Maalainen tulee vaunujen kanssa Helsinkiin ja olis pari kysymystä:
- onko Akateemisessa Kirjakaupassa hissiä että pääsee pohjakerroksesta katutasoon ja että pääsee hissillä yläkertaan?
- mikä olisi kiva lounaspaikka kaksivuotiaan kanssa kekustassa, minne vaunutkin mahtuu? Keskustalla tarkoitan Stockan, Forumin ja Kampin seutua.
- onkos Stockan joulumaailma missä päin tavarataloa?
Kiitos!
Kommentit (6)
- onko Akateemisessa Kirjakaupassa hissiä että pääsee pohjakerroksesta katutasoon ja että pääsee hissillä yläkertaan?
On. Löytyvät katutasossa muistaakseni eteisestä.
- mikä olisi kiva lounaspaikka kaksivuotiaan kanssa kekustassa, minne vaunutkin mahtuu? Keskustalla tarkoitan Stockan, Forumin ja Kampin seutua.
Ainakin Stokkan yläkerran ravintoloissa olen joskus käynyt vaunuilevien ystävien kanssa ja hyvin on mahduttu.
En suosittele stockkaa vaunujen kanssa. Mummot on ihan törkeitä ja tönii ja tuuppii.
Kampissa on upea lastenhoitohuone jossa voi syödä leikkiä ja hoitaa vaippa ja vessa asiat. Löytyy myös tilavia ruokapaikkoja.
Hissejä löytyy melkein joka paikasta kun osaa hieman vilkuilla syrjemmälle!!
Julkinen liikenne (ratikka, metro, bussit, lähijunat) on vaunujen kanssa ilmaista yhdelle aikuiselle. Menet vain keskiovesta sisään ilman lippua.
Suosittelen Kampin kahvilaa. Hissit löytyvät Akateemisessa katutason eteisestä. Ja varustaudu paksulla nahalla. Vaunuilijoihin ei suhtauduta aina keskustassa hyvin. Varsinkaan Stokkalla.
No mä liikun viikottain stokkalla vaunujen kanssa ja ihan hyvin onnistuu. Kolme lastakin mulla on, joten ihan hyvin on kokemusta.
Akateemisessa on hissit ihan siinä sisääntuloaulassa jos tulee keskuskadun puolelta sisään.
Kiasmassa on hyvä lounas ja erittäin ystävällinen henkilökunta. Menisin sinne syömään rattaiden kanssa.
Stokkan kasikerroksen ravintolamaailmassa on helppo liikkua rattaiden kanssa.
Mä ottaisin mukaan myös kohtuuisopyöräiset vaunut. Jos liikutte enemmän kaupungilla, niin ihan sellaiset pikkurenkaat eivät ole kovin kätevät, ne jäävät ratikkakiskoihin kiinni eivätkä ole mukavat mukulakivillä.
ainakin muistaakseni akateemiseen. Hissikin sieltä kirjakaupasta varmasti löytyy.
Lounaspaikkoja on monia eli valinnanvaraa löytyy. KAmpin ylimmässä kerroksessa on ainakin iso kahvila minne mahtuu loistavasti rattaiden kanssa. Ja Kampissa ja Stockmannilla hyvät lastenhoitohuoneet myös.
Stockmannin joulumaailma löytynee 5. kerroksesta :)
Mukavaa helsingin reissua!