Korvien soiminen/tinnitus! APUA!!!!!!
Tänään toisessa korvassa " huilukonsertti" aamusta alkaen. Ei lopu ja hullukshan tässä kohta tulee :-( Mistä voi johtua näin yhtäkkiä? Viime aikoina ei järin kovia ääniä tms. mikä ois voinut aiheuttaa... Miten sen saa loppumaan.
terv. Pipipää(kö)?
Kommentit (27)
Kannattaa muutama päivä sananmukaisesti kuulostella tilannetta.
Oletko katsonut netistä löytyykö mitään?
Nyt menet heti yksityiselle korvalääkärille ja se voi passittaa sut sellaiseen alipainehoitoon. Se pitää tehdä äkkiä.
Koska ei ole kuulovauriota niin kyse on niskasta/bruksismista
Minulla on ollut tinnitusta jo 6-7 vuotta. Eivät ole tehneet työterveydessä asialle mitään. Ai juu, kerran ovat kuulon tarkistaneet.
Mulla on ollut pari vuotta. Alkoi yhtäkkiä ja korvalääkäri tutki ja sanoi, että sen kanssa pitää vaan oppia elämään. Ja niin tässä on opittu.
Voi olla ihan jännitysniska, toivotaan että on, sen saa hoidettua. Tinnitus on perseestä
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut tinnitusta jo 6-7 vuotta. Eivät ole tehneet työterveydessä asialle mitään. Ai juu, kerran ovat kuulon tarkistaneet.
Mulla pidempään, olisin saanut kuulokojeen. Mutta kuuntelen tinnitusta, kyllä siihen tottuu. Oikeastaan kaikkeen muuhun tottuu kuin pitämään jääpuikkoa anaalissa. Sen estää se kun jääpuikko ehtii sulaa ennen tottumista.
Se ääni tulee aivoista, ei korvista, siksi tinnitusta ei voi oikein parantaakaan, koska se kuulokeskus on aivoissa aika hankalassa paikassa.
Joskus toki voi olla tilapäistä.
Monen virustaudin jälkeen jää tuo tinnitus jälkitautina päälle, esim koronan, influenssan jne. Niitä kannattaa välttää.
Tietysti jotain tilapäistäkin korvien soimista voi joskus olla.
Ap, mikä tilanne näin 20 vuoden jälkeen?
Ja melu, aika kamalaa on miettiä, miten tämä nuoriso huudattaa autoissaan subfooffereitä täysillä ja ovat ilman korvasuojia rokkikonserteissa.
Ennenhän oli konepajoissa tms aika surkeat kuulosuojaimet ja monella se tauti on sitten työperäistä.
Onko ap vielä linjoilla, että miten on mennyt?
http://www.tinnitusyhdistys.fi/index.html