Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Glögikutsut tuttavien kanssa - mikä pikkusuolainen olisi sinun mieleesi?

Vierailija
27.11.2011 |

Eli mitä herkkuja haluaisit glögin kanssa?

Makeitakin saa kertoa!

Itse tykkään lehtitaikinakiekoista, joissa on pinaatti-fetajuustotäyte sekä piparkakuista, joiden päällä sinihomejuustoa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paistetaan uunissa. Leikataan kohonnut palanen vaakatasossa puoliksi, hattu pois päältä, ja täytetään tuorejuusto/kinkku-tahnalla. Tai tuorejuusto/savuporo, tai -kala.

Vierailija
2/19 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brie, sinihome, erilaiset tuorejuustot, gouda ja tänä vuonna suosikiksi noussut mustahomejuusto! Hedelmistä mandariini, viinirypäleet ja päärynä.

Lehtitaikinaleivokset sun muut piiraat ja pasteijat on mun mielestä liian raskaita glögin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...päällä sipaus artisokka- tai oliivitahnaa, pala kylmäsavutofua ja neljännes minitomaatti.

^kasvissyöjän mieleen!

Vierailija
4/19 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisia tahnoja ja croustadet joissa esim, savulohitäyte ja mätiä hippunen päällä. Pienet brushetat on myös hyviä ja saa tehtyä erilaisia.

Mini coctailleivät myös kivoja.

Älkää aina tehkö voitaikinasta, on tavallista ja sitä tarjotaan joka paikassa. Pienellä vaivalla saa tehtyä tosi kivoja tarjottavia.

Vierailija
5/19 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(sini- sekä valkohome), niiden seuraksi piparkakkuja, rypäleitä tai muita hedelmiä ja keksejä :) Jos joku vierastaa juustoja, niin sitten vielä jotain pikkusuolaisia piiraita tai pasteijoita .

Vierailija
6/19 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohitartar minilaseihin,

juustolautanen,

patonkia ja tapenadea,

lämmin piirakka,

mandariineja ja pipareita

Vierailija
7/19 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän myös karjalanpiirakoista munavoilla, lohipiiraasta, kinkkupiiraasta, kasvispiiraasta, kinkkurullista...

Vierailija
8/19 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensäkin kaikki missä on juustoa. Piparit sinihomejuustolla kuuluu tietenkin asiaan:)

Vierailija
9/19 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tungetaan joka paikkaan nykyään.

Vierailija
10/19 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse tehnyt, mutta olen saanut maistaa pienillä pyöreillä ruisleipäsillä oli ranskankerma, purjo, savuporo, piparjuuritahnaa ja ne oli kyllä herkullisia.

Vierailija
11/19 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lurps!

Vierailija
12/19 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sopivan ohuita.

Valion sivuilla juustokeksi ohje. Aivan loistavia:) Päälle mantelirouhetta ja aurajuustoa.

Coctailpiirakat ja jotain päälle..

Jokin suolainen piirakka, savuporo esim. Ohjeita on netti täynnä.

Makeana tekisin jonkin juustokakun. Baileyskakku esim. NAM :)

Vierailija
13/19 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän myös karjalanpiirakoista munavoilla, lohipiiraasta, kinkkupiiraasta, kasvispiiraasta, kinkkurullista...

Vierailija
14/19 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä juustoja joita voi itse laittaa maun mukaan edellisten päälle, esim. brie ja aura. nam. sekä raikastajaksi viinirypäleitä.

Vierailija
15/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieniä voitaikinapiiraita, joissa vaikka mitä täytteitä. Esim

- mozzarellaa ja pestoa

- tuoreita tomaatteja hakkeluksena, aurinkokuivattuja tomaatteja ja harissaa

- nakkeja ja aurikokuivattuja tomaatteja, vähän sinappia

- brien pala ja pala kuorittua päärynää

- raastettua porkkanaa, mausteena appelsinimehua ja seesamöljyä, vähän fetaa

Ihan mitä sattuu, siis. Myös tähteitä :D

Filotaikina on myös hyvä, mutta mun sorminäppäryydellä (jota ei ole) siinä tuntuu olevan vähän liikaa askartelua. Kaulin voitaikinan ohueksi ja teen kolmiomaisia piiraita, niin ei tule hukkapaloja.

Piiraat on käteviä syödä kun seistään glögimukit kädessä. Ei tarvita lautasia yms. Kauniit servetit riittää.

Hauskoja kutsuja!

Vierailija
16/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparitikut joihin tulee suolapähkinöitä ja aprikoosia.

Voitaikinajutut ovat hyviä mutta yhden jälkeen alkaa tökkimään. Ovat myös aika isoja, sellaiset suupalat ovat kaikkein kivoimpia. Sellaiset erilaisilla tahnoilla täytetyt ruiskupit (mikäköhän niiden hieno nimi oli) olisivat kivoja. Väinämöisen palttoonapit ajaisivat saman asian mutta ovat isompia kuin nuo sormustimen kokoiset.

Vierailija
17/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparitikut joihin tulee suolapähkinöitä ja aprikoosia.

Voitaikinajutut ovat hyviä mutta yhden jälkeen alkaa tökkimään. Ovat myös aika isoja, sellaiset suupalat ovat kaikkein kivoimpia. Sellaiset erilaisilla tahnoilla täytetyt ruiskupit (mikäköhän niiden hieno nimi oli) olisivat kivoja. Väinämöisen palttoonapit ajaisivat saman asian mutta ovat isompia kuin nuo sormustimen kokoiset.

Voitaikinapiiraat eivät ole isoja, jos ostaa (tai tekee) kokonaisen voitaikinan, ei siis niitä valmiita ruutuja, jotka ovat liian paksujakin. Kokonaisesta levystä voi tehdä juuri sen kokoisia ja muotoisia kuin haluaa.

Ja ne ruudutkin kannattaa kaulita vähän ohuemmiksi, halkaista kahtia ja tehdä neliönmallisia piirakoita. :)

Vierailija
18/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiista ruistaikinasta (MyllynParas?) pieniä, parilla suupalalla syötäviä täytettyjä pasteijoita. Sisälle poro-juuusto-paprika täyte.

Ja aiheeseen hiukan liittyen: minusta on erityisen mukavaa olla glögikutsuilla, jos on erikseen laitettu kippoihin rusinat ja mantelit, niin voi itse laittaa niitä glögin sekaan jos huvittaa.

Vierailija
19/19 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo pellillinen savuporo-piirakkaa, anna jäähtyä ja leikkaa pieniksi suupala-kuutioiksi.

Piparit voi myös leipoa niin että päälle laittaa nokareen aurajuustoa uuniin.

Sitten esim erilaisia pähkinöitä voi myös itse paahtaa uunissa, kääntele ensin auringonkukkaöljyssä ja mausteissa. (Vaikka chilia, paprikajauhetta ja suolaa, jos haluat suolaisia. Tai Kanelia, vaniljasokeria ja hunajaa jos haluat makeita.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi