Millä lima pois keuhkoputkista?
Se hilautuu siinä ees taas, mutta en saa sitä pois yskittyä. Tuntuu ettei meinaa irrota millään.
Millä sen sain pois? Käytössä nyt limaa irrottavana lääkkeenä Flavamed 60mg poretabletti 1/2 tablettia 2 kertaa päivässä. Olisiko muita konsteja joita voisi kokeilla?
Pystyssä ei edes pahemmin yskitä, mutta maakuulle kun menee niin meinaa tukehtua siihen kutinaan ja yskään.
Kommentit (7)
Pulloon puhallus
Pulloon puhaltaminen irrottaa limaa
ilmanpaineen avulla.
Ota puhdas, tyhjä litran pullo.
Laske pulloon 10–15 senttimetriä vettä.
Tarvitset myös 70–100 senttimetriä
pitkän muoviletkun.
Istu rentona, nojaa vaikka pöytään.
Laita huulet tiiviisti letkun ympärille.
Vedä ilmaa nenän kautta sisään
ja puhalla rauhallisesti
letkun kautta ulos.
Tällöin puhaltamasi ilma
kuplii vesipullon sisällä.
Kun puhallat pulloon muutaman kerran,
vesi aiheuttaa vastapainetta letkussa
ja paine alkaa irrottaa limaa syvältä keuhkoista.
Puhallusten jälkeen hönkäise
pari kertaa voimakkaasti ulos,
jotta irronnut lima nousee
ylempiin hengitysteihin.
Sieltä se on helppo yskiä pois.
Harjoittele kerralla noin 15 minuutin ajan.
Liika harjoittelu voi aiheuttaa päänsärkyä.
Muista myös pestä puhallusvälineet
ja vaihtaa vesi päivittäin.
saattaisi viitata myös poskionteloista valuvaan eritteeseen joka ärsyttää ylempiä hengitysteitä. Siihen yksi apu on ns. sarvikuonokannu. Jos epäilyttää, että on "kunnon" poskiontelotulehdus, kannattaa myös käydä näyttäytymässä lääkärille.
ja myös Nasonex.
Täytynee kokeilla tuota pullo juttua. Muistaakseni olen joskus sitä kokeillut, en ole ihan varma. Eiku letkuostoksille.
ap
Eihän sillä kuitenkaan poskionteloita pysty huuhtomaan.
mulla ainakin tuo flavamed auttoi ja lima lähti keuhkoista pois. toki se myös yskittää kun lima lähtee liikkeelle. nenä rupes vuotamaan myös kun olin pari päivää syönyt tota ja loppukuurilla alkoi nenön limakalvot oleen aika herkät. Flavamed on reseptilääke 16,75 e oli tuo 20 kpl pakkaus. söin viikon kuurin 2 tablettia päivässä. se auttoi.
Olen astmaatikko ja minullekin on suositeltu tuota pulloon puhaltamista. Se muuten toimii!
http://www.heli.fi/Julkaisut/Hengitys-lehti/5-62009/Puhallus-pulloon/