Yksi kaverini halusi pitkään lasta
ja antoi ymmärtää, että lapsi olisi hänen elämänsä keskipiste ja kaikki muu saisi jäädä. Hän sai tovomansa lapsen, nyt lapsi nejävuotias ja äidille omat menot tärkeämpiä, tekee pitkää päivää ja opiskelee, isovanhemmat hoitavat lasta enimmäkseen, kun mieskin työlle omistautunut. Miten tuossa noin kävi?
Kommentit (9)
hän odottaa nyt toista lasta, en tiedä miksi, koska ensimmäinenkin on hoidossa joka viikonloppu ja arkisin pitkät päivät päiväkodissa.
Lisäksi hän on naama norsunv%6433a minun tavastani kasvattaa lapsia, myötäilee lapsenlapsiaan kaikessa, suuttuu heille alta 3 sekunnin, arvostelee ja suorastaan haukkuu heitä ja antaa periksi, jos vain saa sillä estettyä sen hetkiset lasten vastustelut jonkin asian suhteen.
se, että käy työssä tai opiskelee, ei automaattisesti sulje pois vaihtoehtoa, että äiti voi silti rakastaa lastaan yli kaiken ja lapsi voi olla hänelle kaikki kaikessa. Jos lapsi myös äidin vapaa päivinä aina hoidossa, silloin asia vähän kummastuttaa.
pelottavampaa olisi ollut, jos suunnitelma siitä, että jättää kaiken kun lapsi syntyy, olisi toteutunut. Helvetin kammottava ajattelutapa.
niin siinä odottaessa on elämä ehtinyt täyttyä kaikenlaisesta enemmän ja vähemmän tärkeästä tekemisestä. Niistä ei sitten ehkä osaa kuitenkaan luopua, kun ne tekemisetkin on kuuluneet elämään jo niin kauan aikaa. Ja siihen elämäntahtiin on niin tottunut, ettei osaa hidastaa.
pelottavampaa olisi ollut, jos suunnitelma siitä, että jättää kaiken kun lapsi syntyy, olisi toteutunut. Helvetin kammottava ajattelutapa.
Mitäs sitten kun lapsi itse haluaa irtaantua mamman helmoista, eikä äipsykällä olekaan jäljellä mitään muuta elämää.
Mitäs sitten kun lapsi itse haluaa irtaantua mamman helmoista, eikä äipsykällä olekaan jäljellä mitään muuta elämää.
samanlainen kaveri mullakin. Tosin lapsi on vasta reilu 1-vee. Mutta äiti on pitkät päivät koulussa ja vauva vietiin tarhaan heti kun äippäloma loppui. Ei tainnut todellisuus ollakaan ihan samanlainen kuin kuvitelmat.....