Missä te säilytätte meikkejä ja muuta kosmetiikkaa??
Mulla on niin hirveästi tököttejä ja kynsilakkoja, hiuskoruja, rasvoja, hajuvesiä, siveltimiä, hiusharjoja.. etten saa mahtumaan niitä peilikaappiin, allaskaapin laatikostoihin ja hyllyyn enää.
Kommentit (13)
muovilaatikossa, joka taas on eteisen peilikaapissa. Semmoinen iso vaatekaappi siis. Otan sieltä aina koko lootan ja meikkaan. Taas sitten vessan peilikaapissa on hiuslakka yms. muotoilutuotteet (en nykyään paljon käytä) ja kasvorasva on makuuhuoneen ikkunalaudalla, josta laitan sitä aina illalla.
Mietin itsekin, että hankkisin jotakin vastaavaa vaikka makuuhuoneeseen. Perheen miehet saisivat pitää vessan kaapistot. ap
Olen pyrkinyt myös minimoimaan meikkien määrän. Tärkeintä kampauspöydässä on, että meikit saa piiloon, peili on iso ja valaistus hyvä. Pidän näkyvillä ainoastaan koruja, joita tulee käytettyä paljon enemmän nyt kun ne on aina siinä silmien edessä.
Minä tein itselleni meikkauspöydän sellaisesta vanhasta Tikkakosken ompelukoneesta, jossa kone siis nousi esiin pöydässä olevan luukun alta. Irrottelin koneosan ja laitoin sinne luukun alle erikokoisia koreja joissa on rasvapurkit, kynsilakat, hiustenhoitotuotteet yms. Pöydässä on myös yksi vetolaatikko missä minulla on varsinaiset meikit. Pöydän päällä pidän suurta peiliä ja meikkausvaloa. Minuta toimiva ja kaunis kokonaisuus varsinkin nyt kun hioin ja petsasin pöydän. :)
Minäkään en tahdo purnukoita esille vaan kaappeihin. Joitakin koruja ja koristeellisia parfyymipulloja voisin jättää näkyviin. Juu, tahtoo meikkauspöydän... ap
toivoisin vinkkejä ja linkkejä pöytiin joista saisi näppärästi meikkauspisteen esim. lisäämällä peilejä yms.
voi valita sopivankokoisen työkalulaatikon sen mukaan, kuinka paljon meikkejä on. toimii.
pienehköjä pahvilaatikoita (sellaisia ns. hienoja, ei mitään "banaanilaatikoita") joissa meikit lajiteltuna (kynsilakat, viilat ym. yhdessä, toisessa voiteet, kolmannessa meikit jne.) ja laatikot lipaston laatikossa. Sieltä nostan esille aina sen/ne mitä tarvitsen, ja laitan takaisin käytön jälkeen. Meikeistä osa kulkee mukana käsilaukun meikkipussissa.
Noin näyttää aina siistiltä vaikka lipaston laatikko olisi aukikin, laatikoissa on myös kannet (jotka tosin yleensä pahvilaatikoiden alla) ja tuotteet pysyvät järjestyksessä siististi.
Nuo laatikot toimivat muutenkin hyvin, saa kaikenlaisen pikkusälän siististi samaan ´paikkaan, esim. ompelutarvikkeet. Ja kun avaa kaapin tmv. mitään ei "vyöry" sekaisena mihin sattuu, ja jos vaikka ompelutarvikkeita tarvitsee, näppärä nostaa koko laatikko esim. keittiön pöydälle, siinä kaikki mukana.
Nehän menee huonoksi vanhentuessa. Muutama luomiväri, yksi ripsari, puuteri, poskipuna, pari huulipunaa, kulmakynä mahtuu meikkipussiin. Meikkivoide kylppärin kaapissa, samoin rasva, hiusvaha ja lakka. Pari hajuvettä myös. Mitä muuta tarvitsee? Uusi ostetaan kun edellinen alkaa loppua.
muut sitten kaapissa makkarissa ja osa veskissä.
Mun meikit mahtuu parille hyllylle peilikaappiin. Ilman hajuvesiä mahtuis varmasti yhteen meikkipussiin kaikki.
banaanilaatikkoon. Kaikki mitä käytän ovat vessan peilikaapissa ja vieressä olevassa meikkipussissa.
Aina kun joku uhkaa loppua tarkistan laatikon onko siellä vst ennen kuin ostan mitään.
Kotiäitinä tämä varastojen tyhjennys on hyvä operaatio. Päiväykset eivät ole vanhentuneet, hyvä niin.
Vuoden sisällä on paljon pulloja tyhjentynyt. Mm olen aina tykännyt hajuvesistä ja shampoista. Koko tänä vuonna en ole ostanut yhtään kumpaakaan. Hyvällä lykyllä koko ensi vuoden menen ostamatta mitään ja sitten onkin kaikki varastot ihan tyhjät. Ripsaria korkeintaan tarvitsen, muuten kaikkea löytyy.
Ongelma ei taida olla enää säilyttäminen, vaan se että krääsää kertyy yli tarpeen.