Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan koulun myyjäsisiä ja muita rahankeruujuttuja

Vierailija
25.11.2011 |

Peruskoulun pitäisi olla aidosti maksutonta, paskanmarjat. Myy sukkaa, suklaata, keksiä, wc-paperia ja leivo, leivon niin perkeleesti, että pääsevät leirikouluihinsa.

Arghhhhh. Kiitos ja aamen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että ne parhaat vaatteet ei jostain syystä koskaan päätyneet kirpparipöytään. Niitä lajittelee pari henkilöä, ja sinne kirpparille päätyy vain heikoimmat vaatteet. En tiedä maksavatko nämä välistävetäjät niistä luokalle jotain vai eivät. En silti enää anna sinne mitään myyntiin, tämä on nyt nähty.

Vierailija
2/22 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. Reiman vähän käytetty talvihaalari myydään eurolla, on hinnoittelussa pahasti mätää. Merkkicolleget ym. hinnoitellaan euron hintaisiksi, muissa pöydissä hinta vastaaville 3-4 euroa. Jos tarkoitus on saada voittoa, miksi polkuhinnat? Ennemmin annan ne vaikka UFF:n keräykseen jos hinnat on tuota osastoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli ymmärrät lukemaasi. Sehän on täysin vanhemmista kiinni, kuinka sitä rahaa kerätään. On totta, etteivät leirikoulut ole pakollisia, mutta on myös totta, että leirikoulukokemus on yleensä erittäin positiivinen kaikille oppilaille. Mihin te sitten käytätte sen niukan energianne, jos siitä ei liikene yhtään lapsen hyväksi tehtävään toimintaan?

Enkä ymmärrä, mitä yhteisöllisyyttä on siinä, että mammat myyvät sukkia, suklaata ja keksejä työpaikoilla. Yhteisöllistä olisi esim. siivota yhdessä puistoja ja kunta maksaisi siitä palkkion.

Ei ne mitään kivoja kokemuksia ole kaikille. Aika harvoin porukka on keskenään jossain, kyllä esim. urheiluopistoilla on runsaasti muuta väkeä, joten kaikenlaista sattuu ja tapahtuu, aina myöhemmin aborttiin asti.

Leirikoulu ei ole pakollinen eikä ketään saa jättää pois, vaikka ei maksa. Sinä saat minun puolestani myydä sukkia ihan niin paljon kuin tahdot, minä olen sen ajan lasteni kanssa. Eiköhän se ole parasta lasten hyväksi tehtävää toimintaa.

Vierailija
4/22 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ovat nauttineet retkistä todella paljon. Itse olen tutustunut paremmin lapseni luokkakavereiden vanhempiin, kun olemme keränneet yhdessä rahaa. Lapset ovat innolla myyneet erilaisia tuotteita ja minun mielestäni se on todella hyvää työkasvatusta. Harmittaa vain opettajien puolesta, kun kaikki heistä eivät haluaisi lähteä oman perheen luota moneksi päiväksi pois ja leirikoulussa on aikamoinen vastuu. Onneksi lasteni opettajat ovat ymmärtäneet leirikoulujen positiivisen merkityksen ja jaksaneet panostaa järjestelyihin.

Vierailija
5/22 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat askarrelleet koulussa mm.joulukortteja ja vanhemmat saivat leipoa vapaaehtoisesti.Aika hyvin oli vanhemmat leiponeet ja kaikki leivonnaiset menivät tosi nopeeta kaupaksi ja osa jäi ilman.Harmittelivat että tulivat vartavasten leipomuksia hakemaan(vanhat mummut varsinkin).Eli paljon enemmäkin olisi leipomuksia mennyt.Meidän lapsilla on vähempi ollut myyntiprojekteja,joista itsekään en niin kauheasti välitä,vaikka aina ollaan saatu kaikki myytyä suht helposti.Ihan mielelläni leivon esim.myyjäisiin.Täälläpäin ylä-asteen ja lukion oppilaat ovat kansainvälisyysprojekteissa ja vuoden mittaan heillä on aika monta myyntiprojektia ja käyvät kauppaamassa kaikenlaista.Siihen touhuun olen jo vähän kyllästynyt ja kun pieni kylä niin ei kehtaa olla ostamattakaan.

