Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö teistä väärin kun vien muita kovakouraisesti kohtelevan lapseni puistoon?

Vierailija
22.11.2011 |

Lapsellani 4v on vaikeuksia tunteiden hallinnassa, sekä ilo, innostus että suuttumus purkautuvat muiden tönimisenä, puremisena, lyömisenä ja potkimisena. Näin on ollut pienestä asti, oli jo vauvana hyvin vaativa ja herkkä, perhetausta meillä on kunnossa (ennenkuin joku ehtii syyttelemään) ja muut sisarukset ovat ihan "tavallisia" lapsia. Lapsi käy terapiassa ja minulla on varmat otteet hänen kanssaan. Käyn lasteni kanssa puistoissa päivittäin, vahdin tätä erityistäni tarkasti mutta silti hän ehtii lähes joka kerta tuupata tai lyödä toista lasta, välillä se on oma sisarus välillä joku muu.

Muutaman kerran puistoissa on tullut sanomista siitä että ei ole oikein tuoda lastani sinne kun hän ei osaa käyttäytyä yhtä hyvin kun muut.

Minusta ja myös neuvolan sekä terapeutin mukaan olisi väärin eristää lapsi muista..mitäpä mieltä olette?

Ja olen kyllä kertonut näille puistossa mollaajille lapsen ongelmista ja ovat myös nähneet miten napakasti puutun lapsen käytökseen.

Harmittaa kovasti lapsen puolesta joka pitää muista mutta sitten innostuksissaan vaikka tönäisee ja suree itsekin myöhemmin sitä ettei osaa olla rauhallinen vaikka edistystä on kyllä tapahtunut.

Teenkö teistä väärin kun vien lastani puistoon ongelmista huolimatta?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän päiväkodissa oli tuollainen poika jota hoitajatkaan eivät saaneet kuriin, kiusasi omaani. Yhtenä aamuna opastin sitten että antaa palaa ja lyö takaisin, kummasti saatuaan itse pataan toinen lapsi ymmärsi lopettaa eikä sen koommin koskenut lapseeni, vaikka aiemmin oli niin erityislapsi ettei häntä saatu aisoihin, ei siis oikeasti saanut mitään seuraamuksia riehumisesraan. Saako sinun lapsesi?

Että miten sen järkevästi saisi hoidettua, kun TODELLA moni"erityis"lapsikin oppii hyvin nopeasti kun saa maistaa omaa lääkettään. Mutta kun ei niitä pilttejä saa kurittaa. Ja toisaalta tuntuu, että paremmin se toimiikin, kun toinen lapsi latasee täyslaidallisen.

Omilleni olen sanonut, että aloittaa ei saa, mutta takasin saa ja pitää antaa kerralla niin, että varmasti toinen tietää mitä teki.

PS. Tämä sama on toiminut omassa lapsuudessani. Yksi kunnon isku nyrkillä nenään kiusaajalle, ja siihen jäi.

Vierailija
42/44 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän päiväkodissa oli tuollainen poika jota hoitajatkaan eivät saaneet kuriin, kiusasi omaani. Yhtenä aamuna opastin sitten että antaa palaa ja lyö takaisin, kummasti saatuaan itse pataan toinen lapsi ymmärsi lopettaa eikä sen koommin koskenut lapseeni, vaikka aiemmin oli niin erityislapsi ettei häntä saatu aisoihin, ei siis oikeasti saanut mitään seuraamuksia riehumisesraan. Saako sinun lapsesi?

Onnittelut tälle äidille, saat varmasti vuoden kasvattaja-palkinnon ja ehkäpä joskus vielä nobelin rauhanpalkinnon...

Hohhoi...

Kumpikohan nyt on tyhmempi?

Joo, sun lapsellasi on siis oikeus satuttaa muita?

maailmanrauhaa nyt ollaan hieromassa?

Avaa rakas silmäsi, ihminen on PERUSLUONTEELTAAN väkivaltainen, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Väkivalta ei tule koskaan katoamaan, mutta aisoissa se voidaan pitää. Ja se ei ole aisoissa niin kauan kuin sinun kaltaisesi jeesustelijat vaativat rauhallisempia ottamaan turpaan joltain kilipäältä, joka lopettaa kyllä temppunsa kun saa kerran itse syljeskellä hampaitaan kurkusta.

Itseään saa puolustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kuin et pysty pitää lstasi kurissa, vaan hän pääsee pahoinpitelemään toisten lapsia, niin ei kyllä kannata tuoda puistoon!

Ja jotain emotionaalisia ongelmia tuolla lapsella todellakin selvästi on.

Vierailija
44/44 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie jos et pysty huolehtimaan siitä, että muut lapset saavat leikkiä turvallisesti. Jos sulla on varmat otteet niin lapsesi ei pääse satuttamaan muita vaan pystyt ennakoimaan ja estämään tilanteet. Kärsin vuosia ns. puistoterroristista, joka satutti omaa pienempää lastani ilman, että vanhempi olisi mitenkään puuttunut käytökseen. Lapseni muuttui araksi ja pelkäsi muita lapsia pitkään.