Voiko Opamoxia tai muuta rauhoittavaa saada muuhun kuin mielenterveysongelmiin?
Aion hankkia lähiaikoina (joskus ensi vuonna) sairausvakuutuksen ja tiedän että siellä kysytään onko ollut viiden vuoden sisään lääkärissä mielenterveyden takia. Mieli on kuitenkin räjähdysherkkä ja joulustressi vaan pahentaa asiaa ja tarvitsisin ehdottomasti jotain rauhoittavaa....
Kommentit (37)
Opamox on nimenomaan rauhoittava lääke.
aikanaan diapamia selkää rentouttamaan, ku varsinaiset relaxantit ei käyny muun lääkityksen kanssa. Mutt se muu lääkitys oli mt-lääkitys... :)
Minulla on mielenterveyden kanssa ollut menneisyydessä ongelmia. Nyt kun viisi vuotta tulee ensi vuonna täyteen, en haluaisi millään mennä hakemaan mitään rauhottavaa. Ja ne ketkä on ahdistuneita, tietävät että joulustressi voi olla se viimeinen niitti että pää hajoaa. En minä itsestäni välitä vaan lapsista jotka on varpaillaan kun ei tiedä mistä äiti milloinkin räjähtää.
Itse kärsin toisessa raskaudessa loppuvaiheessa vaikeista nukahtamisongelmista, ja Opamoxia määrättiin (neuvolalääkäri määräsi). En sitten kuitenkaan noita lääkkeitä syönyt, sillä en halunnut riskeerata mitään vauvan suhteen.
Varmaan turha yrittää. Opamox on nimenomaan rauhoittava lääke.
No eikö sun pitäisi sitten juuri itsesi puolesta välittää?
Hanki jotain terapiaa? Ei lääkkeet yksin mitään paranna.
kyllä niitä saa muuhunkin kuin mielenterveysongelmiin!jos on muuten vaan ahdistunut olo eikä mikään auta niin varmasti saa.
tosin ne määrää sulle varmaan muutakin ahdistukseen.rauhottavat kun ei ole mikään ratkasu pidemmän päälle.
Terapiat on kokeiltu, samoin mielialalääkitykset. Auttoivat kyllä masennukseen, mutta ei siihen että olen niin räjähdysherkkä ja hermostunut. Siihen en ole saanut apua, siihen ei kukaan edes ole apua tajonnut. Oletan ettei siihen muuta apua olekaan kuin rauhoittavat.
ap
sinun mielenterveyttäsi täytyy hoitaa. Terve ihminen ei tarvitse rauhoittavaa lääkettä joulustressiin.
Kysymyksesi siis ilmeisesti koskee huijaamista. Miten väittää levansa terve, vaikka ei olekaan.
Miksi neuvoa?
yleensä sairaskertomuskopiot nähtäväkseen. Kyllä se n mielen sairautta, jos joulustressiin tarvitsee Opamoxia.
tv. itsekin rauhoittavia käyttänyt, mutta ei sentään joulustressiin tarvinnut.
oikein muuta keinoa kuin miettiä mistä se johtuu. Ja yrittää järjestää asiat niin, että helpottaa. Lisätä rentoutumista jne.
esiintymisjännitykseen annetut beetasalpaajat + rauhoittavat sairausvakuutuksen saamiseen?
lainaa kirjastosta joku rentoutus- ja stressinhallinta -cd. Voit opetella hengitystekniikoita ja mielikuvaharjoituksia, joilla voit selvitä tilanteista.
ellet halua valehdella lääkärille jostain läheisen kuolemasta, mutta tuskin kukaan nyt haluaa. Näin itse mt-ongelmasta toipuneena sanoisin, että yksi sellainen toipumisessa eteen tullut ongelma oli juuri tuo, että joutui etsimään niitä keinoja, joilla selvitä pahoista tilanteista, kun rauhoittaviin ei enää ollut mahdollisuutta. Ehkä luontaistuotekaupan valeriaanat ym. olisi sitten yksi vaihtoehto, ainakin placebovaikutus niistä voisi tulla.
Toisaalta minusta ei ole huijaamista, jos viiteen vuoteen ei ole mt-ongelmat estäneet työssäkäyntiä, vaikka lyhyeksi ajanjaksoksi kaipaisikin lääkitystä. Ja voihan siltikin olla, että vakuutusyhtiö tarjoaa vain vakuutuksia, joissa ei mt-ongelmien hoitoa korvata.
EN tarvitse sitä joulustressiin, vaan joulustressi on vain tässä kohtaa minulle LIIKAA.
Ja jos jollain on oikeasti jotain keinoa jolla hillitä räjähdysherkkyyttä niin mielelläni kyllä kuulisin vinkkejä. Omasta itsestä sellaisia voimia kun ei löydy.
ap
mutta se ei menisi läpi. Vakuutusyhtiö voi vaatia lääkärintodistusta. Ja sitäpaitsi opamoxia voi joku lääkäri määrätä selän jännitystiloihin ja silloin et ainakaan saisi sairausvakuutusta jos sulla olisi selkäongelmia.. Tilapäinen rauhoittavan tarve tuskin tyssää vakuutuksen kanssa MUTTA jatkuva mielialalääkitys esti meilä lainaturvan