Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko uskonnon vaihtaa ET:on kesken ala-asteen?

Vierailija
27.11.2011 |

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon kuuluvat eivät nykysysteemin mukaan saa opiskella elämänkatsomustietoa, vaikka niin haluaisivat. Kirkkoon kuulumattomat saavat vapaasti valita uskonnon ja ET:n väliltä.

"Lapsemme on tähän asti osallistunut uskonnon opetukseen, vaikka ei kuulu kirkkoon. Voinko vaihtaa elämänkatsomustietoon?

Kyllä. Huoltajat voivat ilmoittaa koululle kirjallisesti/suullisesti milloin tahansa, että lapsi osallistuu jatkossa elämänkatsomustiedon opetukseen.

Edellytyksenä opetuksen järjestämiselle on, että perusopetuksen järjestäjän (yleensä kunta) toimialueella on vähintään kolme uskontokuntiin kuulumatonta oppilasta. Näistä kolmesta uskontokuntiin kuulumattomasta kaikkien ei tarvitse edes osallistua elämänkatsomustiedon opetukseen."

http://et-opetus.fi/index.php/usein-kysyttyae

Vierailija
2/3 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna lapsesi vain käydä uskontotunnilla kyllä ne osaavat ite tehdä päätöksiä isompana sillo¨n ne ei erotu kavereista.mun lapsen lapsi tuumas6vuotiaana jotta se on satukirja kävi ahkerasti kerhossa.nyt 16v mieli sama sai stipendin seurakunnalta ja kyllä meitä nauratti ei takuulla mennyt riparille sisko meni.kotona voi keskustella asiasta .ite en kuulu ja ei mua haittaa virret tämä mmailma on satuja täynnä lapsi kun kasvaa voi olla että elämä on solmussa voi siihen turvautua ,toisilla lemmikki eläin jollakin muu.pieni on murheesi tänään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi uskonnon opetus on menossa suomalaisten osalta ET:n suuntaan, koska nykyisin alkaa olla enemmän ja enemmän lapsia, jotka eivät kuulut kirkkoon. Toisaalta taas islami on nouseva uskonnon opetuksen suuntaus.

Itse toivoisin että uskonnon opetus vaihdettaisiin et:n opetukseksi kaikille. Ei tarvitsi eroitella lapsia mitenkään uskonnon takia.