Joululahjat tarhantädeille?
Lapseni aloitti tänä syksynä päiväkodissa ja nyt tuli mieleeni, että onkohan tapana viedä tarhan tädeille jotain muistamista joulun alla. Itse muistan ainakin koulussa vieneeni opettajalle aina jotain pientä keväällä koulujen päättyessä, mutta tarkkaan en muista miten oli joulun suhteen.
Pojan ryhmässä on 2 lastentarhaopettajaa sekä kaksi avustajaa... joista kaksi on erityisen tärkeitä pojalle, mutta eihän sitä voisi muitakaan siinä tapauksessa unohtaa. Laitatteko joulumuistamisia, ja jos, niin millaisia?
Kommentit (18)
Täällä joskus mainittiin erään päiväkodin vanhempien keränneen rahaa ja ostaneen porukalla pelivälineitä.
jos löydän kivan tuikku " telineen" niin sellaisen saa lapseni viedä kun kerho jää joulu tauolle
Saanen pyytää; jos haluatte tai lapsenne haluaa tuoda jotain, antakaa sen olla sellaista, jonka voin käyttää pois tai vaikkapa jotain lapsen itsensä tekemää. Lapsia ei syrjitä, jos he eivät mitään tuo, eikä kalliiden lahjojen ostajia paapota enempää kuin muitakaan.
Jos ostais, niin pitäis kai lahjoa myös posteljooni, isännöitsijä ym...
muut asian suhteen tekevät, niin ajattelin kysyä neuvoa.
AP
Palkan he saavat kyllä, mutta tekevät silti tärkeää työtä. Ainakin viime jouluna olisin eskarilaisten huomannut vievän jotain joulumuistamisia. En tiedä mitä. Lapseni vei silloin ihan perinteisen kortin.
Ihanimmat joululahjat ovat olleet suullisia. Kiitokset kivasti menneestä syksystä. Hyvän joulun toivotukset jne. Kahvi ja tee on aina tervetullutta, sitä kun saa työpaikalle raahata selkä vääränä. Kynttilät, kukat ja herkut ovat ihania saada, koska ne eivät jää nurkkiin lojumaan. Mutta ei meille tarvitse kantaa kalliita lahjoja selkä vääränä. Saman hoidon saa herkkukorin tuonut tai itsetehdyn joulukortin antanut lapsi.
kahvihuoneessa suu makeana kun lapset vanhempineen ovat muistaneet suklaalla,karkeilla,leipomuksillaan.Myös olemme saaneet lasten itsetehtyjä askarteluja.Mutta todellakaan se ei ole mikään velvoite ja sääntö että näin täytyy tehdä
Lapsen kanssa valittiin kaupasta kaunis joulukoriste (sellainen kuuseen tai ikkunaan ripustettava) jokaiselle. Sitten mentiin herkkukauppaan ja valittiin jokaiselle muutama erikoinen, paperilla päällystetty konvehti tai karamelli.
Kotona tehtiin yksivärisestä lahjapaperista tötteröt, joihin tuli sisään se koriste ja makeiset. Tötterö sidottiin kiinni parilla erivärisellä narulla, ja lopuksi lapsi teki pienet joulukortit jokaiselle, ja ne kiinnitettiin tötteröihin. Kulut pysyivät kohtalaisina (kuudelle henkilölle muistaakseni tehtiin) ja mukavaa oli että lapsi joka henkilökunnan parmmin tuntee, sai itse valita mikä kenellekin " sopii" .
esim. kynttilöitä ja servettejä yhdessä. Niistä saa nätin paketin kun pakkaa sellofaaniin.
Muistelen vain kun olin itse lastentarhanopettajana, niin oli mukava herkutella kahvihuoneessa. Vaikka todellakaan kukaan tädeistä ei odota mitään!
Tosin näin ei tehdä ihan joka vuosi... mutta jotain viedään aina, se on saletti! Ehkä tilanne onkin hiukan eri, kun on pph kyseessä?
Kynttilät, kukat ja herkut ovat ihania saada, koska ne eivät jää nurkkiin lojumaan. Mutta ei meille tarvitse kantaa kalliita lahjoja selkä vääränä.
Oon ollu kotona nyt yli 2 vuotta ja kaapit notkuu vieläkin kynttilöitä. Okei, en oo superahkera kynttilänpolttaja, mutta jos kynttilöitä tulee 15 per joulu niin on siinä polttelemista.
Mielestäni paras muistaminen on ryhmän henkilökunnalle tai koko päiväkodin henkilökunnalle yhteinen: suklaata kahvihuoneeseen, kahvia tai HUOM! joku kirja (liikunta-, askartelu- yms.vinkkejä tai kasvatusta käsittelevä kirja). Jos ynnää yhteen vaikka kolmelle tätille ostetun pienen lahjan, saattaa sillä jonkun kirjan saadakin.
eli tuo edellisen visetini alku oli lainattua toiselta tarhantädiltä, jonka mielestä kynttilät ei jää lojumaan.b
TOTTAKAI ostan lasteni hoitajille ja opettajille, jotka kanssani osallistuvat lasteni kasvatukseen jotain joululahjaksi!!! Sivistyksen ja järjen köyhyyttä ajatella tyyliin " miks mun tarttis?"
Tänä vuonna lapset askartelevat itse joulukortit ja huovuttavat sydämet joulukoristeeksi. Porukkalahjaksi pk:n kahvihuoneeseen vien jotain herkkua: konvehteja tai kuivakakkua.
hesarinjakajalle, isännöitsijälle, talonmiehelle, omille työkavereille, jne
Olen yleensä vienyt Pentikin kynttilöitä tai Pentikin joulusinappia tms.
Mutta myös itsetekoinen leivonnainen, kortti tms käy. Ajatus tärkein
Täällä taas juntit puhuu, ne jotka eivät muista hoitajia jouluna ovat juuri niitä jotka tulevat joulujuhliin verkkareissa ja collegessa (sekä aikuiset että lapset). Säälittäviä luusereita
joskus leivottiin pipareitakin täteille...