Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan kuiva iho - miten sinä olet sitä hoitanut?

Vierailija
27.11.2011 |

Meidän 2 kk vauvalla on ylävartalossa kuiva iho (ja ilmeisesti pepussakin, siihen tulee helposti vaippaihottumaa, jota olemme hoitaneet erilaisilla voiteilla ja ilmakylvyillä). Neuvolassa terkkari ehdotti aluksi öljyn lisäämistä kylpyveteen ja näin olen tehnytkin. Kuiva on edelleen.

Ennen kuin siirryn seuraavaan vaiheeseen (ihon öljyämiseen, ajattelin näin pienellä vauvalla vältellä mahd. paljon petrokemian tuotteita) olisi kiintoisaa tietää, mitä muut ovat tehneet.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidilläni on mm kissa-allergia, minulla heinänuha, niin on päivänselvää, että lasteni maitoallergia on ns sukuvika, atooppinen taipumus. Kaikilla meillä kolmessa sukupolvessa on kuiva iho.

Vierailija
22/22 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mikä saa hänen ihonsa kuivumaan. Syy voi toki olla jokin muukin kuin aluspaita, mutta jos kerran kokeillaan kaikki keinot, niin laita aluspaidaksi puuvillapaita ja villaa siihen päälle.

Minua ajatuskin villasta suoraan ihoa vasten kutittaa ja kärsin kuivasta ihosta.

Tuo merinovilla ei tunnu iholla samalta kuin tavallinen villa, se ei kutita. Mulla on itsellä myös merinovillainen aluspaita, joten olen testannut! Iho ei myöskään ole ärtynyt tai punainen, pelkästään kuiva.

Meillä on vanha ja viileä talo, tuo aluspaita on kaikkein paras tapa pitää vauva lämpimänä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä