Turvaistuin Saksasta: Kehu tai hauku käyttämääsi nettikauppaa!
Missä nettikaupassa homma toimii ja onko jossain ollut ongelmia? Kiitos kokemuksista!
Kommentit (24)
marama-kinderartikel.de sivustolle tilaus. Toimitukset Suomeen 27€, mutta tuotteen lähtöhinta oli edullisempi kuin muutamassa muussa nettikaupassa, joita vilkaisin.
Pääasiassa lelukauppa, mutta kohtuullinen valikoima lastentarvikkeitakin. Nopea toimitus!
Pingpongia en suosittele kenellekään, koskaan! Maksu meni heti, mutta tuotetta ei ollut varastossa, ja kun sitä 3 kk kuluttua ei edelleenkään lukuisista kyselyistä ja tyhjistä lupauksista huolimatta kuulunut, peruutin tilauksen. Rahat sentään palautettiin nopeasti.
tilattu jo kahdesti ja viikossa oli sekä rattaat, että turvaistuin kotiovella
laitoin tilauksen menemään osoitteessa www.kikiwelt.de , tilasin Cybexin solution x-fix 2012 istuimen, postareineen teki 141,95€. Suomessa sama istuin yli 100€ kalliimpi. Nyt sitten vaan odotellaan että tuliko valittua hyvä nettikauppa vai ei!
Hyvin meni toimitus! Tilauksesta seuraavana päivänä tuli ilmoitus että paketti on jo matkalla ja viikon päästä se oli perillä! AP
Olen tilannut yhdet vaunut ja nyt yhteensä kolme istuinta. Viimeisin saapui tänään, Cybexin x2-fix. Ei moitteen sanaa. Melkein satku säästyi, kotiovelle kannettiin viimeisenpäälle hyvä istuin alle kahdessa viikossa. Tämä tuli Kikiweltistä. Tilattu on myös PingPongilta vaunut ja kaukalo. Kaukalon tulossa kesti hiukan kauemmin, mutta silti ehti hienosti ennen esikoisen syntymää. En edes muista mistä se yksi istuin tilattiin, mutta suosittelen!
Lapsi oppi 7kk iässä luikertelemaan kaukalon vöistä irti. Oli pakko saada istuin heti. Vaunut tilattiin babyonlineshop.de:stä ja olin liikkeen toimintaan äärettömän tyytyväinen. Sieltä olisi istuinkin ostettu, jos pikku-houdini ei olisi ehtinyt yllättämään.
-Vaunut ja kaukalo
-Matkarattaat
-Tuplat
Oltiin tosi tyytyväisiä, eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmaa.
Lapsi oppi 7kk iässä luikertelemaan kaukalon vöistä irti. Oli pakko saada istuin heti. Vaunut tilattiin babyonlineshop.de:stä ja olin liikkeen toimintaan äärettömän tyytyväinen. Sieltä olisi istuinkin ostettu, jos pikku-houdini ei olisi ehtinyt yllättämään.
Tilasin hartanin vaunut viime vuonna...luvattiin 8 viikossa tulevaksi...odotin 10 ja lähetin varmaan 10 sähköpostia,yhteen vastattiin.Tilauksesta oli 12 viikkoa ja vaunut tuli.Kas kun kantokoppa puuttui:Lähetin mailia,ei vastata,lopulta soitin niiin kauna että joku vastaa.Lopulta puhelimeen tuli nainen joka edes vähän osasi enkkua...sain asiani hoidettua ja koppa tuli 3 viikossa....sillai...moni mun ystävä ei oo saanu maksamiaan tavaroita ja joutunu luottokunnan kautta vaatiin rahansa takasin.
Pingpong toimi ainakin meidän osalta erittäin hyvin. Sunnuntaina tilasin ja torstaina DPD toi kotiovelle. Condor Ultimax satasen halvemmalla postikuluineen kuin täältä tarjouksesta.
Paljonko maksoit tästä cybexin erinomaiset arviot saaneesta istuimesta?
Oma beibi kampesi itsensä aika alas istuimessa ajon aikana, kuinkahan tiukalle turvapalkin voi laittaa rintakehän ja vatsan päälle.
ajattelin laittaa jarrumattoa takapuolen alle, jos lapsi ei pysy paikalla, tuskin voi enää palauttaa kun käytetty muutama päivä, hintaoli 200 euroa hyllystä Suomessa.
