi yrittänyt!

ja olen hirveän paljon kehittynyt 7 vuodessa niin on todella turhauttavaa että olen yhä toisten silmissä arka ja ujo.

Miksi siitä pitää huomautella?

Mitä jos itse menisin lihavalle sanomaan että "oletpa läski, mikset laihduta?" tai r vikaiselle että "mikset opettele sanomaan ärrää oikein" ei varmaan tuntuisi kivalta! menen aina enemmän lukkoon ja hämilleni kun joku alkaa tivaamaan että "miksi olet arka".

Mitä järkevää sellaiseen voisi vastata?

Vierailija
2/2 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko olla että olet vähän ylitulkinnut tuota tilannetta? Voihan jota kuta tietysti jännittää jopa kaupassa ostosten maksaminen, mutta silloin ongelma on kyllä jo todella paha.. niin paha ettei sellainen ihminen ihan helposti perusta perhettä. Ehkä hän oli rasittunut, hänellä oli kuuma, huono päivä, odotti kotiin pääsyä tms. ja oli siksi hermostuneen oloinen.. jotkut punastuu tosi helposti eikä se välttämättä edes liity mihinkään.

olen ujo aikuinen, mutta ei se häiritse elämääni muuten kuin pienenä epävarmuutena joissain uusissa sosiaalisissa tilanteissa,.. siis ei kaupassa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi