Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut esim 4-6-luokkalaiset saavat kaiksita kokeista kymppejä vähällä

Vierailija
23.11.2011 |

vaivalla tai ainakin suht vähällä ja jotkut eivät edes nroa 8-9 suuremmalla vaivalla?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä välillä lapsi käsittää helpotkin kysymykset kokeissa väärin. Monesti huomaan kuinka häntä harmitta nämä väärin vastatut vaikkakin helpot asiat. Koskahan päästäis tästä numeroiden vallasta ja arvostettaisiin enemmän todellista osaamista ja ymmärrystä.

Vierailija
42/43 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi saa kaikista reaaliaineiden kokeista 9,5-10. Lukee kyllä kokeisiin kotonakin, mutta enemmän kertaustyylisesti. Hän on motivoitunut, kuuntelee tunnilla ja osaa poimia olennaiset asiat. Matikka menee myös hyvin. Englanti on vaikein aine ja kovalla pänttäämisellä voi saada ysin, mutta usein 8-9. Itsekin ihmettelee, ettei vaan tajua enkkua niin hyvin. Häntä ei koskaan tarvitse patistaa lukemaan, on hyvin motivoitunut itse. Tyttö joskus opiskeli historiaa kaverinsa kanssa ja ihmetteli kovasti, miten kaveri ei tajunnut asioista mitään, vaikka olivat lukeneet jo paljon.

Nuorempi saa matikasta hyviä, enkustakin ysin pintaan, mutta reaaliaineet vaativat multa työtä. Mun kovalla tsemppaamisella ja lukemaan patistamisella ja kyselemisellä saa ysejä tai joskus harvoin paremmankin. Mutta jos en yhtään ole kiinnostunut, ei saa kiitettäviä, vaikka lukisikin olevinaan paljon. En tiedä mitä haaveilee lukiessaa ja kai vähän tunneillakin. Aineet eivät kiinnosta yhtään, kuten ei oikein koulunkäynti muutenkaan, vaikka onkin ihan fiksu tyttö.

Lisäksi esikoinen osaa kirjoittaa paremmin essee-vastauksia, joita reaaliaineissa tarvitaan. Nuorempi vaikka tietäisi asiat, ei osaa kirjoittaa niin sujuvasti ja täydellisesti. Mutta vaikka hyvin menee koulu molemmilla, ovat hyvin erilaisia oppijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin ala-asteella tunnollinen läksyjen kanssa, kokeisiin luin alueen läpi kerran. Yläasteella en enää ollut niin tunnollinen läksyjen kanssa (kokeisiin luin samalla tavalla kuin ennenkin), pitkät jutut tein kotona mutta esim. englannin ja matikan yleensä välitunnilla ennen tuntia tai tunnin alussa. Peruskoulussa siitä lähtien kun alkoi saamaan numeroita oli keskiarvo aina jotain 9,2-9,6 ja koulunkäynti oli minusta lastenleikkiä.

Lukiossa jouduin tekemään enemmän töitä esim. pitkän matikan kanssa, päättöodistuksessa keskiarvo oli kai 8,9.

Olen aina tykännyt opiskelusta enkä koskaan kokenut koulunkäyntiä vaikeana tai raskaana. Varmaan tähän on monia syitä, olen esim. nopea lukemaan joten se koealueen läpilukeminen ei todellakaan vienyt koko iltaa.