Auttakaa unipulmassa
Meillä 1 v 1 kk tyttö, joka nukkuu tosi huonosti. On aina herännyt 4-8 kertaa yössä. Nyt on homma mennyt ihan hirveäksi huutamiseksi.
Joka yö huutaa enemmän tai vähemmän 5 tuntia yössä. Nukahtaa siis välillä, mutta huuto alkaa taas 15-30 minuutin päästä. Jostain syystä nukkuu kuitenkin 04-08 heräämättä. Siis yhden pitkän pätkän.
Oon kuitenkin ihan superväsynyt valvomisesta.
Lapsi on nukkunut perhepedissä tai pinnasängyssä 1-vuotiaaksi. Nyt kuukauden on nukkunut omassa sängyssään. Unille meno helpottunut, nukutus kestää noin 20 minuuttia. Mutta lapsi herää parin tunnin päästä ja aloittaa ton heräilyn.
Särkylääkettä on kokeiltu. Vettä saa yöllä juoda nokkiksesta, jos haluaa.
3 viikon lempeä unikoulu ei tuottanut tulosta, joten olen nyt joskus yöllä ottanut viereen. Itkee vieressäkin.
Unikoulussa laitoin lapsen sänkyyn ja palautin aina kun yritti karata (aluksi noin 100 kertaa, nykyisin noin 20), jos itkee hätä itkua, paijaan selkää. En puhu mitään. Palautan ja joskus paijaan. Sama yöllä, paitsi että nyt olen sortunut parina yönä ottamaan yöllä viereen.
Onko huudatus nyt ainoa vaihtoehto. Meillä myös yksi 2-vuotias, joka nukkuu toisessa huoneessa, koska heräilee tän toisen huutoon.
Alusta asti tyttö on kieltäytynyt pinniksestä ja lopulta sai kauheita huutokohtauksia, jos vain nostikin sänkyyn. Nämä huutokohtaukset päättyivät oksentamiseen.
Onko kellään mitään vinkkejä?