kun täällä aina tyrkytetään työttömille ja vähävaraisille sitä siivoustyötä..tässä vähän faktaa siitä!!
aina kun joku valittaa, ettei ole rahaa koska on työttömänä joku valopää täällä väläyttää tämän kuolemattoman lauseen:
- kyllä töitä riittää tekevälle, mee vaikka siivoomaan, siivoojista on pulaa!!
no, mieheni menetti työpaikkansa. meillä on kaksi lasta ja olen itse äitiysvapaalla.
mieheni meni töihin siivousfirmaan, vaikka työ ei todellakaan vastaa koulutusta.
mites meidän tulot nousi:
ennen saatiin n. 200e asumistukea ja 470e työttömyyskorvausta+ minun äitiysrahani ja lapsilisäni.
nykyään saadaan 800e miinus verot+ minun äitiysrahani ja lapsilisät.
lasketaas. 670e ennen, alle 800e nyt. mieheni on töissä 5 päivää viikossa. onko se sen arvoista? tienata nyt n. 100e enemmän, ja mies joutuu olemaan töissä silti joka päivä? joka päivä on siis monta tuntia pois lapsilta yhden vaivaisen satasen takia.
mikään työ ei ole niin turhaa kun siivoustyö, näköjään. onneksi mies nyt kävi eilen haastattelussa, ja saattaa saada oman alansa työpaikan, missä palkka on sellainen, että kannattaa käydä töissä!
kuinka moni teistä olisi valmis käymään töissä tuolla rahalla?
Kommentit (46)
eli ei ole vielä edes saanut parempaa paikkaa.
Ja jos olisi kotona maannut sinun kanssa, voi olla ettei saisikaan uutta paikkaa ja kohta olisi pitkäaikaistyötön.
Jos miehestäsi tuntuu pahalta tehdä matalapalkka alan töitä, käse sanoa itsensä irti ja lösötä kanssasi kotona.
Tottakai miehesi on nyt vähemmän lasten kanssa, mutta lapset saavat kuitenkin olla kotona, äitinsä kanssa. Lapsille riittää kyllä yksi läsnäoleva vanhempi. Mies voi sitten olla illalla paljon lasten kanssa, koska eihän kotonahoidettujen lasten tarvitse mennä 8 nukkumaan! (Tämähän on normaalitilanne vaikka miehesi olisi oman alansa töissä)
Vierailija:
isä on TÖISSÄ, vaihtamassa parempipalkkaiseen työpaikkaan!
ap
MISTÄ LÄHTIEN TYÖSSÄKÄYNTI JA ITSENSÄ ELÄTTÄMINEN ON OLLUT VAPAAEHTOISTA???
Hyvinvointiyhteiskunnan lieveilmiö, kun osa porukasta alkaa jo miettimään, kannattaako itseään elättää vai ei. Musta asialla ei vaan ole vaihtoehtoja. Mikäli nykyinen asenneilmasto jatkuu, niin yhä todennäköisempää on, että kyseinen hyvinvointijärjestelmä ajetaan alas. Meillä on täällä varaa pitää järjestelmää vain ja ainoastaan, ellei sitä käytetä väärin. Mites sitten suu pannaan, kun ei enää saakaan työttömänä mistään rahaa??? Siihen te pummit meidät ajatte!
hän ei kertonut olevansa töissä tällä hetkellä.
ja muuten, tänään olivat soittaneet, että paikka on hänen!!!
ihanaa!!!!
ap
Jos näin on, se on jopa siivoojan palkaks älyttömän huono. Ite kun olin kokopäivänen siivooja (tosin rakennuksilla), käteen jäi kuussa 1300¿.
Työnantaja vaistoaa äkkiä, kuka on luuseri.
Lapsillekin kiva asenne tulevaisuuteen. Ei kannata lähteä opiskelemaan ammattia, koska työmarkkinatuella saa ilmaista rahaa.
Hohhoijaa. Siinä meillä on tulevaisuuden toivot.
Hieno juttu että mies sai oman alansa töitä! Ei ne siivoushommat tosiaan mitään herkkua ole.
Kuka voi oikeasti rehellisesti sanoa, että kävisi töissä ilman rahallista hyötyä? En usko, että monikaan ellei satu olemaan pitkäaikaistyötön.
että mies on monta tuntia poissa perheensä luota ja työstä saatava korvaus ei korvaa tätä menetystä
Kyllä työstä täytyy palkkaa saada.
Vierailija:
että mies on monta tuntia poissa perheensä luota ja työstä saatava korvaus ei korvaa tätä menetystä
Kyllä niit " parempipalkkaisiakin" siivoustöitä löytyy.
hänellä on ollut mahdollisuus saada soviteltua päivärahaa, ap unohti mainita sen, vai onkohan mies pimittänyt ne tulot?
Kaikesta työtä ei todellakaan saa sellaista palkkaa, että sillä elää ja elättää perheen. Hyvänä esimerkkinä siivoustyö.
Vierailija:
Palkka=rahallinen hyöty
siivousfirmoissa palkat ovat yleensä todella huonot. Kunnan siivoustöistä maksetaan ihan ok palkkaa.
Töissä ollessa mies sai kuitenkin sen 100¿ enemmän kuin kotona maatessa. Kun tämä raha ei tuntunut ap:lle olevan tarpeen niin tuskin oli rahasta tiukkaa.
Itse kun olin työtön tein osa-aikasiivouksia, kun sai siitä aina vähän extrarahaa. Niillä siivouspalkoilla maksettiin sitten rivarikolmion omarahoitusosuus. Ja asuin vielä yksin kun olin työtön enkä saanut asumistukea keskustan kerrostalo kaksioon. Eli kyllä osa-aikasiivoojan palkallakin voi elää, se on asennekysymys
Vierailija:
Kaikesta työtä ei todellakaan saa sellaista palkkaa, että sillä elää ja elättää perheen. Hyvänä esimerkkinä siivoustyö.Vierailija:
Palkka=rahallinen hyöty
joten eipä paljon kiinnosta tollasta työtä tehdä sillä pitäs kyllä syödäkin jotain ja laskut maksaa..
isä on TÖISSÄ, vaihtamassa parempipalkkaiseen työpaikkaan!
eli mielestäsi meidän pitäisi molempien olla töissä, ja jättää lapset hoitoon?
ja siihen ei sitten menisi yhteiskunnan rahoja? tiedätkö paljon päiväkotihoito maksaa yhteiskunnalle?
puhumattakaan siitä, etten ikinä jättäisi vauvaikäistä muiden hoitoon, enkä mielelläni alle 3 vuotiasta muutenkaan.
etkö todellakaan ymmärrä lukemaasi vai etkö osaa lukea??
toisen on pakko olla töissä, toisen kotona.
koska miehelleni tulee parempi palkka kun on oman alansa töissä, minä jään kotiin.
ap