Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia kiertävästä erityislastentarhan opettajasta Helsingissä

Vierailija
25.11.2011 |

3,5 -vuotias poikani on siitä energisimmästä päästä. Tämä on huomattu myös päiväkodissa. Tuntuu siltä, etteivät tarhan hoitajat saa suitsittua lasta ja tästä aiheutuu ongelmia.

Onko kellään kokemusta kiertävästä lastentarhan opettajasta? Olisko sellaisesta meidän tilanteessamme apua sekä hoitajille työnohjauksena ja myös meille? Kokemuksia? Joutuuko sitten jollekin sossun "mustalle listalle" ;).

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelto kutsutaan paikalle juuri sellaisessa tilanteessa kun lapsesta herää huoli ja ollaan mietitty että tervitaan jonkinlaisia tukitoimia. Millekkään mustalle listalle ei joudu.

Kelto tulee tapaamaan lasta päiväkodille ja seuraa häntä ryhmässä 1-2 päivää yleensä. Lisäksi haastattelee opettajaa. Vanhemmat voivat myös keskustella hänen kanssa jos tahtovat.

Kelto voi antaa ryhmän aikuisille vinkkejä miten selvitä lapsen kanssa ongelmatilanteissa ja jos kokee tarpeelliseksi suosittaa lapselle jatkotutkimuksia. Neuvolaan, lääkäriin ja sitä kautta lähetteellä eteenpäin jos tarvetta. Riippuu tietysti paljon siitä minkälaista ongelmaa.

Kelton käynti on ehdottomasti hyvä asia sekä henkilökunnalle että lapselle ja vanhemmille.

Vierailija
2/5 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua näitä, joudunko nyt mustalle listalle -tyyppejä. Haluatko lapsellesi apua vai et? Siitähän tässä on kyse. Sun lapsellasi voi olla aivoissa häikkää. Itse ainakin ottaisin avun vastaan, enkä miettis mitään noin pönttöä kuin omaa mainetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli ihan mahtava juttu. Olimme eronneet aiemmin, ja lapsi oireili sekä päiväkodissa että kotona.

Sain ihan hirveästi käytönnön neuvoja siitä, miten toimitaan, ja miten saadaan lapsi taas raiteilleen, ja samoin sovittiin päiväkodin henkilökunnan kanssa, miten he toimivat, että lapsella olisi parempi olo päiväkodissa ja asiat sujuisivat paremmin. Ihan kaikki tilanteet kotona ja päiväkodissa käytiin läpi, miten tehdään.

Otin ilolla avun vastaan, saimme paljon kannustusta, että yhteisvoimin minä+päiväkodin henkilökunta saadaan lapsi kuntoon. Tarvitsi erityishuomiota ja tiettyjä toimintatapoja, että rauhoittuu. Oli hienoin ja tarpeellisin apu mitä olen ikinä saanut, tein täysin yhteistyötä, lapsen parhaaksi. Js vuodessa ongelmat olivat ohi, järjestelmällisellä yhteistyöllä.

Vierailija
4/5 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodista ei ole mitään ehdotettu, mutta ajattelin ottaa itse asian esille.

t. ap

Vierailija
5/5 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän huomasi ensimmäisenä 2 vuotta sitten, että kaikki ei ole kunnossa...saimme siirron erityisryhmään ja nyt olemme menossa osastojaksolle alkuvuodesta.