Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vammaisen lapsen äitiys on tosi raskasta

Vierailija
28.11.2011 |

- vain pahansuopa ihminen toivoo toiselle raskasta elämää. vaikka vammainen lapsi on rakas, arki on raskasta.

t. vammaisen lapsen äiti

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vammainen lapsi tulossa ?

Itse en ole ollut sellaisessa tilanteessa, mutta jos itse saisin tietää että odotan vammaista lasta tekisin todennäköisesti abortin..

Vierailija
2/2 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tapauksessa raskausaikana luulin odottavani tervettä lasta, lapsivesipunktiokin tehtiin ja vastauksena oli, että terve lapsi tulossa.

Ekat muutamat kuukaudet meni hyvin, mutta sitten huomattiin ettei kehitystä alkanut tulemaan ja alkoi vaikeahoitoinen epilepsia sekä muita ongelmia.

Nyt 10 -vuotiaana lapsi on erittäin vaikeasti kehitys -ja liikuntavammainen, ei tule koskaan pärjäämään ilman täydellistä apua kaikessa. Ei tule koskaan kävelemään tai edes istumaankaan itse.

Lapselle tehtiin muutaman vuoden iässä tarkempia testejä ja selvisi, että hänellä on harvinainen geenivirhe. Tätä ei oltaisi pystytty selvittämään millään tavalla ennen lapsen syntymää. Lapsivesipunktiossa tehdyssä kromosomitutkimuksessa kun selviää vain murto-osa kehitysvammoista.

Jos olisin tiennyt lapsen vammasta etukäteen, en usko että olisin silti pystynyt tekemään aborttia. Lapsi on todella rakas, toki hänen hoitaminen on erittäin rankkaa ja välillä tuntuu etten jaksa, mutta laitoshoitoon en ole häntä vielä valmis laittamaan. Hoidan itse niin pitkään kuin voimat riittävät. Henkiset ja fyysiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla