Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurituksen puolustajat: saako lapsenne sitten itse kurittaa?

Vierailija
26.11.2011 |

Minä olen yrittänyt opettaa kolmelle pojalleni (4-12v), että mikään tilanne ei ole koskaan niin paha että siihen pitäisi reagoida väkivallalla. Suuttua saa, huutaa saa, mutta ei lyödä, potkia, raapia.. ei saa satuttaa toista vaikka kuinka kiukuttaisi. Jos niin tekee mieli tehdä, on parasta poistua paikalta ja koittaa selvittää tilanne sitten kun on rauhoittunut.

Joskus, kun itsellä kiristyy pinna äärimmilleen, myönnän että tekee mieli tukistaa tai jopa läpsäistä poskelle lasta. Tähän asti olen kuitenkin onnistunut pysäyttämään itseni muistuttamalla oman opetukseni, jonka mielestäni vesittäisin pahemman kerran jos turvautuisin kurittamiseen.

Miten siis kuritusväkivallan puolustajat perustelette lapsellenne sen, että teillä on lupa satuttaa lapsianne "hyvästä syystä", mutta lapsellanne ei ole lupa tehdä samoin jollekin sellaiselle, joka lapsen mielestä toimii sääntöjä vastaan eikä puhe auta?

Kannatan UNICEFin kampanjaa lämpimästi.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille! Vielä päivä aikaa osallistua keskusteluun ”Kuritus ei kasvata” -palstalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme