Mita mielta olette tallaisesta: 6v. tyttoni isa muutti pois lapsen ollessa vauva ja tavannut lasta ehka n. muutaman kerran vuodessa, joten valit eivat ole kovin laheiset.
Nyt isä ehkä haluaisi tavata lasta useammin ja olen ollut mukana tapaamisissa. Nyt ehdotin, että voisivat tavata kahdestaan, mutta isä ei halua. Isä myöskin haluaa, että minä aina kuskaan tytön autollani hänen luokseen 15 km päähän. Ei halua tavata lasta meillä mieheni vuoksi. Mielestäni voisi jo itse hakea lapsen tapaamisiin, kun lapselle asia ok. Vai onko isä-lapsi suhde niin pyhä, että minun on kuskattava lasta jos isä ei kerran jaksa/halua?
Kommentit (2)
jos se isänä oleminen on sinun kuskaamisesta kiinni niin eipä siinä paljon sitten ole. Minun tuntemani etäisät ajavat vaikka 500 km päähän (väsyneinä mutta ajavat silti) tavatakseen lapsiaan. Tuolla isällä ei ole oikein motivaatio mukana jos ei halua lastaan hakea. Minusta 6 v. on jo pitkä aika sinun pitää väkisin yllä sitä yhteyttä. Toisaalta jos se on vain 3 krt vuodessa niin ei kai se kummempi rasite ole. Varsinkin jos ei halua tavata kahden.
Kerro hänelle että olette eronneet eikä sinulla ole hänen suhteen velvollisuuksia. Eli jos hän haluaa tavata lasta, on hänen oletava aikuinen. Otettava aikuisen vastuu lapsesta sinä aikana kun lapsi on luonaan ja huolehdittava kuljetuksista.
Onko hänellä oikeasti edes halua tavata lasta, vai tekeekö tämän sinun ja uuden miehesi kiusalla?