Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä teette pelokkaan 4v kanssa? Onko tämä enään normaalia ja mistä johtuu?

Vierailija
27.11.2011 |

Meidän 4v. on kuulevinaan välillä ääniä, esim. hurinaa ym. kolinaa tms. ja kyselee pelokkaana että mikä se oli?

Joskus ääneen on luonnollinen selitys ja sanon, että se on tuuletin vaan ym. Joskus itse en ole kuullut mitään ääntä mutta lapsi vain kyselee, että mikä se ääni oli. :(

Lapsi ei halua mennä yksin vessaan tai yläkertaan. Pelkää pimeää, hämähäkkejä...

Apua! Mistä tämä voi johtua? Ei meillä minun mielestäni ole peloteltu lapsia mitenkään. Hirsiöistä ja kummituksistakin puhuttaessa muistutan aina ettei sellaisia ole oikeasti olemassakaan.

Miten saisin lapseni ylitse näistä peloista?

Onko tämä normaalia?

Olenko tehnyt jotain väärin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen usein tukeutunut sinne, kun on ihan ihmeissään muksun kanssa

http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tukivinkit/lapsi_pelkaa/

Vierailija
2/3 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi ollut aina arka, ujo, pelokas? Vai onko muuttunut yhtäkkiä?

Yhtäkkiseen muutokseen on taatusti takana joku ikävä tilanne.

Lasta ei pidä pakottaa tilanteisiin joita pelkää.

Yritä kysellä mikä lasta näissä asioissa pelottaa.

jos tilanne pahenee kysyisin apua vaikka neuvolasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa ihan normaalilta!Niitä tulee eri ikäisille.Meillä myös tytöllä ollut.Olemme uskovaisia,ja esim.pahojen unien suhteen rukoilimme,et taivaan iskä auttaisi,ja auttoi,ihanaa..esim.äänet,hämähäkit,isompana bakteerit,niin olen vain rauhoitellu yöl tai pväl,et kaikki hyvin ja otan ne pelot tosissaan,mutta en kiinnitä liikaa huomiotakaan niihin,enkä selitä lapsen kuullen muille niistä.Eli miljoona kertaa sanoa rauhallisena ei mitään hätää.Ja menisin mukaan wc,jos pelottaa jne..Ne vain menevät ohi,voivat kestää vkoja-kkausiakin..unohtuvat sitten,.kunnes joku uusi taas,heh..mut näin meillä ja ihan tavallisia lapsia ovat..Jaksamista asian kanssa!Itse en tekisi neuvolassa esim. Asiasta suurta haloota,ellei mielestäsi todella ole kysymys jostakin vakavasta,esim.lapsi satuttaa itseään tms.eivät vaivat meinaa loppua.