Vierailija
6/22 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaa ensin ostaa aineet kaupasta ja sitten leipoa jotain joihinkin hiivatin myyjäisiin. Olisi paljon siistimpää jos koululle voisi antaa rahaa suoraan. Samoin ne aineetkin niihin leipomuksiin maksavat ja sitten vielä oma työ siihen lisäksi.

Vierailija
7/22 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää unohtako sitä tosiasiaa, että ne myyjäiset ym. sovitaan yhteisesti.

Jos siinä vanhempainillassa ei avaa suutaan tai ei anna kirjallista palautetta opettajalle, ollaan sitten hiljaa ja tehdään, niin kuin muut ovat sopineet.

Mutta katsokaapa nyt peiliin, arvoisat mammat:

Näettekö peilissä sen naisen, joka katsoi minua hyvin pitkään siinä vanhempainillassa, jossa hyvin suorasanaisesti ilmoitin, että minun lapseni eivät myy yhtään mitään?

Olitko se sinä, joka tulit supattamaan korvaani,että " eikö niitä nyt voisi myydä mummeille ja kummeille muutaman"?

Ei voinut, mummit hautausmaalla ja kummeilla oli omia lapsia kaupustelemassa samoja makeisia.

Kyllä minä olen pitkiä silmäyksiä saanut osakseni kun olen kieltäytynyt kaupusteluista. Mutta minä kyllä kestän ne.

Vierailija
8/22 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoululaiset dokaa salaa, vetää norttia ja sekstaa jonkun ihqun ulkomaalaisen tummahipiäisen jolpin kanssa. Leirikoulussa tehdään kaikki se, mitä kotona ei kehdata/uskalleta. Näitä kävi osalle jo 80-luvulla kun itse olin viikon leirikoulussa. En suosittele kenellekään.

Eikö riittäisi päiväretki jonnekin? Hirveä vastuu opettajalla 20-päisestä laumasta.

Ne on ne parit vanhemmat jotka näitä vaatimalla vaatii ja kukaan ei kehtaa vastustaa.

Vierailija
9/22 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää unohtako sitä tosiasiaa, että ne myyjäiset ym. sovitaan yhteisesti. Jos siinä vanhempainillassa ei avaa suutaan tai ei anna kirjallista palautetta opettajalle, ollaan sitten hiljaa ja tehdään, niin kuin muut ovat sopineet. Mutta katsokaapa nyt peiliin, arvoisat mammat: Näettekö peilissä sen naisen, joka katsoi minua hyvin pitkään siinä vanhempainillassa, jossa hyvin suorasanaisesti ilmoitin, että minun lapseni eivät myy yhtään mitään? Olitko se sinä, joka tulit supattamaan korvaani,että " eikö niitä nyt voisi myydä mummeille ja kummeille muutaman"? Ei voinut, mummit hautausmaalla ja kummeilla oli omia lapsia kaupustelemassa samoja makeisia. Kyllä minä olen pitkiä silmäyksiä saanut osakseni kun olen kieltäytynyt kaupusteluista. Mutta minä kyllä kestän ne.

mihinkään muuhun kuin olemaan sen lapsensa vanhempia. Ei siis ole olemassa mitään instanssia, joka voi päättää, mitä luokan vanhemmat tekevät. Ei ole olemassa mitään sitovaa päätöstä, jonka mukaan pitää toimia.

Vanhempaintoimikunta on yleensä toimielin, jonka päätökset sitovat toimikunnan jäseniä. Silti se ei voi velvoittaa muita toimimaan päätöksensä mukaan.

Joten saa olla hiljaa ja silti jättää osallistumatta.

Vierailija
10/22 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampi lapsi ja ei pätkääkään kiinnosta olla jossain myyjäisissä ja yhdistyksissä kun työ ja lasten harrastukset vie jo nyt kaiken ajan.

En oikein vieläkään tiedä, että kuka niitä leirejä vaatii - lapset vai joidenkin lasten vanhemmat?

Aina vanhempainilloissa löytyy se yksi-kaksi innokasta vanhempaa, jotka ryhtyvät hösäämään jotain tempausta tai myyjäistä: miksi? Miksei vaan voida tehdä jotain pienimuotoisempaa retkeä tai panna vanhemmat vaan kaivamaan lompakosta se 100€ ja sillä hyvä.

Ihan tarpeeksi stressiä ja tekemistä on arjessakin ilman ylimääräisiä myyjäisiä ym. joihin on PAKKO ottaa osaa kohteliaisuudesta.

