Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksiani positiivisesta kasvatuksesta

Vierailija
27.11.2011 |

Lue blogistani kokemuksiani positiivisesta kasvatuksesta. Positiivinen kasvatus kannattaa, ehdottomasti!

http://www.minnakasvattaa.blogspot.com/

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unicefin videot ovat mielestäni erittäin osuvia. Nimittäin juuri tuo minua on ehkä eniten auttanut kasvattamaan lapsiani positiivisen kasvatuksen periaatteiden mukaan: miettimällä miltä minusta tuntuisi. Miltä minusta tuntuisi, jos minua kaiken aikaa käskytettäisiin, minulle nalkutettaisiin, puhuttaisiin alentavasti jne. Puhuisinko samaan sävyyn miehelleni tai ystävälleni? Miksi lapset olisivat tässä jotenkin erilaisia kuin me aikuiset? Heidän kykynsä ymmärtää ja kehityksensä täytyy huomioida, mutta heillä on aivan samat tunteet kuin meillä aikuisillakin, jopa herkemmät.

Tutustuin positiiviseen kasvatukseen 3,5 vuotta sitten esikoiseni ollessa 2,5-vuotias. Nyt olen onnellinen kolmen lapsen äiti. Miellä ei ole käytössä mitään rankaisumenetelmiä, ei edes jäähypenkkiä, enkä koe siihen olevan edes mitään tarvetta. Kyseessä EI kuitenkaan ole vapaa kasvatus. On olemassa paljon muita tapoja kasvattaa lapsia positiivisesti heitä kunnioittaen. Lue lisää blogistani "Positiivisen kasvatuksen oppimispäiväkirja" www.minnakasvattaa.blogspot.com

Vierailija
2/2 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille! Vielä päivä aikaa osallistua keskusteluun ”Kuritus ei kasvata” -palstalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän