Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten viitsisi nätisti ilmaista?

Vierailija
23.11.2011 |

Olemme nuori pari ja pidämme yleisesti lapsista ja joskus omia haluamme, mutta ongelmana on sisaren lapset. Ei jaksais oikein käydä kylässä siellä kun niillä ei ole mitään kuria. 2- ja 4 v muksut. Hyppivät syliin ja tekevät kuperkeikkoja ja hyvä ettei tule monoo naamalleen. Tekee mulle ja miehelle molemmille tätä. Siis ei siinä muuten mitään väärää ole, mutta taukoamatta olet siinä ja koitat edes hetken saada juteltua sisareni kanssa ni ei pysty keskittyy edes kahvin juomiseen ku lapset on kimpussa kokoajan ja huutaa päälle. Pikavisiitillä nykyään käymme siellä kun vievät energiaa aika paljon. Rakastan heitä kyllä, mutta liika hössötys ja kuperkeikkojen yms teko taukoamatta on jo huono tapa, jos ei saa edes kahvia juoda rauhassa. Ollaan kokoajan sylissä ja siinäki venkuillaan eikä voi rauhassa istua siinä sylissä edes hetken aikaa. Mielestäni lapselle on opetettava että toisia ihmisiä (vieraita) ei saa kokoaikaa häiritä tms riehua vaan mun mielestä tässä puuttuu jo aikuisten kunnioittaminen kun riehumisella ei ole enää rajaa. Vessaankin meneminen on ärsyttävää ku yks roikkuu vessankahvassa. Tuntuu et ku mennään sinne ni kauhee esitys tulee päälle. Siis lapset on lapsia, mutta onko muilla vierailut tällasia, että ei viihdy ton vuoksi kovin kauaa sisarella ja ei oikein viiti sanoakkaan siitä kun taas ystäväni pitää kuria ja sanoo lapselle että ei saa puhua päälle jos aikuiset juttelee tai kokoaikanen riehuminen vieraiden kimpussa ei ole kenestäkään kivaa. On ihana nähdä lapset iloisena, mutta rasavilli käytös joka kohdistuu kokoajan muhun ja mieheeni on vain uuvuttavaa ja tuntuu on niin väsynyt jotenki ku sisareltani tullaan. Meillä on sisaren kans aika iso ikäero, että sekin voi vaikuttaa että on eri mieltä kasvatuksesta yms.mutta mun mielestä lapsen on annettava vessa ja ruokarauha vieraille tai ihmisille ylipäätään, se kuuluu jo hyviin käytöstapoihin ja perusasioihin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot, äitinä minä en tod. antaisi lasten käyttäytyä noin..Auttaisko puhuminen siskollesi kyl sitä kannattaa ainakin kokeilla. Voisin tietty sinun tilanteessasi kokeilla komentaa itse ja kertoa että sattuu ja yrittää kääntää lapsen huomion pois esim.leluilla leikkimiseen riehumisen sijasta tai sanoa et voidaan hetki pelmuta yhdessä ja sen jälkeen haluan juoda kahvin rauhassa.normi lapsen kyllä pitäisi asia ymmärtää

Vierailija
2/3 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siskosi ei sitä tee. Seurasin juuri eräässä kyläpaikassa karmivaa tapausta: nelivuotias NIPISTI kaikin voimin perheen ystäväperheen miestä (lapseton), joka vaan lässytti lapselle eikä sanonut "AU! Tuo sattuu ja tuotahan et enää ikinä tee minulle" tms. Lapsen äiti oli häärimässä keittiössä eikä huomannut tapausta eikä lastan koskaan ojennettu tässä asiassa. En itsekään voinut kävellä aikuisen miehen yli ja nolata häntä..

Eli kun seuraavan kerran olet kylässä tässä siskosi perheessä, katsot riehuvaa lasta silmiin ja sanot totisella naamalla rauhallisesti miten toivot hänen käyttäytyvän. Kun olet vessassa ja ovenkahvassa aletaan roikkua, avaat oven ja katsot lasta silmiin ja sanot totisella naamalla, että haluat olla vessassa rauhassa ja toivot, että lapsi ei roiku ovenkahvassa. Teet tämän niin monta kertaa, että lapsi oppii. Voit luvata, että jos hän tekee pyydetysti, luet hänelle vaikka jotain kirjaa vessakäynnin jälkeen ja lapsi voi mennä vaikka sohvalle odottamaan kirjan kanssa.

Kun lapset ovat saaneet huomiota riittävästi, heidät voi määrätä leikkimään rauhassa keskenään toiseen huoneeseen niin, että saat keskityttyä sisareesi ja juotua kahvisi rauhassa. Ehkä perheiden miehet voivat viihdyttää lapsia jonkun aikaa (esim. pelata tms.) jotta saatte oltua rauhassa sisaresi kanssa hetkiä.

Ymmärrän sinua ja myös sisartasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia pitäisi kieltää ja estää jatkuvasti rasittamasta vieraita esityksellään. Vaikka olettekin sukua.

Jos äiti ei laita rajoja, laita sinä; voit hyvin sanoa, että nyt ei saa tulla syliin, mä juon kuumaa kahvia. Tai että odotatko hetken, nyt me aikuiset jutellaan, juttelen kohta sun kanssa. Jos ette saa juteltua, sano äidille, että jospa soitellaan myöhemmin, lapset ei näköjään malta antaa suunvuoroa. Ja päälle hyppimisen voi hyvin kieltää, opetetaanhan se koirillekin. Kuperkeikat tehdään lattialla, ei sohvalla kun te istutte siinä. Tämän voi sanoa; "Kultaseni, muhun sattuu jos teet mua päin sen kuperkeikan, ei voi tehdä noin". Ja kun menet vessaan, katso lasta tiukasti silmiin ja sano, että kahvassa ei saa roikkua, toisen täytyy antaa käydä vessassa rauhassa tai muuten joudut menemään kotiin vessaan.

Äidin pitäis tästä huomata itsekin, että käytökselle pitää laittaa rajat. Pidä sinä omista rajoistasi kiinni, se on oikeestaan velvollisuutesikin aikuisena. Lapset tarttee sitä ja on loppujen lopuksi tyytyväisiä kun niille sanotaan miten kuuluu olla. Ennen pitkää tässä käy muuten niin, ettet enää jaksa sietää niitä siskosi mukuloita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä