kaks KESKEYTYNYTTÄ keskenmenoa peräkkäin..
Hei,
Tulin ensimmäistä kertaa raskaaksi viime keväänä, mutta raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka todettiin np-ultassa. Kolme kuukautta siitä tulin uudelleen raskaaksi ja nyt rv8+4 minulla on vahva tunne, että olisi taas keskeytynyt. Iltaisi
n mahaa särkee menkkakipumaisesti. Raskauspahoinvointia minulla oli rv6 alkaen ja nyt hieman helpottaa, välillä oli rajuakin oksentelua. Rinnat ovat myös turvonneet ja nännit arat.
Onko kellään tullut kaksi kertaa peräkkäin nimenomaan KESKEYTYNYT keskenmeno.. Pelottaa tuleva ultra hirveästi, kun viime kerta oli niin kamala :(
Kommentit (5)
Jos sinulla on kipuja, niin voisit käydä niistä lääkärissä ja toivottavasti lääkärisi määräisi sinut ultraan, jossa tilanne varmistuu.
Minulla oli keskeytynyt keskenmeno rv 17+2. Todettiin tasan 4viikkoa sitten. Alkuraskauteni oli jo ollut vaikea, joten naistenpoli tuli tutuksi. Kävin siis terveyskeskuksessa äitiysneuvolalääkärillä ja sain häneltä aina lähetteen sairaalaan ultraan. Näin toimittiin ainakin Porissa.
Toivottavasti vatsassasi on kaikki hyvin. Ymmärrän pelkosi, joten toivon todella että pääsisit tarkistamaan tilanteen ennen np-ultraa.
-iitu
Kävin lääkärissä ja kaikki oli hyvin mahassa. Kipuihin ei osannut oikein mitään sanoa mistä johtuu.
Olen hirveän pahoillani puolestasi. Muistan kuinka meidän maailma pysähtyi np-ultrassa, kun oltiin menty katsomaan sormia ja varpaita ja sykettä ei löytynytkään. Voin siis vain kuvitella sinun tunteesi, kun vielä myöhemmin keskeytyi.
Voimia ja rohkeutta yrittää uudestaan. Se vain on niin totta, että ei niitä lapsia hankita vaan ne saadaan
Kiva kuulla että masussasi kaikki hyvin :)
Kyllä se maailma pysähtyi. Sitä niin luottaa, että kaikki on hyvin, kun menee se riskiaika ohitse. Uudelleen yrittäminen pelottaa, mutta hyvä ystäväni sanoi sen hienosti, täytyy miettiä kuinka paljon sitä vauvaa haluaa. Jos haluaa niin paljon kuin minä, niin on vain pakko uskaltaa. Täytyy vain toivoa että seuraavalla kerralla kaikki menee hyvin. Ja toivottavasti se seuraava kerta vielä tulee.
Ensin pitäisi tietysti saada tuo pääkoppa kuntoon..
-iitu
kaksi keskeytynyttä keskenmenoa peräjälkeen. Ensimmäinen viikolla 21+3 ja toinen viikolla 8. Toivottavasti pääset ultraan, ainakun siltä tuntuu, koska se jäytävä pelko vie kaiken ilon odotuksesta.
Lääkäri viimeksi vaan sanoi, että elimistö ei halua päästää irti raskaudenalusta, vaikka kehitystä ei enää tapahdu. Hullua, kun toisilla alkio ei kiinnity ja mulla ne ei irtoa, vaikka pitäisi, aina tarvitaan ulkopuolista apua.
Tästä viimeisimmästä osasin jo odottaakin, ettei onnellista loppua ole, kun ekan kerran tuli tippa vuotoa. Jos jotain hyvää pitää etsiä, kaikki keskeytyneet on todettu (yksityisellä tosin) n. rv 8, eli aika alkuvaiheessa.