Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi hoitaa enemmän miehen siskonsa lapsia kuim meidän lapsia

Vierailija
25.11.2011 |

MIten teillä on mennyt kun miehenne siskoilla ja/tai veljillä on myös lapsia. Meillä miehellä on yksi sisko ja täytyy todeta, että anoppi hoitaa hänen lapsiaan PALJON enemmän kuin meidän lapsia. Lapsia on kummallakin kolme ja suurinpiirtein saman ikäisiä. Kummatkin asumma samalla etäisyydellä. Paljon enemmän tarkoittaa sitä, että anoppi käy viikottain miehen siskolla, vaikka lapset kaikki alakoululaisia. Meidän lapsia hän on hoitanut viimeksi kesällä.

Tämä on johtanut siihen, että miehen siskon lapset ovat myös paljon läheisempiä anopille kuin meidän lapset. Se tulee esille esim. jutuissa, joita anoppi kertoo lasten sanoneen.

Myönnän, että osa syy on minussakin. Minä ei ole osannut apua paljoa pyytää, enkä sitä ole edes kaivannut. JOskus on pakosta pyydetty, on tullut tunne, että on vaivaksi.

Harmittaa vain lasten puolesta, kun minun sukulaiseni asuvat kaukana, joten meillä piiri on tosi pieni.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen vanhempien asunnosta. Molemmilla on kolme pientä lasta. Miehen siskon lapsia hoidetaan viikottain pariin otteeseen, meidän lapsia kerran parin viikon välein. Sikäli tylsää, että anoppi on ainoa lastenhoitoapuni, kun oma äiti on ollut pahasti sairaana jo usean vuoden. Miehen siskon perhe sen sijaan saa hoitoapua myös anoppilastaan.

Tosin, nyt meidän kolmannessa lapsessa on todella paljon miehen suvun näköä, hän on itse asiassa kuin ilmetty miehen äiti vauvakuvia verraten. Ja tätä kuopusta anoppi on hoitanut enemmän kuin aiempia, ulkonäöltään minun sukuuni tulleita lapsia. Joten biologiaa taitaa olla.

Vierailija
22/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin mummojen on luontevamaa olla tyttären perheen kanssa tekemisissä kuin pojan kanssa, joka sen kamalan miniän tuo mukanaan... näin siis yleistäen.

en kyllä itse koe olevani mitenkään erityisen kamala vaan ollaan ihan hyvissä väleissä. Mutta toisen perheen lapsia anoppi hoitaa noin 1500 tuntia vuodessa (ainakin) joten niitä tunteja on tullut nyt noin 12 000. Meillä täysi 0.

Eikun kerran piti esikoista sen aikaa sylissä että saatiin valokuva otettua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on suunnilleen samanikäisiä, vuorotahtiin syntyneitä, ja anoppi on tietysti enemmän tyttärensä perheessä ollut, kun niistä lapsista tietää varmasti, että ne on verisukulaisia. Ja on veitset, haarukat ja lusikat taatusti samassa järjestyksessä kuin appelassakin.

Nyt kyllä anopille kelpaa toisen poikansa perheen hoitaminen, kun he asuvat ulkomailla.

Me ollaan tämmöisiä väliinputoajia. Onneksi avuntarvetta on ollut tosi vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi