Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukka ja raskaana, onko sikiölle haitaksi?Voinko poistaa kierukan itse?

Vierailija
25.11.2011 |

Kyseessä on Mirena hormonikierukka. Tein positiivisen raskaustestin. Nyt on perjantai ja joutuisin odottamaan maanantaihin kierukan poistoa :/ Voinko poistaa kierukan itse, miten? Voiko vahingoittaa sikiötä? Kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä nyt vähän järkeäsi!

Vierailija
2/10 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat maanantai aamuun ja soitat neuvolaan. Rauhoitu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä itse!

tiedän tapauksen, jossa kierukka jätettiin paikoilleen ja tuli vauvan kanssa synnytyksessä vasta ulos.

Vierailija
4/10 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yleistä on että Mirena pettää???? Mulla on se enkä haluais tulla raskaaksi!!!! Apua!!!!!!!!! Voiko sen kanssa tehdä jotain väärin? Mä luulin että ei!!! Siksi otin sen!

Vierailija
5/10 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, toivottavasti et tosissasi edes kysynyt...

Vitonen, oletko koskaan kuullut, että mikään ehkäisy ei ole 100%??? Mirenan tuoteselosteessakin sanotaan, että ehkäisyteho on jotain 99+%.

Vierailija
6/10 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan poisto voidaan tehdä ihan alkuraskaudessa, siihen on joku raja.

Itse et toki sitä voi poistaa.

Vierailija
7/10 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yleistä on että Mirena pettää???? Mulla on se enkä haluais tulla raskaaksi!!!! Apua!!!!!!!!! Voiko sen kanssa tehdä jotain väärin? Mä luulin että ei!!! Siksi otin sen!

alas,eli oli onnea etten sen vuoden aikana tullut raskaaksi! se kun pitäs laiton yhteydessa ultrata että on kunnolla ja tarkistuttaa vuoden päästä laitosta. nyt mulla uus ja luotan siihen.kävinkin yksityisellä gynellä.

Vierailija
8/10 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierukka on enää paikallaan? Se voi olla joko poistunut kokonaan tai olla pois paikoiltaan ja silloin teet todella isoa vahinkoa itsellesi jos sitä alat repimään...

Vierailija
9/10 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistetaan eli alkio on jollain tapaa kiinni siinä kierukassa ja tulee ulos kun kierukka otetaan pois.

Se kuitenkin mielellään otetaan pois vaikka se hormonimäärä onkin pieni.

t: v2006 Mirenan kanssa raskautunut

Vierailija
10/10 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole varma, onko kierukka paikallaan. Nähtävästi ei ole :) En usko, että on kohdun ulkopuolinen raskaus. Minulla on kerran ollut ja oli kamalat vuodot ja vatsakrampit. Nyt on klassisia raskausoireita; iltaoksentelua, paha olo, väsymys, kahvintuoksu etoo, rinnat pinkeät ja nänneissä valkoisia näppylöitä..Ei ole vuotoa eikä vatsakipuja. Menen sitten maanantaina lääkäriin. Sen vielä kysyn, kun kierukkani on asennettu kättärillä, otanko kättärille yhteyttä vai omalle terveysasemalle?

ap