Jos saiaist nyt valita, olisitko syntynyt mielummin mieheksi?
Kommentit (12)
Miesten pitää naisia enemmän käyttäytyä tietyllä tavalla, rooliodotukset ovat kovemmat ja hyväksytty miehuus on rajoitettua. Naisena sallitaan monentyyppisempi oleminen.
Miehenä olisin varmaan ihan täysi sekopää
Vielä raskausaikana ja synnytyksen jälkeenkin olisin vastannut kyllä. Mut just nyt olen oikein tyytyväinen kun saan olla nainen. Kieltämättä joskus tuntuu, että miehet saa tässä elämässä helpommin kaiken; uran ja perheen ja heidän on helpompi sovittaa eri roolit yhteen. Mut äitinä ja naisena tästä elämästä ehkä saa myös jotain sellaista, mistä miehet ei mitään tiedäkään. ;)
Nykyisellä koulutuksellani olisin todennäköisesti johtotehtävissä vakituisessa virassa enkä koskaan olisi kuullut työhaastatteluissa kierteleviä vihjauksia "lapsenhankintaiästä". En myöskään olisi joutunut kuulemaan känniseltä esimieheltäni pikkujouluissa pahoitteluja siitä kuinka uran alkuvaiheessa "olin niin nätti tyttö" mutta kuinka sukupuoleni kauneus katoaa keski-iässä. Lisäksi olisin keskinkertaisen vaatimattomalla ulkonäöllä ja käytökselläkin saanut ihan hyvännäköisen ja mukavan puolison.
Nyt mulla on kaksi vaikeaa sairautta joita miehillä ei juuri esiinny.
Jos olisin mies, olisin todennäköisesti terve!
Miehillä on enemmän vapauksia ja muutenkin helpompaa.
Elän tällä hetkellä pää vessanpöntössä 10. raskausviikolla ja todellakin vaihtaisin miehen kanssa osaa, jos voisin!
Ihanaa olla nainen, pukeutua hameisiin ja koruihin, käyttää korkokenkiä ja olla herkkä ja nätti, ihanaa, edes yhdeksi päiväksi en vaihtaisi rooleja.
Olen pienestä saakka halunnut. Voisiko johtua siitä, että vanhempani ja koko suku odottivat poikaa..
Kun sain ensimmäisen lapseni, pojan, äitini onnitteli sanoen, että vahvat naiset saavat poikia! Silloin tajusin aina olleeni äitini heikkouden merkki.
Miehenä oleminen sopisi hyvin ajatusmaailmaani. Olen jokseenkin sovinisti luonnoltani. En ole ikinä tajunnut naisten hömpötyksiä. Mulla on enimmäkseen putkiaivot. Monasti unohdan olevani nainen, toimin hyvin maskuliinisesti.
Hankalaksi tilanteen tekee se, että ulkoisesti olen erittäin naisellisen näköinen. Ristiriita sisäisen ja ulkoisen välillä on huomattava. Se on monasti tuottanut hämmentäviä tilanteita.
Koen, että mun olisi paljon helpompi olla ja toimia tässä maailmassa miehenä, ilman naiseuteni vuoksi asetettuja odotuksia.
Olen herännyt viideltä siihen, että mun päälle pissataan. Sen jälkeen päälleni myös oksennettiin. Koko päivän olen haahuillut ympäriinsä pelkästään pesemässä, pyyhkimässä, kylvettämässä, vaihtamassa vaatetta, lakanoita, suukottamassa, lohduttamassa...samaan aikaan mieheni on hyvien yöunien jälkeen tehnyt päivän mielekästä työtä kivassa seurassa.
Joten joo. Seuraavassa elämässä olen mies, kiitosta vaan.
haluaisin olla edelleen nainen.
Nautin naisena olosta.
Miehille on ihan älyttömät vaatimukset, joita ikävä kyllä asettavat naiset. Lisäksi me naiset pyrimme paapomaan ja komentelemaan miehiä niinkuin he olisivat lapsiamme.
Eli olen mieluummin tällä paremmalla puolella =)
!!!