Rouvat/tulevat rouvat, pari isoa ja pienempää kysymystä... =)
Ensin, mihin kellonaikaan teidät vihittiin? =D Toisin sanoen, koska itse vihkimistilaisuus yleensä alkaa? En ole vuosiin ollut häissä... Entä oliko teillä pitkäkin matka kirkosta juhlapaikalle?
Sitten isoon kysymykseen. Olemme seurustelleet miehen kanssa 3 vuotta. Rakkautta on hillittömästi ja tiedostan, mikä kultakimpale mulla on nyt käsissäni (molemmilla taustalla pidempiä suhteita ja olemme lähes 40-vuotiaita). Onko silti normaalia, että nyt, kun pitäisi tehdä ihan konkreettisia suunnitelmia ja varauksia, epäröin?! =D Vai kertooko se, että pitäisi vielä odottaa...? Mutta odottaa mitä, tiedän, että itselleni sopivampaa kumppania noin lähtökohtaisestikaan en voisi löytää, ja mikä parasta, mieskin kokee samoin.
Onko tää normaalia ja asiaan kuuluvaa paniikkia vai perutaanko häät? =D
Kommentit (6)
Epäröinti ennen ja jälkeen kuuluu mielestäni asiaan, onhan kysymyksessä oikeasti iso asia! Itse olin tosi hermona/lamaantunut/ahdistunut ennen, jälkeenpäinkin mietitytti asia vaikka tiesi tehneensä oikean ratkaisun. Enemmän olisin ollu huolissani jos ei olis missään tuntunu eikä mitään ajatuksia herättänyt.
Minäkin silloin epäröin, vaikka oli surustelua takana jo 5 vuotta. Olin 25v. Nyt epäröisin vielä enemmän, koska tiedän jo mitä kaikkea pitkä suhde ja perhe-elämä vaatii ja tuo tullessaan. On mielestäni ihan normaalia, että kun ikää ja kokemuksia karttuu, isoja päätöksiä miettii tarkemmin.
Silti menisin vieläkin naimisiin rakastamani miehen kanssa.
Onnea teille!
5 v surustelua vaan onnellista seurustelua =)
Voi näitä näppäilyvirheitä!
5
5 vuotta surustelua ei takaisi kovin lupaavaa avio-onnea! =D
Kiitos kommenteista. Tarkoitus olisi nimenomaan juhlia yömyöhään, joten olisiko joku 17 sopiva aika sitten? Vai meneekö liian myöhään taas lasten kannalta...
Luen mielelläni lisää kommentteja, ja ihana kuulla, että epäröinti on normaalia! =D
ja aika oli juurikin sopiva varsinkin lapsiperheitä ajatellen. ja isompi väki jaksoi riekkua yömyöhään :D
kannattaa miettiä kuinka kauan siirtyminen kirkosta hääpaikalle vie aikaa? onko pikkuväki jo kiukkuista kun ruoka-aika on mennyt ohitse? ja ruokailuun, kakkuihin, kuviin ja ohjelmaan menee niin paljon aikaa, että ainakin meillä se vapaampi oleskelu (snapsin otto) alkoi vasta yhdeksän jälkeen ja alaikäisiä vieraita pyydettiin poistumaan kotiin 22 mennessä (hääjuhlaa vietettiin ravointolassa jossa klo 23 aukesi yleisölle yökerho)
muistaakseni klo 12. (Miten tällaisen voi näin nopeasti unohtaa, näemmä voi.) Meillä oli itsellä pieni lapsi ja monella vieraalla myös, haluttiin aloittaa sen verran aikaisin, että ruokailu, kahvit, häävalssit ja muut ehditään pitää hyvissä ajoin ennen kuin kenenkään tarvitsee lähteä kotiin nukuttamaan lapsia.
Aamuun tuo tiesi tiukkaa aikataulua sekä sitä, että juhlamme eivät jatkuneet myöhään yöhön, mutta meille se sopi. Jos haluaa kuitenkin, että vieraat jäävät juhlimaan aamuyöhön saakka, kannattaa vihkiminen olla selkeästi myöhemmin kuin meillä.