Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kontrolliultra, miten on, sisältääkö lääkärintarkastuksen?

Vierailija
25.11.2011 |

Varmasti on sairaalakohtaista jne. mutta olen nyt rv 29 ja maanantaina kontrolliultra, aika, joka annettiin heti rakenneultran jälkeen. Neuvolassa totesivat että normaalisti näihin aikoihin ois lääkäriaika, mutta koska mulla on se kontrolliultra niin ei olekaan sitä lääkäriä. Onkohan mulla sitten lääkäri joka ultraa vai miksi minulla ei ole lääkäriä? Tuli vaan tässä tänään mieleen kun pitäis varmaan sairaslomaa saada kun ei jaksa enää töissä olla...

Kontrolliultrankaan syytä en oikein tiedä, ilmeisesti todetun raskausdiabeteksen takia (jossa viimeisimmät verensokeriarvot rasituksessa normaalit) ...

Jos joku osaa kertoa onko itsellään ollut ultrauksen kanssa myös lääkärintarkastus :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyntiin kuten muillakin. Olettaisin että on samalla lääkärin vastaanotto. Yleensä kyllä tehdään hiukan myöhemmin...

Vierailija
2/3 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä lääkärin vastaanottoa oikeasti tarvitse mihinkään ellei sinulla itselläsi ole erityistä asiaa lääkärille (jotain kipuja, sairaslomatarpeita tai kysyttävää). Sisätutkimuksen se neuvolalääkäri tekee, mutta siitäkin on tutkimustulosta että on täysin merkityksetön. Ilmeisesti niitä tehdään ihan vain vanhan tavan vuoksi. Tärkeämmät tutkimukset ovat ne, jotka terveydenhoitaja tekee: verenpaine, virtsan proteiini, turvotuksen ja kutinoiden kysely. Ja tietysti sokeriasiat mutta ne lienevät sinulla jo hoidossa.

Kontrolliultrassa raskausdiabeteksen takia katsotaan vauvan kasvu ja istukkaveren virtaus.

Eli minun nähdäkseni ellei itselläsi ole jotain erityistä asiaa, et tarvitse sitä lääkärikäyntiä. Mutta sinulla on siihen kyllä oikeus, jos haluat sen. Siellä ultrassa ei kiinnitetä huomiota sinun terveyteesi ja vointiisi mitenkään muuten kuin ehkä juurikin diabeteksen osalta voidaan jotain kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seulomaan asioita - eivät he tee mitään kontrolliultria, jos on jotain poikkeavaa. Eli kyllä uskoisin, että ultraaja on lääkäri