Nouskaa barrikadeille vanhempainilloissa muutkin, joille ei vaan sovi ylimääräiset hommat ja leirirahankeruutempaukset. Puhukaa näitä into-aktiivikkoja vastaan!

Vierailija
11/22 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. luokkalaisen koulun myyjäisiin.

Nyt ostajan roolissa.

Vierailija
12/22 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ilmaista. Voithan vaikka ehdottaa että se leirikoulu jätetään välistä, ei ne opetkaan nii n kauheasti siitä tykkää.

Ole erilainen ja rohkea ja ehdota jotain radikaalia ;)

Vierailija
13/22 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pysy poissa niistä sitten.

- Tarjoa rahastoon jokin summa (arvioitu summa leipomuksistasi tai myynnistä

- Älä päästä lapseasi mihinkään ylimääräiseen. Tyydy siihen mitä peruskoulu (vähillä)rahoilla tarjoaa.

Vierailija
14/22 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri mielipiteenne kiinnosta. Kipi kipi leipomaan, täydelliset naiset!

Vierailija
15/22 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leirikouluun

Vierailija
16/22 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin koulussa, ei tällaisia ker(j)uujuhlia järkätty. Luokkaretkelle mentiin, muttei mihinkään leirikouluun Kreikkaan. Ihan bullshittiä koko hössötys. En oikein vieläkään tiedä, että kuka niitä leirejä vaatii - lapset vai joidenkin lasten vanhemmat?

Aina vanhempainilloissa löytyy se yksi-kaksi innokasta vanhempaa, jotka ryhtyvät hösäämään jotain tempausta tai myyjäistä: miksi? Miksei vaan voida tehdä jotain pienimuotoisempaa retkeä tai panna vanhemmat vaan kaivamaan lompakosta se 100€ ja sillä hyvä. Ilman mitään ylimääräistä leivontaa, kudontaa, myyjäntyötä ja siivousta?

Ihan tarpeeksi stressiä ja tekemistä on arjessakin ilman ylimääräisiä myyjäisiä ym. joihin on PAKKO ottaa osaa kohteliaisuudesta.

Nouskaa barrikadeille vanhempainilloissa muutkin, joille ei vaan sovi ylimääräiset hommat ja leirirahankeruutempaukset. Puhukaa näitä into-aktiivikkoja vastaan!

Vierailija
17/22 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että näitä leirikouluja on jatkuvasti. Pitäis myydä jotain hemmetin pinssiä kympillä, jne.

Vierailija
18/22 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua kiinnosta mitkään väkisinmyymiset ja leipomiset toisille. Rahallahan kaikesta selviää.

Vierailija
19/22 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos leirikouluun pitää mennä. Aloitetaan keräys jo ykkösluokalta, 50e/lukukausi (alle 10e kuukaus), 600e kuudennella luokalla. Sillä pääsisi jo ihan kivalle lomalle lerikoulun merkeissä. Jos lapsi vaihtaa koulua niin nostetaan siihen asti maksetut rahat takaisin. Jos tallentanut vähemmän tai ei ollenkaan, niin kyseisellä lapsella ei sitten ole kasassa niin paljoa rahaa. Vanhemmille tehdään selväksi pelisäännöt, kuukausittainen panos vähäinen. Jokainen vähävarainen vanhempi voisi ottaa itsekseen myyntiin keksejä tai kerätä pulloja tai jakaa mainoksia ja tallentaa tarvittava summa tilille. Kykenemättömät hakevat vapautusta maksusta ja yhteinen potti pienenee sillä summalla.

Vierailija
20/22 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös yhteisöllisyys. Lasten vanhemmat tutustuvat toisiinsa ja rahan keruu voi olla myös yhdessätekemistä. Meillä on juuri tehty muutamissa talkoissa mm. joulukortteja kolmosluokkalaisten kanssa niin, että mukana oli niin lapsia kuin vanhempiakin.

Mikä siinä leipomisessa tai askartelussa on niin kamalaa? Myyminen toki voi olla hankalampaa, mutta tuotteitahan on tarjolla pilvin pimein, kyllä niistä aina sopivia löytyy.

t. 5:n lapsen äiti, jonka neljännen lapsen kohdalla menossa rahankeruuprojekti.