Stressi/masennus/viini vai lääkitys ja terapia?
Olen kahden lapsen (5 ja 7.v) äiti. Käyn töissä (80%), olen vastuullisessa asemassa ja töissäkin on siis stressiä. Kotona kuitenkin tunnen olevani useimmiten todella kireä, en (varsinkaan nyt pimeällä ajalla kun ei olla ulkona koulun jälkeen) nauti kotona olosta, usein jopa viime aikoina olen jo valmiiksi ahdistunut kotia lähestyttäessä koska, tiedän, että ilta on taas kerran yhtä itkua ja huutoa. Lapset tappelee koko ajan tai huutavat jotain minulta. Hirveä meteli aina.
5.v ei osaa ruokapöydässä istua paikallaan, koko ajan siskon kanssa jotain käninää, hirveetä hosumista ja sähläystä. Päiväkodissa tämä 5.v poika istuu kiltisti ja mitään ongelmia ei ole.Kotona on ja paljon. On turruttavaa poistaa poikaa pöydästä ja yleisestkin tapella jatkuvalla syötöllä. Inhoan näitä iltoja.
Tänään yritettiin kirjoittaa joulupukille toivekirjettä, molemmilla lapsilla sinä aikana muutamat raivarit kun joko en ehtinyt juuri siinä sekunnissa auttaa toista (tein jotain toisen listan hyväksi), tai lapsi sattui kirjoittamaan väärin(lapsi itse siis raivostui kun tekin väärin kirjaimen ja huomasi sen). Olipa taas rentouttavaa touhuta yhdessä, NOT.
Sitten ryhdyimme pelaamaan Afrikan tähteä, taas eri tasoista huutoa ja kiukuttelua vuoroista, rahoista, voitosta tai what ever. Mutta ei mukavaa yhdessä oloa ei.
Rauha tuli kun laitoin sitten lastenohjelmat päälle, mutta kyllä ottaa pattiin että ainut asia jota voidaan tehdä EHKÄ ilman tappelua ja huutoa on katsoa televisiota tai pelata tietsikkaa.
Olen niin ahdostunut että tiuskin ja kiukuttelen itsekin lapsille, ja kaikki on entistä pahemmin. Jos otan lasin punaviiniä, niin rentoudun paremmin, mutta eihän kukaan nyt voi joka ilta juoda lasia (tai voi varmasti, mutta kohta ei yksi lasi riitä ja sitten siirrytäänkin uusiin ongelmiin). Olen harkinnut terapiaa, toivoisin saavani kunnon lääkkeet, auttaako masennuslääkkeet jaksamaan paremmin arkea (taivas kuinka surkealta tuo kuulostaa)?? Onko parempi ottaa vaan suosiolla se lasi viiniä kun patti otsassa kasvaa liian isoksi vai voiko jotain terapiasta/lääkkeistä löytyä apu tällaiseen oloon?
Ai niin, lasten kanssa menee hyvin jos tehdään jotain, eli siis lähdetään kotoa johonkin (uimaan, keilaamaan tms), mutta että kotona vaan oltaisiin "rauhassa" perheen kesken, juu ei. Ja ei joka ilta jaksa kylilläkään liehua.