Muistakaa, kun tilailette netistä näitä, ettette käytä hyväksenne suomalaisten lastentarvikemyyjien ammattitaitoa ja lastentarvikeyrittäjää ennen tilauspäätöstänne. Monella tuntuu olevan käsite, että lastentarvikeliike on lähestulkoon kunnallinen palvelu, vähän kelaan verrattava, josta tietämätön voi käydä kyselemässä neuvoja nettiostojaan varten. Niinhän se ei ole. Yrittäjät maksavat tästä kivasta "show roomista" kovia vuokria, työnantajat täytyy kouluttaa ja palkat maksaa. Tästä muodostuu tuotteille tämä "Suomi-lisä" jota moni ei halua maksaa, ymmärrän, mutta sitten ihmetellään että no tuokin putiikki se meni konkkaan. Ostopakkoa ei tietenkään esittelyn jälkeen ole, mutta mikäli ei ole aikomustakaan ostaa tuotetta suomesta, mistään alan kivijalkaliikkeestä, on häpeällistä hyväksikäyttöä käydä ottamassa ilmainen opastus (yrittäjälle kallis) näihin tuotteisiin. Ei se yrittäjä mitään hyväntekeväisyyttä ole tässä tekemässä, vaan koittaa tienata oman ja työntekijöidensä elannon. Sen lisäksi, että suomalaisessa kivijalkamyymälässä hinnoissa näkyy tilavuokra ja henkilökuntakustannukset, myös verotus on täällä aivan totaalisen eri tasoa kuin vaikkapa briteissä joissa lastentarvikkeiden alv on puolet vähemmän kuin suomessa. Suomalainen alan yrittäjä ei siis "ahneena" kisko katteita sillä että tahallaan hivuttaa hinnat pilviin. Hinnat on vedetty kilpailun takia niin tiukalle kuin voi, ilmaa ei tällä alalla hinnoissa voi enää pitää, kuten ehkä joskus 10-20 vuotta sitten pystyi.
Siinä siis monelle ihmettelijälle faktaa, miksi saksasta saa niin paljon halvemmalla.
Se nyt on vain tyhmää maksaa liikaa, toki ymmärrän kyllä että jostain sen kauppiaankin on suomessa tilinsä tehdä. Mutta en silti ymmärrä esim näiden turvaistuinten hinnoittelupolitiikkaa monessa nimittäin on tasan samat hinnat.
Onneksi joitain poikkeuksia suomessakin joilla on jollakin tapaa siedettävämmät hinnat eikä koeta ottaa sitä viimestä senttiä ostajalta. Mitä kotimaan myyjien tietoon ja taitoon tulee niin se ei todellakaan mene sen mukaan miten tuotteet on hinnoiteltu, muusta asikaspalvelusta puhumattakaan!
Nyt mietin sitä että maksanko suomilisää siitä JOS joutuu takuuasioiden takia oleen myyjäliikkeeseen yhteydessä vai tilaanko ulkomailta kivemmalla kuosilla olevan ja edullismman.
marama nettikauppa harkinnassa tilauksen suhteen. Myös kokemuksia kaipaisin.
Itse tilasin istuimen Babyparadies nettikaupasta.. Tuli sovitussa ajassa ja kyselyihin vastattiin englanniksi joten en kai voi valittaa :) Pingpong-onlinesta en saanut minkäänlaista vastausta edes kyselyihin ja jotkut ostajat ei ole saanut tilattua tuotetta ollenkaan joten sitä kannattaa varoa.. Siitä oli muistaakseni tällä puolella joskus vuosi kaksi sitten keskusteluakin..
Meitä houkuttais ostaa vaunut, jotka on noin 300€ halvemmat saksassa kuin suomessa. Säästäis aika ison rahan. Mutta sitten mietityttee takuut yms. Miten toiminnu teillä takuut niistä tavaroista, joita ootte tilannu ulkomailta?
marama-kinderartikel.de sivustolle tilaus. Toimitukset Suomeen 27€, mutta tuotteen lähtöhinta oli edullisempi kuin muutamassa muussa nettikaupassa, joita vilkaisin.
Periaatteessa ok, mutta tuo kuljetusfirma ei soita ja sovi tulo aikaa, vaan kotona pitää jonkun olla päivystämässä pakettia. Yrittävät 2 kertaa toimittaa.. toisella kertaa lykkäävät naapurille tms., jos et taaskaan ole kotona.
Tilasin Recaron turvaistuimen foryoubaby.de nettikaupasta. Tilaus tuli ajallaan ja yhteydenpito oli hyvä. Istumessa oli kuitenkin valmistusvirhe ja reklamaatio on ollut yhtä tappelua kun liike ei suostu maksamaan kuljetuskustannuksia. Tällaisissa virhetapauksissa liikkeen tulee maksaa kuljetus takaisin, mutta yrittävät vältää maksamista ja lopettivat lopulta vieteihin vastaamisen. Olen valittanut asiasta Euroopan kuluttajakeskukseen.
Kikiwelt on ok.
Cybex pallas 2 fix postikuluineen 241€ (suomessa 320€). Tilattiin sunnuntaina ja torstaina tuli.
babycare.nl ! Suosittelen lämpimästi! Kahdet rattaat oon sieltä tilannut, postikulut 24e ja toimitus tulee alle viikossa! Rattaat maksoivat tuola (Quinny zap xtra) 179e, kun suomessa ovh. 399!
Viesteihin vastataan nopeasti ja yhden tilauksen jo peruutinkin, joka sekin onnistui hienosti vaikka paketti oli jo ehtinyt lähteä tännepäin tulemaan! Ei ole mitään pahaa sanottavaa kyseisestä firmasta!
laitoin tilauksen menemään osoitteessa www.kikiwelt.de , tilasin Cybexin solution x-fix 2012 istuimen, postareineen teki 141,95€. Suomessa sama istuin yli 100€ kalliimpi. Nyt sitten vaan odotellaan että tuliko valittua hyvä nettikauppa vai ei!