Hakusessa pieni pöytäleikki aikuisten pikkujouluun?
jokaiselle pitää olla lyhyt yksi pieni leikki, en itse keksi mitään ,auttakaa
Kommentit (10)
Eivät aikuiset leiki. Vain pikkuiset lapset (0-7 vuotiaat) leikkivät.
kysymyksinä keventäviä:
- keiden pöytäseurueen jäsenten kanssa olet harrastanut seksiä?
ei ole ensi vuonna typeriä aikuisleikkejä
leikkimielisiin (lue: ahdistaviin ja myötähäpeäpitoisiin) pikkujouluihin. Ilmeisesti jossain luojan hylkäämässä kolkassa noita seuraleikkejä vielä leikitään.
Muistakaa sitten edes ottaa aivan järkyttävä määrä viinaa siellä leikkiessänne.
Se kuka minä olen- leikki on kiva, se kossa jokainen valitsee yhdelle jonkun tunnetun hahmon nimen, se teipataan otsaan, ja sit arvuutellaan kyllä/ ei kysymyksillä kuka olenkaan...
Se ei ole kylläkän lyhyt leikki, joten se siitä.
siis 10 ihmistä osallistuu, ja idean äiti eli yksi bilevastaava haluaa että kaikilla on jotain.
Siis ettei tarvii seisoa, riehua tms. joku pöytä tason leikki , joku hauska...vitsi, tarina, peli.
yritin googlettaakiin
No, pari ehdotusta.
1. esittäytyminen
sopii ekaksi ohjelmanumeroksi. Sanot, että kun meitä on täällä näin monta niin olisi kiva kun tuntisimme toinen toisemme.
Ja jokainen sanoo esim. isäpuoleisen äidin (mummonsa) etunimen, äitinsä tyttönimen ja isänsä ammatin. Niin teillä on joukko hauskan kuuloisia nimiö hassuilla ammateilla.
2. kuka minä olen?
Jaat osallitujille post-it laput otsaan, joissa lukee nimi. (sovitusti julkkis tai vaikka työntekijän (jos työpaikan pikkujoulut) nimi.
Sitten vuorotellen yritetään arvuutella kuka minä olen. Sellaisilla kysymyksillä, mihin voi vastata vaan kyllä tai ei.
"Olenko mies?" "Olenko lyhyt" "Onko minulla yleensä hame päällä?" jne
Vauhdikas "läpsy": Kädet sikin sokin pöydälle ja sitten läsyttämällä rinki pyörimään. Tuplaläpsy kääntää kiekan. Ja sillä aikaa kun parhaat läpsyttelee, ehdit hyvin iskeä naapurin ukon...
Tai sitten psykologinen trilleri "en ole koskaan": Eli jokainen aloittaa lauseen "En ole koskaan" -sanoilla ja ne, jotka on, ottavat hörpyn. Eli en ole koskaan ajanut autoa. Melkeis kaikki juo. En ole koskaan harrastanut kimppakivaa... Kuka uskaltaa juoda? Mutta kun on tarpeeksi pohjilla, osa juo.... Ainakin tutustuu kunnolla.
Sitten tietty tylsä uno tai joku muu korttipeli.
esim. kirja, eläin, kulkuneuvo...
Mikä olisit ja miksi?
Pidempi, ihan hauska on kaksi totuutta ja valhe... jokainen kertoo kolme juttua joista yksi on totta, muuta arvaavat.
Minusta on ihan hauskaa, että teillä on seuraleikkejä - eivät ne aina ole välttämättä typeriä.
Aikuistenkin olisi hyvä välillä olla lapsenmielisiä, mutta ei lapsellisia.... Pysähdy joskus kiireesi keskellä todella kuuntelemaan lasta, joka ihmettelee kaikkea ympärillään ja antaa mielikuvituksen lentää. Siinä tämän päivän Joulun ihmettä kerrakseen :)