Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sopiiko Sinuhe Egyptiläinen 6.luokkalaisen luettavaksi? (ev)

Vierailija
29.11.2011 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä jännä

Vierailija
2/11 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku käynnistyy hitaasti, mutta hän voi jo ihastua sen kieleen,. Itse luin 16-vuotiaana ja oma poika 14-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä olin kyllä poikkeuksellinen lukutoukka. Luin SE:n jo ala-asteaikana ainakin viiteen kertaan, joitain palasia useamminkin.

Vierailija
4/11 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen kerran 15-vuotiaana.

Vierailija
5/11 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäiset voisivat pitää myös muista Waltarin historiallisista romaaneista.

Vierailija
6/11 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mun mielestä lapsi jotenkin erityisen lukeva ja kirjoista kiinnostunut on jos 9-vuotiaana jaksaa lukea semmosen järkäleen. Hyvähän se on, ei siinä mitään. Mutta niinkun joku sanoi jo, käynnistyy kyllä hitaasti.

Vierailija
7/11 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noita yllämainittuja käynnistymisvaikeuksia.

Vierailija
8/11 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa opekorkeassa mainittu, että jotkut lapset sen lukevat kovin nuorena, mutta eivät todellakaan kaikki. Joten jos kirja kiinnostaa niin on varmaan ok, jos ei kiinnosta niin mitä väliä?

Vierailija
9/11 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄmä siitä huolimatta, että taisin itse lukea sen ala-asteaikoina. Ei siksi, etteikö ala-asteikäinen pystyisi lukemaan sitä ja voisi hetkittäin olla kiinnostunutkin, vaan siksi, että ala-asteikäisellä ei ole (ei kuulu ainakaan olla) sellaista elämänkokemusta, jolla kirjan tajuaa. Kaikki se uskonnollinen sekoilu, henkilökultit, prostituutio ja Minean kohtalo... ja ylipäänsä se lähtemätön pessimismi, missä vahingossakaan ei mikään hyvä ja kaunis kestä. Ei se ole ala-asteikäistä varten ja juuri siksi, että kirjan teksti on niin kaunista, sen sisältö voi nuoressa viattomassa mielesttä tuhota paljon. Vähän vanhempana tajuavaat enemmän, kestävät enemmän ja tuntevat maailman kauneuden ja rumuuden sekoitustakin paremmin.

Vierailija
10/11 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siinä tosiaan on seksiä ja väkivaltaakin, joten ei ehkä sovi vielä ihan tuon ikäiselle. Yläasteelaiselle varmaankin jo sopii, jos vaan muuten on kiinnostunut ja jaksaa lukea niin pitkän kirjan.

Ei pienempikään nyt välttämättä mitää traumoja saa, mutta en lähtisi kuitenkaan suosittelemaan vielä tuon ikäiselle. Pessimistinen maailmankuvakin siinä on, kuten edellinen totesi.

Vierailija
11/11 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minean kohtalo sykähdytti kyllä, sen luvun luin monta kertaa.